BasBQ
Beef en Steak

Vakantiegevoelens - Reisje rond de wereld!

 
 
 
 
 

Sander72

BBQ Junkie
Berichten
6.771
Beste BBQ-Vrienden!

Vanochtend had ik het vakantiegevoel al weer helemaal te pakken... het regent alweer bijna twee dagen achtereen.

SDJ_7635.jpg


Het contrast kan bijna niet groter... we waren dit jaar 19 dagen in Valencia. Daar was het zeg maar... heet.

We hadden een appartement in de stad. Met een zwembadje en airco in huis. En dat was nodig. Allememaggies wat was het daar heet en droog. Zo heet dat ik gewoon geen fut had voor BBQ. Bovendien waren we komen vliegen en hadden we geen plek voor een WGA. Ik dacht een hibachi te kopen las er geen barbecue bij het huis was (en die er dan gewoon achter te laten) maar ik ben erachter dat ik bij 38°C toch niet zo helemaal in mijn BBQ-element ben.

Dus we hebben veel uit gegeten.

Tuurlijk ook lekker tapas en fijne lunch gerechtjes, maar de ontdekking van de vakantie dit jaar was een Argentijns gezin die een heerlijke bistro runde vlakbij de wijk Rusafa op een minuut of 10 wandelen van ons appartement. Gewoon plastic stoeltjes aan de kant van de straat, onder een parasol, lekker koud bier drinken en af en toe wat te eten bestellen. Het was een feest! Prachtige Verdejo gedronken ook trouwens. Zalig!

Anyways, ik was dus verliefd geworden op die Argentijnse familie en we aten daar zo'n beetje om de dag. Aan het eind van de vakantie kreeg ik iets moois mee voor thuis. Een zelf gemaakte Aji (soort chimmichurri) en een flesje olijfolie die hun dochter en schoonzoon zelf produceerde. Hun twee zoons stonden in de keuken en de aangetrouwde schoondochter serveerde ons steeds veel lekkers. De papa familias grilde het vlees en dat deed hij geweldig!


SDJ_7532.jpg


Mijn lievelings daar was een stukje vlees dat ze secreto noemen. Hier had ik dat wel eens gezien bij Sligro en Hanos, echt Iberico varken dus lekker duur, maar daar in Spanje was al het varkensvlees geweldig lekker en spotgoedkoop. Zelfs uit de pan was het zalig, maar als die Argentijn het grilde, subliem!

Dus dat ging ik daarna thuis ook gewoon doen... vleesje grillen en een simpele salade erbij. Happy Days.

SDJ_7538.jpg


Wat kan je je Grote Groene Vriend missen zo 19 dagen lang... heerlijk om weer thuis te zijn!

SDJ_7605.jpg


Ik vat met deze post even twee weekends samen:

SDJ_7541.jpg


Een mooie grasgevoerde bavette en twee heerlijke stukjes varken (Lomo de Tira) gewoon lekker met wat zout op de grill.

SDJ_7534.jpg


Paar champies erbij en lekker smullen.

SDJ_7560.jpg


Oh ja, we dronken er ook lekker Bier bij... echt vakantie bier!

SDJ_7608.jpg


Die kreeg ik van mijn overbuurvrouw die naar Denemarken was geweest. Donker en zoet, niet helemaal mijn smaak, maar leuk om eens te proeven!

SDJ_7602.jpg


Van een collega op werk kreeg ik een biertje dat hij uit München mee had gebracht, een Helles. Erg lekker fris maar ook een tikkie zoet.

Zaterdag ging hier het eitje ook weer aan en wilde ik die secreto eens proberen te evenaren.

SDJ_7619.jpg


Echt heerlijk vettig varkensvlees, dat kun je fantastisch grillen.

Ik maakte een triootje door ook wat Argentijnse entrecôtes erbij te grillen:

SDJ_7623.jpg


En ik vond twee mooie ribkarboodjes van Iberico varken, helemaal super!

SDJ_7617.jpg


Daar dronk ik deze Franse IPA bij die ik van een andere buurvrouw kreeg als dank voor de planten in de tuin water geven tijdens hun vakantie.

SDJ_7612.jpg


Dat was een heerlijk bordje vol!

SDJ_7632.jpg


Na het eten nog even uitbuiken en genieten van deze Sloveense (Oostenrijkse) Topper die ik van Jeroen kreeg:

SDJ_7615.jpg


Die stak met kop en schouders boven de rest uit. Waanzinnig mooie complexe smaken. Vatgerijpte rakker van Bevog. Tamelijk briljant.

Het was weer heerlijk, fijn om weer thuis te zijn!
 
Wauw! Wat een heerlijkheid.

Voor ons is Valencia als een 2e thuis en kennen we als onze broekzak. wat kun je daar lekker eten he? Ruzafa is zeker een heel gezellig wijkje waar je genoeg lekkers kan vinden.
Mocht je nog een keer terug willen, Maart is ook een hele leuke periode waarin alles in het teken staat van Fallas (een soort carnaval) lekker eten en drinken overal op straat.

Terugkomend bij jouw mooie verslag, Ziet er super uit! lekkere stukken vlees en hele mooie biertjes.
 
Toch een mooie recap van de vakantie zo.
Heerlijk Iberico vlees met lekkere biertjes.
Voor mij hoeft vakantie niet veel meer te zijn hoor.
 
Jij weet het gevoel wel vastte houden.
Lekker.
1× in Valancia geweest. Staat opnieuw op de planning in 20xx.
 
's ochtends het genootschap openen, nieuwe post van Sander.
Bakkie koffie, ontbijtje ernaast en heerlijk lezen.

Bedankt weer voor (ookal is het maar even) het wanen in de spaanse zon op een plastic stoel.
Heerlijk verslag
 
lekker spul Sander. Allemaal mooie stukken vlees kerel.
Prachtig.

en ook die kadootjes die je heb gekregen. Mooi man. Bijna zonde om op te maken.....
 
Wat een heerlijk verslag. Ik waan me weer terug in Spanje. Zo heerlijk en herkenbaar die witte plastic stoeltjes. Voor ons Bourgondiërs is het hemel op aarde. TOP
Ik heb weer lekker zitten lezen maat. En Iberico… toch wel mijn nr.1 favoriet op de BBQ.
 
Ziet er heerlijk uit en dan nog die mooie foto van het eindresultaat. Dat zou ik niet voor mekaar krijgen, want ik heb daar geen inzicht in :geek:
 
Terug
Bovenaan Onderaan