BasBQ
Beef en Steak

Trage ribbetjes

NielsNH

Vuurmaker
Berichten
77
Mijn nieuwe GMG Ledge moet renderen, dus was het vandaag tijd voor ribs. Ik ben gegaan voor de 3-2-1 methode omdat fall of the bone hier thuis wel wordt geapprecieerd.

Stap 1 is natuurlijk ontvliezen, schoonmaken en rubben. Ik heb maar één van beide racks gerubd, want voor onze zoon van 4 moet het allemaal niet te kruidig zijn. Mijn rub bestond uit een klassieke mix van gerookte paprikapoeder, peper, zout, knoflookpoeder, mosterdpoeder, cayennepeper en gemalen chillies. Daarna mochten ze de smoker op voor een uur of drie op 110°C. Om het half uur heb ik ook wat appelsap gebruikt om het geheel vochtig te houden.

69DFAA37-80FB-4C79-8457-734F07C73AF6.jpeg


65AD6EDA-4BA9-4EDB-A140-481818EFCE70.jpeg


FF4E82C9-74C8-4087-8698-73823536C966.jpeg


Daarna was het tijd om ze in te pakken met nog wat meer appelsap en boter. Zo hebben ze nog 2 uurtjes gestoomd.

FD15C50C-5980-43B5-8A21-D6D99622F850.jpeg


Ondertussen ook de aardappelen erbij gezet. Deze hebben een tweetal uurtjes meegebakken. Dit had echter nog iets langer gemogen.

Daarna beide racks bestreken met smoky bbq saus van Van Beekum en nog een uurtje laten doorgaren. Toen ze aan 95°C zaten, was het eindelijk tijd om te eten. Het enige probleem dat ik toen had, was dat ik trager kon fotograferen dan dat vrouw en kind ten aanval trokken. Ach ja, zeker een geslaagde run en iedereen tevreden.

02581363-A261-47EE-9A60-B872BBF22757.jpeg
 
Lekker he.

Het sprayen doe ik altijd een combo van appelsap met appelazijn 50/50 met daar een goede scheut Jack Daniels bij. Dat goedje kieper ik dan nog op de ribben bij het inpakken.
 
Laatst bewerkt:
Mooie ribben!

Die laatste foto zegt genoeg. 😋😋
 
Zien er lekker uit en dat probleem met fotograferen heb ik ook altijd volgende keer een rib meer op de Q dan heb je wat meer tijd voor je foto's;)
 
Het feit dat gelijk de aanval geopend wordt wil in ieder geval zeggen dat het lekker is.
Ziet er toppie uit.
 
Lekker hoor. Blijft geweldig lekker.
Hele mooie exemplaren deze
 
Lekkere ribbels. De ribs zonder rub kan je zien dat ze mooi rook hebben opgepikt.
 
Zien er allebei smakelijk uit 😋
 
Is vast niets meer over? Anders wil ik ook nog wel een stukje proeven 😜
 
Tja bekend verhaal met de ribbels. Voor je t weet is het op! Alleen maar een goed teken dat het lekker is toch.
 
Oah spareribs.. die moet ik toch ook weer snel maken..
 
Heerlijk hoor, mooie ribbels. Zien er lekker uit en blijkbaar waren ze dat ook... :LOL:
 
Terug
Bovenaan Onderaan