BasBQ
Beef en Steak

WGA: Complete maaltijd op de camping! πŸ•

 
 
 
 

RenZwi

Pitmaster
Berichten
548
Wat een heerlijk land is Nederland zo nu en dan! Genietend op de camping met een gele rakker in de handen zat ik met m’n wederhelft te brainstormen wat te eten?

Al verder denkend was ik maar begonnen de luifel op te zetten van onze vouwwagen. Toen ik het bankje openklapte zag ik tot mijn verbazing mijn tot dan toe verdwenen rookplankje van de vorige kampeersessie πŸ˜… Die middag had ik ook nog een visboer gespot, dus het kon niet duidelijker zijn dan dit! Deze jongen gaat een fijn gerookte zalm op de plank produceren!

Dat gemeld hebbende aan het kersje op m’n roomsoes (lees; de bazin πŸ˜‚), riep zij gelijk; kun je die voortreffelijke prei van laatst er niet bij maken? Die was zooooo lekker! Strak plan, zei deze man! 😬

Ook had ze nog aardappeltjes uit eigen tuin meegenomen, dus die er ook bij geserveerd, Hasselback style! Uiteraard alles van de WGA.

De WGA startklaar gemaakt (ik heb dit keer de lengtes opgesplitst, aangezien het rookplankje aan de lange kant was voor de WGA πŸ˜…), wokkeltje erbij en wachten tot hij op temperatuur was. Kon ik ondertussen mooi even de aardappeltjes besnijden! πŸ˜‰ En wat een geniale tip van Dennis om een pollepel te gebruiken, kom dr maar op! πŸ™πŸΌ

8304B054-13C9-45DE-B2C3-9A2520BFCC87.jpeg


Goed! Dat was kat int bakkie, pokke klus πŸ˜‚ Door naar het installeren van deze heerlijkheden op de WGA (was toen tussen de 180 en 200 graden). Nadat ze gingen openstaan wat Boursin er overheen gesmeerd. Blijft behelpen op de camping πŸ˜‰ Anders had ik er maar wat graag een mooi olietje voor gemaakt, maargoed dit moet maar voldoende zijn!

8C042A28-52E0-4354-859F-2F37A66B29CB.jpeg


De visboer had 4 mooie moten met huid voorvleugels uitgezocht. Ik had van hem een kant en klaar zakje met kruiden meegekregen. Op basis van dille, stick to the normal, zo gezegd πŸ˜… Schijfje citroen bij 2 moten gedaan om te kijken wat de kleine lekkerder zou vinden.

Gerangschikt op het plankje, Meater z’n ding laten doen, boven de briketten en roken maar!

263F4625-FC85-4C18-BFFC-59667427BDAF.jpeg


65C8D6BF-5048-4573-BB40-B2CD66EAFD26.jpeg


Temperatuur liep door het plankje wat terug, te weten rond de 140, maar dat mocht de pret niet drukken. De Meater gaf aan nog ongeveer een kwartier na een half uur, wat voor mij een seintje was om de starter met houtskool te vullen en aan te steken.

B74DAE8A-E814-4CF9-9A40-D11144E9D2DD.jpeg


De Meater ging, tijd om de zalm eraf te halen, de aardappeltjes te checken (die waren ook klaar om te shinen!) en plaats te maken voor wat houtskool en de prei!

8CBF7742-52A2-4439-B145-472CA761E6E1.jpeg


Prei erop gegooid en mooi op gevoel de heerlijkheden in de gaten gehouden. Uiteindelijk ongeveer kwartiertje en ze waren klaar!

E4204191-47B3-477E-8F4D-5F31A83F4133.jpeg


Kijk toch eens, vrienden, vriendinnen! Za-lig!!

