BasBQ
Beef en Steak

Voor de eerste keer koud gerookte zalm.

Zou mij ook niet lukken hoor... Echt drie dagen wachten.
Dit weekend ben ik te druk. Hopelijk het volgende..
 
1,5 dag is lang zat.
Ik heb er nog wat in de vriezer liggen,kijken hoe die smaken.
 
Terecht, is ook een leuk en volgens mij ondergewaardeerd apparaatje! ;)
 
rare vraag misschien, maar dit eet je ook koud?
Ik eet nl zelf echt geen vis, heb het een aantal keren geprobeert, maar is echt niet mijn ding.
Lijkt me wel leuk om dat voor anderen te maken, vandaar
 
Leo, je bent een man naar mijn hart  ;). Je eet dit inderdaad rauw.

Mijn ervaring is dat gasten vis, in wat voor vorm dan ook, zeer waarderen. Daarom maak ik bij iedere barbecue wel iets van vis.

 
Nee het is niet rauw, het isngepekeld door het zout ;)
 
Hier nog wat foto's.
carnavalluuk2012020.jpg


Lekker dun gesneden.

carnavalluuk2012021.jpg

 
Hmm, lekker op een toastje!
 
Zo gauw de zalm weer in de aanbieding is gaan we weer roken.
 
Ik heb ook voor de eerste keer zalm gerookt volgens jouw recept/handleiding. Nu ben ik zelf geen viseter maar voor ik het mijn gasten voorzet een paar vragen:

- Na het pekelen (en nu ook na het roken) is de zalm ontzettend stug geworden. Logisch omdat je het vocht uit de cellen trekt met het zout. Maar hoe bereik je dan dat de zalm mals is? Alleen door het dun snijden, of is de beleving mals niet per definitie verschillend van de stugheid die ik nu voel?

- Ik heb mijn zalm van Hanos, naar ik begrepen heb is die niet bevroren geweest. Doe ik er goed aan om alle stukken eerst te bevriezen voordat ik ze laat opeten vanwege eventuele parasieten?

- Ik zag dat je de zalm voor het vacumeren in moten hebt gesneden. Merk je verschil in rookverdeling wanneer je de zalm eerst een dag in een zo groot mogelijk stuk laat rusten voordat je hem in stukken verdeelt?

- Hoe lang blijft de zalm gevacumeerd en bevroren goed?

Dank alvast. Ondanks dat ik het niet lust ziet het er niet slecht uit :)
 
Wow - dit is al een hele oude post maar bedankt voor de tip.
Ik wist namelijk helemaal niet dat je gerookte zalm kunt invriezen!

Superssss. Bedankt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan