BasBQ
Beef en Steak

Varkensbuik: Golden Bacon.

Interesting.... Ook maar eens doen. Post je de dome temperatuur ook? ;) makkelijk voor reproductie 8)
 
90?C dome mag ook hoor, dan duurt het veeel langer en pikt het meer rook op.
 
7519.jpg


Lekker hoor!
 
Is waar ook moet nog wat foto's plaatsen. ???
 
De WSM aangeslingerd,dome 100c en 3 brokken appelhout erbij gelegen.
autostoel006.jpg


Na 3uur had de bacon een eind kerntepratuur van 65c.
autostoel007.jpg

Wat ziet ie er heerlijk uit.

Bacon 15 minuten af laten koelen,en toen de zwoert eraf gesneden.
autostoel008.jpg
autostoel009.jpg


De bacon heeft een nachtje in de koelkast bij kunnen komen om zich klaar te maken voor de snijmachine.
autostoel010.jpg
autostoel011.jpg


Heb het in 2 diktes gesneden.
1x dun voor de hamburgers en ontbijt.
1x dik voor de stampotten.

autostoel013.jpg
autostoel015.jpg


De plakken verdeeld en vacuum getrokken.
autostoel019.jpg


We hebben er natuurlijk ook van gesnoept,en het was weer heerlijk.
 
ziet er echt onwijs lekker uit Mike, Je hebt nu wel heel veel plezier van je snijmachine
 
is ook een professionele machine volgens mij
 
Ziet er goed uit zeg... Als je geen plek meer hebt in de vriezer kan je bij mij nog wel iets kwijt  :p
 
Heeeel mooi!
 
Mooi hoor, maar waarom snijd je de zwoerd er niet af voor je hem in de pekel zet en rookt?

Lijkt me alleen zo zonde, hoop rook en smaak gooi je weg met je zwoerd, dan kan je hem toch beter in het begin verwijderen?
 
@Frits Dat is een hele goeie.

De meeste recepten die ik ben tegen gekomen,laten allemaal het zwoerd er aan zitten.
Zwoerd kan je naderhand nog wel gebruiken in andere recepten.
Mischien dat Dennis hier een juist andwoord voor heeft.
 
Waarom krijg ik nu opeens zo'n zin in gebakken spek?? ???

 
Mike, ik heb het ook bij anderen al gezien maar heb het nooit begrepen, vandaar de vraag.
 
Ja, de recepten die ik heb zijn ook met zwoerd, maar ik snap het ook niet helemaal, zonder zwoerd heb je meer rook aan je bacon en je hoeft het er niet af te halen....

Je zou er crackling van kunnen maken eventueel.
 
Dat gerookte zwoerd moet je bewaren en als het zo ver is in kleine stukjes snijden (of knippen) en een handvol meekoken met de snert of bruine bonen soep.
Ik vind het ook lekker om het fijn gesneden mee te bakken in een spiegelei of scrambled egg.

Als je denkt dat je gereedschap nogal roest moet je er maar eens over gaan met een gerookt stuk zwoerd.
Zo'n stuk zwoerd voor dat doel heb ik eens 3 jaar lang goed weten te houden in plastic in een blikken busje met deksel.

En nu ik dit draadje weer eens heb bekeken ga ik het ook maar eens maken van dat stuk buikspek van ons geslachte varkentje van de BootCamp in Ter Aar.
Hou dus dit topic er voorlopig nog maar even in.
 
IMG_0005.JPG

Voor het roken...

IMG_0006.JPG

Voor het roken...

IMG_0008.JPG

Dit is ongeveer 5  uur min of meer constant gebleven...

IMG_0010.JPG

Na het roken,dus na ca 5uur

IMG_0011.JPG

Na het roken.  Stukje geproefd: in orde!
 
Terug
Bovenaan Onderaan