Smaak is natuurlijk iets wat sterk persoonsgebonden is daar ontkom je niet aan, en gelukkig maar, en ik geloof dat er ook nog wel een deel aan de weersomstandigheden en tijdstip van de dag waarop je proeft ligt.
Ik heb nu 1 vaste eetlepel die ik gebruik voor '1 eetlepel van .. 'en zo ook met de theelepel. ik ga zorgen dat ik een setje goede maatschepjes aanschaf waardoor ik een vaste maatstaf heb want hoe ik het nu doe met een lepel(tje) is natuurlijk niet nauwkeurig.
Ik doe alles op een Weber 47 cm en gebruik zoals je weet een rookbox en geen blokjes hout maar dit zal schaaktechnisch gezien denk ik weinig uitmaken?
Een keramisch ei in welke soort dan ook valt ver buiten mijn budget en zal er nooit komen, wel ben ik aan het kijken naar een WSM of afgeleide soort daarvan op MP maar ook dat mag geen honderden euro's kosten.
Voorlopig ben lekker aan het klooien met wat ik heb en komt er prima eetbaar spul van de bbq en daar gaat het om, en zoals iedereen hier zegt .. valt het resultaat buiten de verwachtingen dan kan je nog een poging wagen voor een ander resultaat

kan je me een set maatschepjes adviseren
@Ewald ? of is elke set maat gebonden en maakt het niet uit? ( heb er nog niet echt naar gekeken )
Voor een ieder, dank voor het lezen, de adviezen en de complimenten.. nu op naar de volgende bereiding van iets lekkers !