BasBQ
Beef en Steak

Wat gaan we eens maken??

Mooi resultaat hoor!
 
Nou zoals ik je via Facebook al had laten weten ziet er erg goed uit en heb ondertussen toch  nog eens met een kritisch oog naar mijn droogkast gekeken en heb nog een plekje gevonden waar hij best nog een week of 2 had mogen logeren.

Maar geniet er van en goed opletten in het buitenland mischien hebben ze nog wel hele mooie recepten.
 
Ziet er heerlijk uit!!
 
peter w zei:
Nou zoals ik je via Facebook al had laten weten ziet er erg goed uit en heb ondertussen toch  nog eens met een kritisch oog naar mijn droogkast gekeken en heb nog een plekje gevonden waar hij best nog een week of 2 had mogen logeren.

Maar geniet er van en goed opletten in het buitenland mischien hebben ze nog wel hele mooie recepten.
Helaas Peter... Haha

Waar ik heen ga is niets. Geen winkel, geen restaurant op de bedrijfskantine na, en daar is het eten zo slecht dat ik me afvraag of IK geen receptenboek moet meenemen
 
WGA meenemen zou ik zeggen.

maar dat is dan niet zo'n mooi vooruitzicht om daar een paar weken te zitten suc6 dan maar.
 
Zeker lekker zeg, Ceriel als Bert nou wat bij je heeft afgegeven....jij weet weer waar mijn huis woont :D
 
Dat ziet er geweldig uit. Mijn worsten zijn bijna weer gerijpt en dan is er weer plek. De Guanciale
is wel fascinerend. Welk recept heb jij gebruikt?
 
Nog een vraagje, ik was gisteren bij de slager en de varkenswangen waren erg klein, ik denk max 200 gram.
Dus ik raakte in enige verwarring, moet ik deze nemen of moet ik een hele kinnebak nemen en dan mogelijk
snijden?
 
Miki zei:
Nog een vraagje, ik was gisteren bij de slager en de varkenswangen waren erg klein, ik denk max 200 gram.
Dus ik raakte in enige verwarring, moet ik deze nemen of moet ik een hele kinnebak nemen en dan mogelijk
snijden?

200 g klinkt als de koontjes, die zijn mooi hoor! Kinnebak is veel vetter.
 
Miki zei:
Nog een vraagje, ik was gisteren bij de slager en de varkenswangen waren erg klein, ik denk max 200 gram.
Dus ik raakte in enige verwarring, moet ik deze nemen of moet ik een hele kinnebak nemen en dan mogelijk
snijden?
Dat zijn waarschijnlijk koontjes, die zie je op de  foto aan de linkerkant, het meer rode gedeelte.



Je moet een hele varkenswang bestellen, deze hebben ze vaak niet zo liggen (De slager gebruikt zo nl ook voor zijn worsten)
In de wang zitten ook nog klieren, vaak iets grijs als knikkers, deze moet je ook verwijderen. deze worden taai en dat is niet zo lekker.
Aan de onderkant op de foto zie je er een paar zitten.
Even de losse delen eraf trimmen zodat het een mooi wangetje wordt en dan in de pekel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan