BasBQ
Beef en Steak

Varkens rollade indirect info?

Samplex

Vuurmaker
Berichten
51
Hoi,

Ik wel een varkens rollade gaan maken voor de vrouw, ik heb 1kg gekocht bij de slager alleen hoe lang moet deze erop?

Indirect wil ik deze klaarmaken, alle bereidingen zijn die ik vind zijn direct/heel kort.

Als ik deze indirect wil klaarmaken, hoe lang en welke temperatuur en kern temperatuur moet ik dan aanhouden?
 
Het is geen idee eigenlijk, rollade was door de slager in elkaar gerold. Het in ieder geval geen procureur want dan zou ik meer vet zien en dat ziek dus helemaal niet.
 
Ik maak geregeld beenhammetjes op indirecte wijze. Dome temperatuur 150 C. Rooster temp bij het vlees 130C. Een sukje appelhout erbij voor een beetje subtiel roken is fijn, maar niet noodzakelijk.
Lekker laten garen tot een kerntemp van 60 C. Wil je meer doorgegaard ga dan tot max 68C.
Bij 60C effe allen kanten boven de hette kooltjes grillen voor een fijn kleurtje tot en kern temp van 63C. (Of 70)
 
  • Leuk
Waarderingen: Reem
Bedankt peter64, hoeveel uur ligt ie dan op de bbq?
Voor 1 kg. 1,5 a 2 h. Ligt oa aan temperatuur, afstand vlees tot vuur, kwaliteit van het vlees etc. Ook in deze is....meten en controleren is een fijne rollade. Succes. šŸ˜‰
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan