BasBQ
Beef en Steak

Yakiniku

Tegenwoordig hebben BGE, KJ en Primo hun stempel gezet, en het lijkt soms wel dat het behoren tot de A beperkt is tot het getal 3
Het is ook maar wie je spreekt.
Hier op het forum zitten een hoop kenners, en daar is Primo een bekende speler.
Ga je echter rond vrage bij mensen die iets minder in de BBQ zitten, weten ze echt niet waar je het over hebt..
Primo laat qua marketing hier gewoon een enorm gat vallen, terwijl het zo'n makkelijke vorm is (letterlijk) om boven de rest te staan met een Primo.
 
Het is ook maar wie je spreekt.
Hier op het forum zitten een hoop kenners, en daar is Primo een bekende speler.
Ga je echter rond vrage bij mensen die iets minder in de BBQ zitten, weten ze echt niet waar je het over hebt..
Primo laat qua marketing hier gewoon een enorm gat vallen, terwijl het zo'n makkelijke vorm is (letterlijk) om boven de rest te staan met een Primo.
Dat klopt wel.
Snap het ook niet goed dat er zo weinig marketing achter zit. Ik zie op bepaalde pagina's vaak al eens The Bastard of Grill Guru langs komen, maar een Primo nog nooit. Stel je voor dat deze er eens in vliegen.

Mijn dealer van KJ, verdeelt ook kamado's van Blaze (zijn aluminium kamado's), maar je ziet dat ook nooit ergens voorbij komen. Vraag me zelfs af of hier op het forum iemand is die 'm heeft.
 
Klopt helemaal je verhaal van die top 3. Qua auto’s tsja ik vind tegenwoordig Volvo ook een dikke A merk haha.
 
De dealer waar ik ga die doet alleen KJ. Rogier van Common Sense in Bilzen doet zowel BGE als KJ. Die doet de verkoop nog naast zijn restaurant. Daar zou ik eens een workshop willen gaan volgen, maar door Covid is het daar nog niet van gekomen. Hij heeft wel een eigen pagina op FB waar hij zelf wel wat dingen post en waar de leden ook regelmatig posten.

Mijne dealer heeft blijkbaar wel een aantal restaurants die vaste klant zijn, waaronder Gainsbourg. Maar moest je ook een uitstapje naar Leuven doen, ik vind deze echt wel de moeite. Ben er zelf nog maar 1 x geweest, die grillplates vanaf 2 personen zijn top. Daar hebben ze op de kaart ook de onderverdeling in L&S en H&F.
Moet dan binnenkort nog maar eens een uitstapje plannen naar Leuven, alvast bedankt voor de tip.
 
Wel grappig als iemand een van de zogenaamde A merk kamado heeft ,ook meteen expert is in alle andere merk kamado's zonder dat hij/zij er ooit mee gewerkt heeft 🤣🤣😝
 
Wel grappig als iemand een van de zogenaamde A merk kamado heeft ,ook meteen expert is in alle andere merk kamado's zonder dat hij/zij er ooit mee gewerkt heeft 🤣🤣😝

Geen idee op wie je het hebt of over wat specifiek. Maar ik lees nergens dat er iemand schrijft dat een A merk beter bakt dan een B merk en omgekeerd. Denk eerder dat er altijd gekeken wordt naar toebehoren, garantievoorwaarden, alsook service en beschikbare dealers. En daarvoor hoef je echt niet met een ander merk gewerkt te hebben om het verschil te lezen tussen 2 jaar garantie of 20 jaar garantie. Ik denk dat je het een beetje verkeerd opvat.
 
Geen idee op wie je het hebt of over wat specifiek. Maar ik lees nergens dat er iemand schrijft dat een A merk beter bakt dan een B merk en omgekeerd. Denk eerder dat er altijd gekeken wordt naar toebehoren, garantievoorwaarden, alsook service en beschikbare dealers. En daarvoor hoef je echt niet met een ander merk gewerkt te hebben om het verschil te lezen tussen 2 jaar garantie of 20 jaar garantie. Ik denk dat je het een beetje verkeerd opvat.
Moet zo wezen ,sorry daar voor 😚 vind het wel soms wat jammer hier op de form de indruk heerst dat je een bepaalde merk moet kopen en de rest niks is .
Denk dat de meeste leden niet zo'n dure kunnen kopen en toch blij zijn wat ze hebben maar het niet durven te laten zien .(ik zie ze niet /nauwelijks voorbij komen)
 
