BasBQ
Beef en Steak

Zalm op de Q

 
 

Wietsehm

Stoker
Berichten
281
Fijne vrienden,

Zalm op de BBQ, dat deed ik al veel vaker. Moet je dan echt weer posten??

Jazeker! Waarom? Omdat ik naar de Makro ging; vind ik zelf gewoon gaaf!!

Forum-vriend (en awesome collega) Maarten deed het vorige week; ik was In Love!

Gister is de natte pekel, met steranijs, jeneverbes, laurier en bruine basterdsuiker en honing. Vanochtend afdreppen en koelkastdrogen.

Vanavond de Q aan en van begin tot eind in een uurtje klaar. Met kersenmot en daarmee veel subtieler maar zeker lekker als appel.

Kerntemperatuur op de dikste delen naar 50 graden; F#ck Yeah!!!

En nee, deze anderhalve kilo eet ik niet ineens op samen met mijn vrouw. We gaan gewoon vacuüm vriezen en eens kijken wat dat qua sappigheid doet.

Enige probleem: met nog 4 porties Pulled Pork en straks nog een X-aantal porties zalm, gaat de vriezer wel vol raken. Gelukkig is deze 177cm hoog......

E0851EB6-ADD5-4832-B99D-B59BBB76064A.jpeg


82571E0E-FDFB-40EA-A6E5-C0BB2DAFA7F8.jpeg


80EE1BE7-D766-459A-B54A-39003FC7F71B.jpeg


CA811548-CF47-4BA4-8CDA-E00090E90E74.jpeg
 
Niks mis met een stukje zalm.
Lekker.
 
Yeahhhhh. Ziet er weer geweldig uit Wietse 😃😃. De zalm lekker invriezen de feestdagen komen eraan 😃😃😃

ziet er weer heerlijk uit!!
 
Lekker hoor, en inderdaad wat Frits zegt gewoon lekker blijven posten.
maar die zalm ziet er goed uit zeg. Heerlijk!
 
wauw!!!! wat een heerlijk bordje eten heb je daar
lekker man.
En als je over heb, dan weet ik wel een oplossing....... ;)
 
Lekkerrrrrr


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Ziet er meer dan goed uit! Wil zelf ook zalm gaan roken binnenkort. Mooi stuk van 1,2kg met vel in de vriezer liggen.

Heb je het vel er voor het roken en pekelen aan al afgehaald of heb je het laten zitten? Want dat is iets waar ik mij nog niet in heb verdiept.

Verstuurd vanaf mijn CPH1931 met Tapatalk
 
Ziet er meer dan goed uit! Wil zelf ook zalm gaan roken binnenkort. Mooi stuk van 1,2kg met vel in de vriezer liggen.

Heb je het vel er voor het roken en pekelen aan al afgehaald of heb je het laten zitten? Want dat is iets waar ik mij nog niet in heb verdiept.

Verstuurd vanaf mijn CPH1931 met Tapatalk
Ik heb niet eens overwogen het vel er af te halen. Geeft stevigheid dus bij warm roken is dat voor dit delicate visje wel fijn.
Qua rooksmaak is er genoeg oppervlak op die rook te absorberen.
Ik eet de vis na het roken met huid op (lekker krokant). Mijn vrouw eet hem van de huid want die vindt dat niet lekker.
 
Lekkere moot zalm zeg. En dan z’n heerlijk bord opgemaakt. Dat zal smullen geweest zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan