BasBQ
Beef en Steak

Vacuummachine

 
 
 

Revers88

Pitmaster
Berichten
860
Ik ben op zoek naar een vacuummachine met de juiste prijs kwaliteit verhouding. Wie heeft er misschien advies over merken, types of iets anders waar ik rekening mee moet houden?

alle tips zijn welkom!
 
Ik heb er één van de Lidl voor nog geen € 30,00. Bevalt prima. Zakken heb ik van foodsaver.
We vriezen regelmatig extra eten in, soep, pulled pork, pasta's etc. De soep gaat eerst in een bakje in de vriezer om dan als blok te vacumeren. Ook gebruik ik hem om te vacumeren na vis of kaas koud gerookt te hebben.
Zoon en dochter wonen op kamers (op kot voor de Belgische lezers) en komen in het weekend thuis shoppen in de vriezer.

Foodsaver bakjes kunnen ook gevacumeerd worden met het apparaat van de Lidl.
 
Laatst bewerkt:
Wat is de juiste prijs kwaliteit verhouding?

er zijn veel verschillende en er zijn prijsverschillen. Zelf heb ik er eentje die rekening houdt met vaste stoffen of vloeibare stoffen. Deze is van Solis.

Maar bij dit soort vragen kan je honderd verschillende antwoorden krijgen die de keuze alleen maar moeilijker maken.

Het gaat erom wat jij ermee wil doen. Vlees verpakken, groente, fruit. Wil je de mogelijkheid hebben om dozen vacuüm te trekken. Wil je vloeibare zaken vacuüm trekken?
Als je dat weet kan je daarbij het apparaat zoeken.
vrij goede beginnen bij €80
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik begrijp dat het afhankelijk is van vele factoren. Voornamelijk om inderdaad vlees te vacumeren, gerookte kaas, porties die over blijven etc. Ik hoef zeker geen hele dozen te vacumeren, vloeistoffen is geen must maar meer een nice to have.
Het gaat mij voornamelijk om mss bepaalde standen of zakken die je wel/niet kan gebruiken bij bepaalde apparaten. Of inderdaad nice to have dingen waar je als lake niet aan denk vooraf..
 
Ik kan enkel wat zeggen over de Silvercrest van de Lidl, deze heeft knoppen om direct te sealen, vacumeren, soft functie, en natte stoffen. Deze laatste gebruik in nooit, ik vries vloeistoffen eerst in, in een bakje. Ik gebruik de machine ook wel eens om verpakkingen dicht te maken. Denk hierbij aan chips en afbakbroodjes.

Ik werk liever met kant-en-klaar zakken dan met rollen die je op maat moet knippen.
De zakken van foodsaver zakken tot 30 cm breed passen erin.
Deze zakken zijn ook geschikt voor sous-vide opwarmen.
 
Ik heb de Solis easyvac sinds november en ben er hartstikke tevreden over. Ik gebruik zakken van marmelot (lekker goedkoop).

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
hier zijn al vele topics over geopend waar heel veel reacties op gekomen zijn.
kijk gewoon even in het rond wat er mogelijk is voor jou budget.
Zoals je kunt lezen is het heel persoonlijk en heel divers wat men heeft.
succes
 
Ik heb een paar maanden geleden een Solis gekocht via ibood en zeer tevreden. Prijs was toen heel goed, maar via andere wegen zal het wat duurder zijn. Maar geen spijt van de aankoop.
 
Laatst bewerkt:
silvercrest gebruiker, heb nu een simpel model geen natte stand oid.
Als ik 1 tip kan geven, dat was na het lezen van een review op wateetons.nl, is dat het veel belangrijker is dat je de vacuum machine manueel kan sealen. Die wet vacuum optie werkt niet altijd even goed namelijk. Hier de review van de solis vac prestige 575, onderaan de pagina staat ook een review naar de silvercrest.
https://wateetons.com/2018/01/25/wa...eveel-vacumeerapparaten-heeft-een-mens-nodig/

succes
 
silvercrest gebruiker, heb nu een simpel model geen natte stand oid.
Als ik 1 tip kan geven, dat was na het lezen van een review op wateetons.nl, is dat het veel belangrijker is dat je de vacuum machine manueel kan sealen. Die wet vacuum optie werkt niet altijd even goed namelijk. Hier de review van de solis vac prestige 575, onderaan de pagina staat ook een review naar de silvercrest.
https://wateetons.com/2018/01/25/wa...eveel-vacumeerapparaten-heeft-een-mens-nodig/

succes

Zelf heb ik nog geen problemen gehad met mijn Solis met wet vacuum. Dat manueel sealen gebruik ik om zakjes te maken van de rollen.
 
Ik vind het ideaal aan mijn solis dat ik tijdens het vacumeren zodra ik zie dat de sappen richting de uitgang gaan op de sealknop kan drukken. wellicht hebben andere machines dat ook, dat weet ik niet, maar voor mij is het erg handig om ten allen tijde het vacumeer proces te kunnen stoppen en tegelijk het sealen te starten.
 