Moet zo wezen ,sorry daar voor 😚 vind het wel soms wat jammer hier op de form de indruk heerst dat je een bepaalde merk moet kopen en de rest niks is .
Denk dat de meeste leden niet zo'n dure kunnen kopen en toch blij zijn wat ze hebben maar het niet durven te laten zien .(ik zie ze niet /nauwelijks voorbij komen)

Ik heb net helemaal de andere indruk. Hier zitten natuurlijk wel gepassioneerde BBQ'ers en die vergelijken dus wel alle merken met mekaar. Ik heb dat destijds ook gedaan. En als ik dan kijk naar prijs/kwaliteit/garantie/service/toebehoren, kwam ik bij Kamado Joe uit. Ik stond echter op het punt om een Outr te kopen, die goedkoper was. Maar als ik daar nog een D&C bij moest kopen was het verschil al niet meer zo groot en ze gaven maar 5 jaar garantie.

Mensen willen hier ook advies geven.

Maar als je dan dit forum bekijkt, zitten hier evenzeer mensen met een spotgoedkope Auplex en een kamadootje uit de Aldi van €99. Ik heb dus echt niet dezelfde indruk als jij.
 
Ik heb net helemaal de andere indruk. Hier zitten natuurlijk wel gepassioneerde BBQ'ers en die vergelijken dus wel alle merken met mekaar. Ik heb dat destijds ook gedaan. En als ik dan kijk naar prijs/kwaliteit/garantie/service/toebehoren, kwam ik bij Kamado Joe uit. Ik stond echter op het punt om een Outr te kopen, die goedkoper was. Maar als ik daar nog een D&C bij moest kopen was het verschil al niet meer zo groot en ze gaven maar 5 jaar garantie.

Mensen willen hier ook advies geven.

Maar als je dan dit forum bekijkt, zitten hier evenzeer mensen met een spotgoedkope Auplex en een kamadootje uit de Aldi van €99. Ik heb dus echt niet dezelfde indruk als jij.
Dan verschillen we zeker van mening.
 
Denk idd wat @Free_ltd aangeeft: heb nog niet kunnen merken dat er op een of andere manier wordt neergekeken op de mensen zonder een zgn A merk of zelfs "een blikken ketel" zoals bij ondergetekende 😄 . Laat staan dat dit uit de reacties blijkt.
Je moet kopen waar je het geld voor (over) hebt. Ieder geeft zijn afweging en daarom ook de reden waarom hij / zij niet voor een bepaald merk / type kiest. Als je aangeeft waarom je wél iets koopt ontkom je niet aan de reden waarom je iets anders niet koopt.
Dat kan je als negatief of zo opvatten maar dat is niet zo denk ik.
 
eeuwige discussie zoals altijd. Haha.
Je moet denk maar blij zijn met wat je hebt. En ik ken ook de verhalen van een Aldi hamburger op een green egg. Duur of goedkoop als t maar lekker is wat je maakt. Daar gaat toch om
 
Mijn persoonlijke indruk hier op het forum is juist dat iedereen heel open staat voor alle merken en alle budgetten.
Het probleem is vaak dat mensen naar een advies vragen voor een kamado en dan Krijg je 1000 verschillende meningen waarvan vaak de “grote 3”.
Zijn die andere dan slechter? Nee, in tegendeel.
Als jij helemaal happy bent met een auplex van 400 euro die vers uit de container komt, heel fijn, veel plezier ermee.
Maar weet ook dat het dan met garanties net even wat anders loopt.
Dat gezegd hebbende, voor hetzelfde gaat ie 10 jaar mee zonder problemen.

Iedereen heeft een bepaald budget en zal daar op letten, heeft er natuurlijk ook mee te maken hoe ver je wil gaan, niet iedereen heeft € 2500,- of meer over voor een bbq.

Ter info, heb zelf een kamado Joe big Joe 3,
Auplex Lidl kamado, Weber 57 en kook meer dan regelmatig (bij andere) op zo’n auplex van € 400,- of een bge large.
Van allemaal hebben we lekker eten, met de ene gaat het allemaal gewoon net wat soepeler.
 
Aaah bah ,krijg ik nou geen steun voor die genenen waar ik me kop voor uit heb gestoken 😫.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Het kan erger. Heb 10 minuten geleden de uitslag van de PCR test die ze deze morgen om 10u hebben afgenomen. Ik ben positief :cry:
Ik had het verleden week ,viel mee gelukkig.
Nu nergens meer last van . Denk dat we allemaal toch een keer krijgen. Sterkte 💪🏼
 
Terug
Bovenaan Onderaan