BasBQ
Beef en Steak

Zalm op de plank

 
 
 

De Buuk

Pitmaster
Berichten
738
Ff de weber weer aangeslingerd

1AEDA739-F31A-428C-9F3B-E88F0AFF5F9A.jpeg


733016A5-D225-468D-9E5B-0B13CABC5907.jpeg


C77A8DE5-6714-4C44-8B53-50BAFE7583F7.jpeg


9DAE0B56-6767-4AE8-BB66-2E3455CA52AD.jpeg


DF967667-CDDF-424C-905A-59EAA4B524BB.jpeg
 
Lekker! Die staat voor mij morgen op de planning!
 
Ziet er goed uit. De plank vloog bijna in de fik lijkt het.
 
Heerlijk. Ik heb mijn plankjes nog geen 2 x kunnen gebruiken. Geen idee wat ik fout doe.
 
2 x is meestal wel haalbaar bij mij

Op welke temp zet jij je Q?

Ik zelf op 200°. Nu weet ik wel niet of het verschil maakt waar ik het leg. tot nu toe op de onderste positie op de Kamado Joe. Ik kan hem ook gelijk zetten met het deksel, maar geen idee of hij dan genoeg hitte krijgt om te gaan roken.

Nu, zelf heb ik er niet veel problemen mee dat ik het maar 1 x kan gebruiken. Moest ik het wekelijks doen, zou dat wel doortellen.

Dus geen idee wat ik fout doe.
 
Klinkt precies hetzelfde als mij. Mss pak ik kleinere stukken zalm en zijn die eerder klaar…?

Met twee kleintjes en 2 volwassenen is een moot van 600-800 wel voldoende…
 
Goed stuk zalm van de bbq blijft toch de beste manier om zalm te eten.
 
Ik zelf op 200°. Nu weet ik wel niet of het verschil maakt waar ik het leg. tot nu toe op de onderste positie op de Kamado Joe. Ik kan hem ook gelijk zetten met het deksel, maar geen idee of hij dan genoeg hitte krijgt om te gaan roken.

Nu, zelf heb ik er niet veel problemen mee dat ik het maar 1 x kan gebruiken. Moest ik het wekelijks doen, zou dat wel doortellen.

Dus geen idee wat ik fout doe.
Je zou hem ook eerst op de laagste positie kunnen leggen (is wel heel dichtbij de kolen bij de kamado joe) totdat ie rookt, zonder de vis erop. Als ie begint te roken leg je hem omgedraaid wat hoger en dan de vis erop.

Overigens doe ik zelf zalm op 150-180, als je de plank niet weekt in water is dat genoeg.
 
Je zou hem ook eerst op de laagste positie kunnen leggen (is wel heel dichtbij de kolen bij de kamado joe) totdat ie rookt, zonder de vis erop. Als ie begint te roken leg je hem omgedraaid wat hoger en dan de vis erop.
Ik leg hem gewoon met vis direct op het laagste. Na een paar minuten begint hij wel te roken. Maar het plankje herbruiken zit er niet in :)
Mss volgende keer jou wijze gebruiken.

Thanx.
 
Bij mij wil dat plankje ook niet altijd roken, ik week 2 uur van te voren, laagste stand en dan één zijde grillen, omdraaien, andere zijde grillen en dan de zalm erop. Ik twijfel altijd of ik niet net zo goed een stukje cederhout tussen de kolen kan gooien.
Staat wel een stuk minder mooi bij het opdienen. Temperatuur voor zalm hier ook tussen de 150-180 graden, vanwege de lage benodigde kerntemperatuur van de zalm is de tijd dat hij op de Q ligt vaak toch al kort.
 
Terug
Bovenaan Onderaan