BasBQ
Beef en Steak

Vacuummachine

Kun je in de machine ook zakken van bijvoorbeeld marmelot gebruiken? Ik lees op diverse sites reviews dat hier alleen zakken van solis zelf in gaan.
Ik ben benieuwd of jij hier ervaring mee hebt. Alvast bedankt!

De mensen van solis willen natuurlijk dat je solis zakken koopt (die ze misschien bij dezelfde fabriek bestellen als marmelot)
 
De mensen van solis willen natuurlijk dat je solis zakken koopt (die ze misschien bij dezelfde fabriek bestellen als marmelot)
Dat begrijp ik;) Vandaar mij vraag of die marmelot zakken erin passen. Heb namelijk niet zoveel zin om vast te zitten aan de zakken van solis zelf.
 
Dat begrijp ik;) Vandaar mij vraag of die marmelot zakken erin passen. Heb namelijk niet zoveel zin om vast te zitten aan de zakken van solis zelf.
Daar moet je je geen zorgen om maken. Zolang het structuur zakken zijn en je niet over de max breedte van je toestal gaat, zal dit werken.
 
enige waar je op moet letten is dat je "ribbelzakken" koopt.
In die professionele machines worden gladden zakken gebruikt maar dat werkt niet in onze huis en tuin keukenmachines.
Die ribbeltjes zorgen er voor dat de lucht weg kan.
Let er ook op dat de sealrand proper blijft.
Als deze vettig is dan zitten de ribbeltjes verstopt en kan hij ook niet meer vacuum zuigen en sealt hij met lucht in je zak.
 
Met welke silvercrest heb je ervaring? Ik zie namelijk 2 modellen bij de lidl.
eentje van 27,99 euro(https://www.lidl-shop.nl/SILVERCREST-Vacumeermachine/p100307322)
En 1 van 44,99 (https://www.lidl-shop.nl/SILVERCREST-Vacumeermachine/p100312531)

ik ben benieuwd! Bedankt alvast!
Ik heb vorige week de goedkope aangeschaft. Eén keer gebruikt met garnalen op een saté prikker. Ik kan je nog niet veel advies geven. 🤔Het vacuüm trekken ging super, maar toen ik twee dagen later in de vriezer keek was de zak niet zo vacuüm meer. Stom! Door de scherpe randen van de kop of door de prikker zelf (al zag ik die niet volledig door de garnalen heen komen) is de zak lek gegaan.🥺
 
De marmelot zakken kunnen gewoon in de solis easyvac pro black, ik doe niet anders, werkt perfect.
 
Ik heb vorige week de goedkope aangeschaft. Eén keer gebruikt met garnalen op een saté prikker. Ik kan je nog niet veel advies geven. 🤔Het vacuüm trekken ging super, maar toen ik twee dagen later in de vriezer keek was de zak niet zo vacuüm meer. Stom! Door de scherpe randen van de kop of door de prikker zelf (al zag ik die niet volledig door de garnalen heen komen) is de zak lek gegaan.🥺
gebeurt bij mij ook soms hoor dat ze ineens niet meer vacuum zijn.

Als ik vacuum pekel seal ook ik dubbel met een paar mm tussen
 
Kun je in de machine ook zakken van bijvoorbeeld marmelot gebruiken? Ik lees op diverse sites reviews dat hier alleen zakken van solis zelf in gaan.
Ik ben benieuwd of jij hier ervaring mee hebt. Alvast bedankt!

Ik vraag me ook af of er andere zakken in kunnen. Ik bestel nu ergens online de rolletjes van Solis zelf, maar in de Aldi hebben ze ook regelmatig van die zakjes. Wil wel eens weten of die ook werken.
 
Ik vraag me ook af of er andere zakken in kunnen. Ik bestel nu ergens online de rolletjes van Solis zelf, maar in de Aldi hebben ze ook regelmatig van die zakjes. Wil wel eens weten of die ook werken.
Zolang het rollen of zakken met structuur zijn kun je ze gebruiken ook die van de Aldi of Lidl...... die met micro structuur van Marmelot schijnen zelfs nog beter te werken omdat het vocht dan minder snel naar boven wordt gezogen maar dat kan ik nog niet uit eigen ervaring bevestigen.
 
Zolang het rollen of zakken met structuur zijn kun je ze gebruiken ook die van de Aldi of Lidl...... die met micro structuur van Marmelot schijnen zelfs nog beter te werken omdat het vocht dan minder snel naar boven wordt gezogen maar dat kan ik nog niet uit eigen ervaring bevestigen.
Voor vochtige bereidingen kan ik de absorptie strips sterk aanraden
 
Zolang het rollen of zakken met structuur zijn kun je ze gebruiken ook die van de Aldi of Lidl...... die met micro structuur van Marmelot schijnen zelfs nog beter te werken omdat het vocht dan minder snel naar boven wordt gezogen maar dat kan ik nog niet uit eigen ervaring bevestigen.
Ik kan dat wel bevestigen uit eigen ervaring.
 
Zolang het rollen of zakken met structuur zijn kun je ze gebruiken ook die van de Aldi of Lidl...... die met micro structuur van Marmelot schijnen zelfs nog beter te werken omdat het vocht dan minder snel naar boven wordt gezogen maar dat kan ik nog niet uit eigen ervaring bevestigen.

Eerlijk gezegd nog geen probleem gehad met vocht dat naar boven komt. Ik kan droog of nat kiezen op het toestel.
Mss nog niets nat genoeg gehad
 
Ik gebruik ook al enkele jaren een solis easyvac en gebruik nu Caso folie rollen in verschillende breedtes die ik via Amazon besteld heb. Werkt prima; voordeel van rollen is dat je ze zelf op maat knipt en niet gebonden bent aan een vaste afmeting. Maar de easy vac werkt ook met andere merken vacuumfolie
 
Kun je in de machine ook zakken van bijvoorbeeld marmelot gebruiken? Ik lees op diverse sites reviews dat hier alleen zakken van solis zelf in gaan.
Ik ben benieuwd of jij hier ervaring mee hebt. Alvast bedankt!


Ik haal altijd mijn zakken bij de Makro, heb ook wel een paar rollen liggen maar die gebruik ik amper nog, alleen voor kleinere dingen. Persoonlijk vind ik de zakken het makkelijkst werken omdat je ze zo kan pakken, en niet op maat hoeft te knippen, en dan appart een nieuwe seal hoeft aan te brengen (waarvan sommige mensen beweren dat dat de gloeidraad extra belast waardoor deze eerder defect zou kunnen raken)
 
Dank allemaal voor jullie reacties, mijn keuze valt voor de solis easyvac pro 569. Ik heb veel goede ervaringen gehoord.
Ik zal gaan experimenteren met de zakken die allemaal te verkrijgen zijn (marmelot (veel keus, dus ben nog wel benieuw welke je dan het beste kan bestellen en waar), makro, aldi/lidle etc). Zal vast nog een topic volgen waarin we die ervaring weer met elkaar kunnen delen.

Ik hoop hem volgende week te ontvangen(is mijn verjaardagscadeau😁 ) En zal jullie ook op de hoogte houden van mijn bevindingen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Reem
interessant ! ik ben inderdaad benieuwd naar jou bevindingen. Zo`n apparaat staat hier namelijk ook nog op het verlanglijstje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan