Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
rare vraag misschien, maar dit eet je ook koud?
Ik eet nl zelf echt geen vis, heb het een aantal keren geprobeert, maar is echt niet mijn ding.
Lijkt me wel leuk om dat voor anderen te maken, vandaar
Ik heb ook voor de eerste keer zalm gerookt volgens jouw recept/handleiding. Nu ben ik zelf geen viseter maar voor ik het mijn gasten voorzet een paar vragen:
- Na het pekelen (en nu ook na het roken) is de zalm ontzettend stug geworden. Logisch omdat je het vocht uit de cellen trekt met het zout. Maar hoe bereik je dan dat de zalm mals is? Alleen door het dun snijden, of is de beleving mals niet per definitie verschillend van de stugheid die ik nu voel?
- Ik heb mijn zalm van Hanos, naar ik begrepen heb is die niet bevroren geweest. Doe ik er goed aan om alle stukken eerst te bevriezen voordat ik ze laat opeten vanwege eventuele parasieten?
- Ik zag dat je de zalm voor het vacumeren in moten hebt gesneden. Merk je verschil in rookverdeling wanneer je de zalm eerst een dag in een zo groot mogelijk stuk laat rusten voordat je hem in stukken verdeelt?
- Hoe lang blijft de zalm gevacumeerd en bevroren goed?
Dank alvast. Ondanks dat ik het niet lust ziet het er niet slecht uit
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.