3B7697FB-800C-4A8B-BE33-9E2ADB58471D.jpeg


Bordje nog ff opgemaakt, voor zover dat kan op een camping πŸ˜‚, fotootje als eindresultaat en smullen maar! Het was weer de overtreffende trap van LEKKER MAN! En de kleine? Die vond met citroen het lekkerst, net zoals papa πŸ˜‚

En het meest voldane gevoel ontstaat bij mij op het moment dat die kleine spruit zegt; β€œgoed ge-bbqt papa!” πŸ’–

6D3B60DD-5BFF-4B25-9129-F1229419ECFB.jpeg
 
Goed bezig geweest weer! Hoe smaakt die prei? Ik ben nooit zo n fan ervan maar toch trekt het me wel
 
Goed bezig geweest weer! Hoe smaakt die prei? Ik ben nooit zo n fan ervan maar toch trekt het me wel
Die prei is zoals het verslag al doet vermoeden zalig! πŸ˜… Heel zacht en zoetig van smaak. Lijkt in de verste verte niet op gebakken of gekookte prei!
 
Mooi werk op de WGA! Ik had niet van dat zwemmende spul helaas, die aardappelen en prei had ik zeker niet afgeslagen 🀀
Wel een vrij dik plankje of heb ik dat verkeerd gezien?
 
Weer lekker bezig geweest op de WGA πŸ‘ŒπŸ» En tevreden kinderen, dan weet je dat het goed zit.
 
Zie er weer goed uit
En een mooi compliment ven de kleine gehad πŸ‘πŸ»
 
Mooie plaatjes en een blije familie (y) ook op de camping mag je lekker eten.
Ik had nog nooit gezien dat iemand de WGA zo op deze manier in 2 deelde met een hitteschermpje maar dat ga ik wel onthouden :p
 
Feestje zo op de camping.
 
Lekker man! Wat een fijn zomers verslagje, heerlijk! Die prei zo zijde zacht is in combinatie met anijszaadjes en crème fraiche ook fantastisch!
 
Mooie plaatjes en een blije familie (y) ook op de camping mag je lekker eten.
Ik had nog nooit gezien dat iemand de WGA zo op deze manier in 2 deelde met een hitteschermpje maar dat ga ik wel onthouden :p
Is dus prima te doen. Ik dacht probeer wel en zie wel waar het schip strand πŸ˜‰ Aan te bevelen dus!
 
Mooi werk op de WGA! Ik had niet van dat zwemmende spul helaas, die aardappelen en prei had ik zeker niet afgeslagen 🀀
Wel een vrij dik plankje of heb ik dat verkeerd gezien?
Haha! De volgende keer leg ik er iets anders op πŸ˜‰ Ja plankje was idd aardig dik! Heb ik toentertijd op lidl gekocht, waren hier laatst ooo nog in het schap. Wel goede plankjes war mij betreft!
 
Ziet er top uit! Wat blijft zo'n WGA toch ook een schitterende bbq
 
Mooi gerechtjeπŸ‘ŒπŸ» Zal gesmaakt hebben πŸ˜‹ ik ga volgende week camperen met de WGA 😜
 
Ziet er allemaal heerlijk uit. Ga steeds meer twijfelen om een WGA te nemen. Ik ga alleen nooit naar een camping..... :unsure:
 
Ziet er allemaal heerlijk uit. Ga steeds meer twijfelen om een WGA te nemen. Ik ga alleen nooit naar een camping..... :unsure:
Ook in de achtertuin of op het balkon werken ze prima, dat weet ik uit ervaring (y) daar heb je niet perse een camping voor nodig ;)
 
Ziet er allemaal heerlijk uit. Ga steeds meer twijfelen om een WGA te nemen. Ik ga alleen nooit naar een camping..... :unsure:
Ook in de achtertuin of op het balkon werken ze prima, dat weet ik uit ervaring (y) daar heb je niet perse een camping voor nodig ;)
Zo is het! Ik gebruik hem ook in het verlengde van m’n Bastard. WGA werkt overal πŸ˜‰
 
Terug
Bovenaan Onderaan