Ik vind het ideaal aan mijn solis dat ik tijdens het vacumeren zodra ik zie dat de sappen richting de uitgang gaan op de sealknop kan drukken. wellicht hebben andere machines dat ook, dat weet ik niet, maar voor mij is het erg handig om ten allen tijde het vacumeer proces te kunnen stoppen en tegelijk het sealen te starten.
Hier exact hetzelfde. Fijn ding. Iets duurder dan de Lidl etc.
 
Die directe sealknop zit ook de Lidl/ Silvercrest, dat is wel handig.
 
Die directe sealknop zit ook de Lidl/ Silvercrest, dat is wel handig.
Hier ook een Solis Easyvac pro (black).
Die directe sealknop is een must als je het mij vraagt.

Ik heb namelijk hele grote zakken gekregen en een rol, daardoor heb ik bijv 1 grote zak, die ik zelf in stukjes knip.
Dan heb je natuurlijk meerdere kanten open en moeten die eerst dicht gesealed worden voordat er pas vacuum getrokken kan worden.
Recent nog een zalm zijde zelf geportioneerd in 6 (dacht ik?) stukken die ik in 1 grote zak heb kunnen doen, door de zak kleiner te knippen en beetje te passen en meten.

Kamer vacuum is de shits, maar daar betaal je dan ook voor.
Al deze 'goedkope' vacuum machines kunnen het heel goed, maar zullen nooit een soep volledig kunnen vacumeren omdat ze de lucht UIT de zak zuigen, en dan komt snel de vocht ook mee. Een tussenweg is dan eerst bevriezen en dan pas vacumeren, maar dan schiet het ze doel mogelijk wel een beetje voorbij.
 
Kamer vacuum is de shits, maar daar betaal je dan ook voor.
Mijn vader heeft een Heinkel. Kadootje van zijn broer die in dit spul handelt, het was ook een opknappertje.
Anyway hoewel het heel mooi ding is, is mijn lidl over het algemeen sneller en ik kan er grotere dingen mee sealen. Nu heeft die kamervacuum wel een veel beter vacuüm en nog andere voordelen zoals vloeistoffen gaan makkelijker
 
Ik heb de wartmann wm-2005 gehaald na deze website te hebben doorgenomen. Zeer tevreden van. Bij langere sessies is een rolhouder leuk, maar zeker geen must. Zou ik nu nog een moeten gaan halen, zou ik die van de lidl pakken. Deze kan ook tot - 0.6bar gaan en ziet er mij zelfs een rebadged solis uit. Ik stel me zelfs de vraag hoeveel verschil er zit in al die toestellen is basis functionaliteit (motor om te zuigen en warmte element).

Zakken/rollen absoluut bestellen bij Marmelot. Goedkoper dan andere merken (zelfs lidl) en nog geen klachten van hier
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga alles is op een rijtje zetten. Keuze wordt er niet makkelijker op 🙉. Normaal zou ik voor solis gaan omdat dat wat degelijker klinkt, maar lees tegelijk dat die van de lidl eigenlijk hetzelfde kan en doet..
 
Hier ook een Solis Easyvac pro (black).
Die directe sealknop is een must als je het mij vraagt.

Ik heb namelijk hele grote zakken gekregen en een rol, daardoor heb ik bijv 1 grote zak, die ik zelf in stukjes knip.
Dan heb je natuurlijk meerdere kanten open en moeten die eerst dicht gesealed worden voordat er pas vacuum getrokken kan worden.
Recent nog een zalm zijde zelf geportioneerd in 6 (dacht ik?) stukken die ik in 1 grote zak heb kunnen doen, door de zak kleiner te knippen en beetje te passen en meten.

Kamer vacuum is de shits, maar daar betaal je dan ook voor.
Al deze 'goedkope' vacuum machines kunnen het heel goed, maar zullen nooit een soep volledig kunnen vacumeren omdat ze de lucht UIT de zak zuigen, en dan komt snel de vocht ook mee. Een tussenweg is dan eerst bevriezen en dan pas vacumeren, maar dan schiet het ze doel mogelijk wel een beetje voorbij.
Kun je in de machine ook zakken van bijvoorbeeld marmelot gebruiken? Ik lees op diverse sites reviews dat hier alleen zakken van solis zelf in gaan.
Ik ben benieuwd of jij hier ervaring mee hebt. Alvast bedankt!
 
Ik kan enkel wat zeggen over de Silvercrest van de Lidl, deze heeft knoppen om direct te sealen, vacumeren, soft functie, en natte stoffen. Deze laatste gebruik in nooit, ik vries vloeistoffen eerst in, in een bakje. Ik gebruik de machine ook wel eens om verpakkingen dicht te maken. Denk hierbij aan chips en afbakbroodjes.

Ik werk liever met kant-en-klaar zakken dan met rollen die je op maat moet knippen.
De zakken van foodsaver zakken tot 30 cm breed passen erin.
Deze zakken zijn ook geschikt voor sous-vide opwarmen.
Met welke silvercrest heb je ervaring? Ik zie namelijk 2 modellen bij de lidl.
eentje van 27,99 euro(https://www.lidl-shop.nl/SILVERCREST-Vacumeermachine/p100307322)
En 1 van 44,99 (https://www.lidl-shop.nl/SILVERCREST-Vacumeermachine/p100312531)

ik ben benieuwd! Bedankt alvast!
 
Terug
Bovenaan Onderaan