BasBQ
Beef en Steak

Veilig de barbecue aansteken - Weber e.d.

Ik gebruik gewoon een wokkel (geen idee welk merk) en blokje van weber, nog nooit problemen gehad met een koker. Heb er eentje van de action en ook zo een weber (grote). Die van de action gebruik ik als ik wat minde nodig heb, maar die weber vind ik persoonlijk eigenlijk beter, maarja kost ook een pak meer
 
Tot nu toe heb ik vaak aanmaakblokjes van Weber gebruikt en recentelijk wokkels van Vuur&Rook. Maar ik moet toch zeggen dat ik die aanmaakblokjes prettiger vind omdat ze minder zooi geven. Kan me voorstellen dat je veel verschil hebt in kwaliteit tussen die dingen.
 
Leuk dat dit topic nog steeds gaande is. Inmiddels een Looflighter geprobeerd op kokosbriketten (na nog steeds van mn Welkoopvrienden) maar dat duurt écht lang. Toen zag ik een goede aanbieding bij Lid, vet veel wokkels met was voor een klein prijsje. Grootste miskoop ooit. Geven zooi, was blijft op de tegels zitten, zijn binnen een minuut of wat weg en de kolen zijn koud. Ik ga weer terug naar bruine blokjes.
 
Leuk dat dit topic nog steeds gaande is. Inmiddels een Looflighter geprobeerd op kokosbriketten (na nog steeds van mn Welkoopvrienden) maar dat duurt écht lang. Toen zag ik een goede aanbieding bij Lid, vet veel wokkels met was voor een klein prijsje. Grootste miskoop ooit. Geven zooi, was blijft op de tegels zitten, zijn binnen een minuut of wat weg en de kolen zijn koud. Ik ga weer terug naar bruine blokjes.
Ik weet niet waar je woont, maar als je een Vomar of Dekamarkt supermarkt in de buurt hebt, probeer de wokkels eens die zij verkopen, ik gebruik ze ook en heb er geen klachten over.
 
Ik koop mijn wokkels hier in de hubo (België) en heb ook eens ergens iets besteld bij Amazon, en die van vuur en rook bestel ik ook gewoon bij als ik daar ergens bestel. Ik heb nog nooit echt problemen daarmee gehad, met gelijk welk merk. Als ik ergens iets bestel en ik zie dat ze wokkels hebben dan neem ik er altijd een doosje bij, moet ik niet naar Hubo rijden of speciaal bestellen
 
Leuk dat dit topic nog steeds gaande is. Inmiddels een Looflighter geprobeerd op kokosbriketten (na nog steeds van mn Welkoopvrienden) maar dat duurt écht lang. Toen zag ik een goede aanbieding bij Lid, vet veel wokkels met was voor een klein prijsje. Grootste miskoop ooit. Geven zooi, was blijft op de tegels zitten, zijn binnen een minuut of wat weg en de kolen zijn koud. Ik ga weer terug naar bruine blokjes.

Afhankelijk van tijd en mood, gebruik ik een looflighter (uit de Action) en wokkels. Ik koop mijn wokkels altijd in een groter pakket op bol dot com. Nog nooit problemen mee gehad. Een vriend van mij heeft vorig jaar een KJ gekocht en in die winkel wokkels mee gekocht. Die zijn veel harder en nauwelijks open te draaien, maar ze gaan wel.

Ik zou dus wokkels niet afschrijven voor die enige negatieve ervaring. Gewoon op de juiste plaats kopen.
 
Ik gebruik bijna altijd wokkels en af en toe de looflighter en beide werken perfect.
zoals al eerder aangegeven, de wokkels gewoon nog eens proberen, maar dan van een ander merk.
En misschien had jij een "maandagmorgen productie"
sommige wokkels moet je opendraaien en sommige niet. Ik heb nu wokkels die je niet hoeft open te draaien, maar branden goed en lang.
 
Ik heb nu de wokkels van de jumbo gehaald. Werken prima! en kosten weinug;)...
 
Terug
Bovenaan Onderaan