BasBQ
Beef en Steak

Varkensbuik: Walchers Gilden Spek.

Vraag: over dit recept. Ik heb nu 4 gram colorozo gebruikt.
In een standaard bacon recept gaat in verhouding 3,5% colorozo.
Is er een reden waarom dat hier niet het geval is? Kortere marinade tijd? Of een andere reden?

 
TeunS zei:
Vraag: over dit recept. Ik heb nu 4 gram colorozo gebruikt.
In een standaard bacon recept gaat in verhouding 3,5% colorozo.
Is er een reden waarom dat hier niet het geval is? Kortere marinade tijd? Of een andere reden?

Dit is puur voor de smaak, je mag ook gewoon zout gebruiken.
 
Wat is dit lekker zeg! Gisteren gegaard en ff een stukje warm geprobeerd.
Long story short, ongeveer de helft is gisteren al gesneuveld, zo lekker vonden we het  :D
Fantastisch recept Mike, deze gaan we vaker maken.
 
ik heb deze ook al een paar keer gemaakt. maar ik houd niet van water ;) dus ik heb het water vervangen door Jack Daniels, daar houd ik wel van  :D ,ik vond dit een erg lekker verandering.
 
Blij dat ik niet de enige uit 2017 ben die erop reageert.

Vraag: Noskos gebruikt colorozo in zijn recept. Hier wordt gewoon zout gebruikt. Ik heb Leo-zout (3%) in huis, wat moet ik aanhouden?

 
RV zei:
Blij dat ik niet de enige uit 2017 ben die erop reageert.

Vraag: Noskos gebruikt colorozo in zijn recept. Hier wordt gewoon zout gebruikt. Ik heb Leo-zout (3%) in huis, wat moet ik aanhouden?
Dit kan met gewoon zout door de korte pekeltijd. Nitrietzout gebruik je in dit geval voor de kleur van het vlees.
 
Even een oude bekende aanslingeren met een vraag:

Ik maak deze heerlijke spek met regelmaat, maar merk als ik twee kilo maak (recept is op 1 kilo) dat ik het te zout vind.

Pakken jullie twee zakjes kipkruiden bij twee kilo? Of nog steeds een? (Die kipkruiden is ook 50% zout)

Of wellicht beter maar een keer die 8 gram nitrietzout uit het recept van Dennis..
 
Terug
Bovenaan Onderaan