BasBQ
Beef en Steak

10 kg pulled pork voor bruiloft en bbq met collega's

 

Elf_Fantasy

Sprokkelaar
Berichten
40
Binnenkort een bruiloft voor 20 gasten en over 3 weken een bbq voor ~ 10 collega's.
Altijd fijn om dan alvast wat pulled pork klaar te hebben!
Dus 10 kg varkensnek gehaald en op de Grill Bill klaar gemaakt!


PXL_20220827_072321927.jpg
PXL_20220827_073229514.jpg
PXL_20220827_073935316-01.jpeg
PXL_20220827_122716319.jpg
PXL_20220827_185734699.jpg
PXL_20220827_185739321.jpg
 
Lekker hoor!

Als dat maar genoeg is. 😉😂😂
 
Gezellig druk op het rooster, dat past net.
 
waren de 2 buitenste droger? Ben ik wel benieuwd naar..
Aangezien die wel directe warmte ontvange langs de platesetters..

10kg plukken dat is gewoon een workout haha
 
Pulled pork, top! En dan 10 kilo… je zal ff nodig hebben gehad met pullen 😂. Maar het ziet er heerlijk uit. Je gasten zullen smullen
 
waren de 2 buitenste droger? Ben ik wel benieuwd naar..
Aangezien die wel directe warmte ontvange langs de platesetters..

10kg plukken dat is gewoon een workout haha
Niets van gemerkt, had er wel water onder staan, wat constant aan het koken was. Dus de lucht was vrij vochtig.
 
Pulled pork, top! En dan 10 kilo… je zal ff nodig hebben gehad met pullen 😂. Maar het ziet er heerlijk uit. Je gasten zullen smullen
Nope, ik pak ze altijd in rond het plateau en dan gaat er wat extra vocht bij (in mijn geval appelsap, ik hou niet van cola of bier). Daarna tot ~ 100 graden kern door. Daardoor kan ik ze met een vork uit elkaar duwen.!
 
Goed gelukt zeg. Als die procureurs zo tegen de rand liggen, branden ze daar niet wat aan? Ik had laatst ribfingers gemaakt en die te zeer tegen de rand lagen, waren wat aangebakken.
 
Die zien er echt mega mals uit, zeg. Heerlijk! Gelijk even naar de vriezer gelopen om er procureur uit te leggen voor het weekend! 🤷🏼‍♂️👌🥰
 
Laatst bewerkt:
Goed gelukt zeg. Als die procureurs zo tegen de rand liggen, branden ze daar niet wat aan? Ik had laatst ribfingers gemaakt en die te zeer tegen de rand lagen, waren wat aangebakken.
Maakte me ook dezelfde bedenking. Wanneer ik iets indirect gaar en het rooster ligt wat vol, moet ik opletten voor verbrande stukken.
Heb me om voor dergelijke sessies een grilverhoger aangeschaft.
 
Maakte me ook dezelfde bedenking. Wanneer ik iets indirect gaar en het rooster ligt wat vol, moet ik opletten voor verbrande stukken.
Heb me om voor dergelijke sessies een grilverhoger aangeschaft.
Inderdaad, een extender heb ik ook. Maar had de ribfingers op de KJ Junior gemaakt waar ik geen verhoger heb en een kilo ribvingers leek vacuum minder te zijn :ROFLMAO:
 
Goed gelukt zeg. Als die procureurs zo tegen de rand liggen, branden ze daar niet wat aan? Ik had laatst ribfingers gemaakt en die te zeer tegen de rand lagen, waren wat aangebakken.
Nee, helemaal geen last van gehad! Heb ook bewust de temperatuur op 100 graden gehouden tot ik ze ging inpakken, en op dat moment brandde de buitenste rand denk ik nog niet. Foto #4 was vlak voordat ik ze ging inpakken.
 
Mooi die 10 kilo zeg, ziet er super goed uit. Ik wil binnenkort eens 6 kilo maken. Heb al wel eens 2,2 kilo gemaakt. Dat duurde ongeveer 9,5 uur, zonder rusten. Enig idee hoeveel tijd het kost met 6 kilo en 10 kilo op 100 graden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan