BasBQ
Beef en Steak

10 kg pulled pork voor bruiloft en bbq met collega's

Ik heb twee stukken van ongeveer 3 kilo. Zit er aan te denken om het om 12 uur 's nachts op de kamado te leggen. Dan moet het de dag er na toch wel rond 15:00 uur klaar zijn. En dan kan het ook nog enkele uren rusten.
 
Mooi die 10 kilo zeg, ziet er super goed uit. Ik wil binnenkort eens 6 kilo maken. Heb al wel eens 2,2 kilo gemaakt. Dat duurde ongeveer 9,5 uur, zonder rusten. Enig idee hoeveel tijd het kost met 6 kilo en 10 kilo op 100 graden.
Ik merk vrij weinig verschil tussen 2 of 10 kilo qua tijd. Je voorbereiding en nazorg is wat langer, maar de tijd op de bbq was (vrijwel) hetzelfde voor mij.
Met inpakken zou je het moeten redden met 9,5 uur, maar geen garanties, ieder stuk vlees is helaas anders.

super.. mooi dit!
wat hoeveelheid betreft zit je denk ik ook wel goed hoor
De hoeveelheid was meer dan genoeg. Heb er zelfs met burendag nog de buurt mee blij gemaakt.
Kennelijk was 600 gram vlees per persoon toch wat optimistisch... Maar het was vers en kon dus nog ingevroren worden!
Heb nu nog ~ 1,5 kilo in de vriezer liggen, die gaat binnenkort een keertje op!
 
uit de vriezer gewoon effe opbakke/warme in een pannetje neem ik aan?

Ik maak altijd voor 2 dagen en dan blijft er niks over voor in de vriezer :p volgende x maak ik wss dubbel voor voorraad
 
uit de vriezer gewoon effe opbakke/warme in een pannetje neem ik aan?
Ik zelf vacumeer dit soort restanten altijd. Dan leg ik de gevacumeerde zak in een pan net niet kokend water voor een half uurtje of wat. Zo heb je het beste resultaat.

En vacumeer machine heb je al voor 2 tientjes, echt een goede investering als je het mij vraagt.
 
Wat een heerlijkheid zeg zo een hoeveelheid PP. En die sappigheid van het pullen 😍
 
uit de vriezer gewoon effe opbakke/warme in een pannetje neem ik aan?

Ik maak altijd voor 2 dagen en dan blijft er niks over voor in de vriezer :p volgende x maak ik wss dubbel voor voorraad
Yes, ik warm het altijd op in een pannetjes met wat bbq saus en appelsap. Dat is vooral omdat ik bier niet lekker vindt ;)
In de oven kan ook, als ik een broodje er voor afbak!
 
Terug
Bovenaan Onderaan