BasBQ
Beef en Steak

Tomahawk steak kalfsvlees

Kom ik weer met wat domme vragen, maar probeer het te doorgronden :ROFLMAO:
Waarom de keuze om alles te doen op 175°C? Zelf wist ik niet dat dit hoog genoeg was om op te bakken. Dacht dat je minstens 220° moest hebben met een gietijzeren rooster.
 
Zo Ben, je bent er lekker vlot bij :cool:
Heerlijke plaatjes, en wat een mooie grilstrepen. Lekker in een marinade van bier. wat wil je nog meer.
Dat moet smullen geweest zijn. Had graag een hapje geproefd.
 
prachtig!!
mooie repo en een heerlijk gerecht.
een genot m je draadje te lezen Ben.
top
 
Heerlijke reportage Ben(y) en kalfsvlees is zo ontzettend lekker, ik had graag aangeschoven. Leuk gedaan zo met die kooltjes op de kruidenboter.
 
Kom ik weer met wat domme vragen, maar probeer het te doorgronden :ROFLMAO:
Waarom de keuze om alles te doen op 175°C? Zelf wist ik niet dat dit hoog genoeg was om op te bakken. Dacht dat je minstens 220° moest hebben met een gietijzeren rooster.

domme vragen zijn er niet, ik stook de kamado op naar zo'n 175ºC maar wacht wel zeker dan nog 15-30 minuten zodat het gietijzeren rooster goed heet is en pas het vleesje omdraaien als het loslaat van het rooster.
 
Heerlijke reportage Ben(y) en kalfsvlees is zo ontzettend lekker, ik had graag aangeschoven. Leuk gedaan zo met die kooltjes op de kruidenboter.

dank je Jet, was weer leuk en lekker om te doen, die kooltjes op de boter zag ik een paar jaar geleden in de UK waar een workshop werd gehouden en wilde dit nog steeds een keertje doen:)
 
Zo Ben, je bent er lekker vlot bij :cool:
Heerlijke plaatjes, en wat een mooie grilstrepen. Lekker in een marinade van bier. wat wil je nog meer.
Dat moet smullen geweest zijn. Had graag een hapje geproefd.

Ik moet je zeggen Bram dat ik dit deze week wilde bereiden (met andere kruiden) maar op het moment dat jij voor dit onderwerp koos ging ik ff op google om wat inspiratie op te doen met vlees marineren met bier. Kon niet echt iets met kalfsvlees vinden maar wel veel over rundvlees in bier marineren dus gooi je gewoon van alles wat je leuk vind bij elkaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Ziet er super uit Ben! Vraagje, Ik zie ook wel eens dat er slagerstouw om het vlees wordt gebonden ipv de prikkers die je nu in je vlees hebt gedaan. Heb je dat al eens geprobeerd? (geen idee of het beter is dan wat je nu hebt gekozen)
 
Ziet er super uit Ben! Vraagje, Ik zie ook wel eens dat er slagerstouw om het vlees wordt gebonden ipv de prikkers die je nu in je vlees hebt gedaan. Heb je dat al eens geprobeerd? (geen idee of het beter is dan wat je nu hebt gekozen)

Deze steaks waren niet echt dik dus vandaar die prikkers om een beetje vorm te krijgen, als je een stuk ribeye of iets anders hebt en dan opknopen met touw kan je daar mooi tussendoor snijden, vandaar eigenlijk deze keuze


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Gaaf gedaan Ben, mooi zo! Succes met de wedstrijd!
 
Terug
Bovenaan Onderaan