Wat een heerlijk land is Nederland zo nu en dan! Genietend op de camping met een gele rakker in de handen zat ik met mβn wederhelft te brainstormen wat te eten?
Al verder denkend was ik maar begonnen de luifel op te zetten van onze vouwwagen. Toen ik het bankje openklapte zag ik tot mijn verbazing mijn tot dan toe verdwenen rookplankje van de vorige kampeersessie
Die middag had ik ook nog een visboer gespot, dus het kon niet duidelijker zijn dan dit! Deze jongen gaat een fijn gerookte zalm op de plank produceren!
Dat gemeld hebbende aan het kersje op mβn roomsoes (lees; de bazin
), riep zij gelijk; kun je die voortreffelijke prei van laatst er niet bij maken? Die was zooooo lekker! Strak plan, zei deze man! 
Ook had ze nog aardappeltjes uit eigen tuin meegenomen, dus die er ook bij geserveerd, Hasselback style! Uiteraard alles van de WGA.
De WGA startklaar gemaakt (ik heb dit keer de lengtes opgesplitst, aangezien het rookplankje aan de lange kant was voor de WGA
), wokkeltje erbij en wachten tot hij op temperatuur was. Kon ik ondertussen mooi even de aardappeltjes besnijden!
En wat een geniale tip van Dennis om een pollepel te gebruiken, kom dr maar op!
Goed! Dat was kat int bakkie, pokke klus
Door naar het installeren van deze heerlijkheden op de WGA (was toen tussen de 180 en 200 graden). Nadat ze gingen openstaan wat Boursin er overheen gesmeerd. Blijft behelpen op de camping
Anders had ik er maar wat graag een mooi olietje voor gemaakt, maargoed dit moet maar voldoende zijn!
De visboer had 4 mooie moten met huid voorvleugels uitgezocht. Ik had van hem een kant en klaar zakje met kruiden meegekregen. Op basis van dille, stick to the normal, zo gezegd
Schijfje citroen bij 2 moten gedaan om te kijken wat de kleine lekkerder zou vinden.
Gerangschikt op het plankje, Meater zβn ding laten doen, boven de briketten en roken maar!
Temperatuur liep door het plankje wat terug, te weten rond de 140, maar dat mocht de pret niet drukken. De Meater gaf aan nog ongeveer een kwartier na een half uur, wat voor mij een seintje was om de starter met houtskool te vullen en aan te steken.
De Meater ging, tijd om de zalm eraf te halen, de aardappeltjes te checken (die waren ook klaar om te shinen!) en plaats te maken voor wat houtskool en de prei!
Prei erop gegooid en mooi op gevoel de heerlijkheden in de gaten gehouden. Uiteindelijk ongeveer kwartiertje en ze waren klaar!
Kijk toch eens, vrienden, vriendinnen! Za-lig!!
Bordje nog ff opgemaakt, voor zover dat kan op een camping
, fotootje als eindresultaat en smullen maar! Het was weer de overtreffende trap van LEKKER MAN! En de kleine? Die vond met citroen het lekkerst, net zoals papa 
En het meest voldane gevoel ontstaat bij mij op het moment dat die kleine spruit zegt; βgoed ge-bbqt papa!β
Al verder denkend was ik maar begonnen de luifel op te zetten van onze vouwwagen. Toen ik het bankje openklapte zag ik tot mijn verbazing mijn tot dan toe verdwenen rookplankje van de vorige kampeersessie

Dat gemeld hebbende aan het kersje op mβn roomsoes (lees; de bazin

Ook had ze nog aardappeltjes uit eigen tuin meegenomen, dus die er ook bij geserveerd, Hasselback style! Uiteraard alles van de WGA.
De WGA startklaar gemaakt (ik heb dit keer de lengtes opgesplitst, aangezien het rookplankje aan de lange kant was voor de WGA

Goed! Dat was kat int bakkie, pokke klus

De visboer had 4 mooie moten met huid voorvleugels uitgezocht. Ik had van hem een kant en klaar zakje met kruiden meegekregen. Op basis van dille, stick to the normal, zo gezegd

Gerangschikt op het plankje, Meater zβn ding laten doen, boven de briketten en roken maar!
Temperatuur liep door het plankje wat terug, te weten rond de 140, maar dat mocht de pret niet drukken. De Meater gaf aan nog ongeveer een kwartier na een half uur, wat voor mij een seintje was om de starter met houtskool te vullen en aan te steken.
De Meater ging, tijd om de zalm eraf te halen, de aardappeltjes te checken (die waren ook klaar om te shinen!) en plaats te maken voor wat houtskool en de prei!
Prei erop gegooid en mooi op gevoel de heerlijkheden in de gaten gehouden. Uiteindelijk ongeveer kwartiertje en ze waren klaar!
Kijk toch eens, vrienden, vriendinnen! Za-lig!!
Bordje nog ff opgemaakt, voor zover dat kan op een camping

En het meest voldane gevoel ontstaat bij mij op het moment dat die kleine spruit zegt; βgoed ge-bbqt papa!β