BasBQ
Beef en Steak

Thermoworks Smoke of Signals?

 
 
 
 

SandyMan

Gerijpt
Berichten
2.926
Bij de garing van de bavette afgelopen week, ging er weer een node stuk van mn HerQs.
Ook merkte ik afgelopen garingen dat hij best vaak mis zat met de temperatuur, en ging ik zelf het eea controleren, dus alsnog vaak heen en weer lopen.
Nou is mijn tuin niet zo reuzachtig dat dat heel ver is, maar het telkens binnen-buiten-binnen wil ik minimaliseren in deze tijd van het jaar.

Dus: conclusie ik wil een nieuwe draadloze thermometer.
Ik ben enorm tevreden over mijn thermapen, en wil dus het assortiment aanvullen met eentje van Thermoworks.

Ik was eigenlijk ook wel klaar met het hele bluetooth verhaal, in de keuken geen bereik... ik heb een apart toestel om te verbinden zodat mijn eigen toestel gewoon gebruikt kan worden.. beetje nitpicking maar je snapt t vast wel.

Dus mijn ogen vielen op de Smoke.
Mooie aparte ontvanger, geen gedoe met bluetooth of ontvangst.

Nu zag ik alleen dat we die in NL alléén maar kunnen krijgen met max 2 nodes (1 prik, 1 omgevings), die amerikaanse versie (X4) mag hier niet verkocht worden las ik al elders op t forum.
1641797935657.png

Vervolgens zag ik tot mijn schrik op de thermoworks site deze banner:
1641797869524.png

Als een rasechte nerd en IT'er denk ik meteen: verdomme dat is wel mooi.
Maar die app werkt (natuurlijk) alleen maar met de Signals of andere BT/WiFi gestuurde apps.
Dat lost wel het 'maar' 2 nodes op maar heb ik het probleem weer terug van de app en daarbij een toestel etc.
Ik denk niet dat ik vaak 3 of 4 nodes nodig heb, maar wel sneller 2 prikkers dan 1 omgevings node en 1 prikker..
Signals:
1641798561480.png


Kan iemand wat zinnigs zeggen over het gebruik van deze thermometers?
En ik probeer dit op de netste manier te zeggen: maar andere budget opties ben ik niet in geinteresseerd, gezien ik nu 2x een HerQs versleten heb.
Heeft iemand hier de Smoke en kan die daar een korte review over plaatsen? of misschien de Signals net zo?
Iemand ook nog ervaring met de apple watch app?
 
Laatst bewerkt:
Haha mooi is dit. Dit is iets waar ik ook al een lange tijd naar zit te kijken. Ik heb nu een iGrill 2 maar die is ook dramatisch met Bluetooth. Ik neig zelf meer naar de signals vanwege de Wifi. De aparte ontvanger is leuk maar ik heb het liefst een app op mijn telefoon want die sleep ik wat makkelijker overal naartoe ipv een aparte ontvanger. De 4 probes heb ik 9/10 keer niet nodig. Een smoke met 2 probes en wifi zou voor mij de perfecte combinatie zijn.

Ervaring met de apparaten heb ik zelf helaas nog niet maar wat ik er over lees en wat zelf ervaar met de thermapen doen mij niet twijfelen aan de kwaliteit.

Kan je trouwens niet gewoon losse prikkers kopen? Dan zou je alsnog toekomen met een smoke waarbij je soms gewoon 2 prikkers gebruikt ipv 1 prikker en 1 omgevingsnode.
 
Oh, daar zeg je wat Marc. Daar heb ik niet eerder over na gedacht maar dat moet inderdaad gewoon kunnen..
Wifi moet ik even kijken of ik dat red, dat doet de stabiliteit ook wel ten goede ja..
 
Oh, daar zeg je wat Marc. Daar heb ik niet eerder over na gedacht maar dat moet inderdaad gewoon kunnen..
Wifi moet ik even kijken of ik dat red, dat doet de stabiliteit ook wel ten goede ja..

Het is sinds Corona niet zo relevant meer maar met WiFi kan je ook gewoon lekker boodschappen doen terwijl L&S lekker doorgaat 😛 Daarnaast ben ik ook wel erg benieuwd hoe goed die ontvanger werkt met de moderne isolatiebunkers genaamd nieuwbouw. Ik begrijp dat zelfs WiFi signalen zo'n huis nog amper verlaten dus ben wel benieuwd of, als ik op zolder zou gaan zitten, die ontvanger dan nog wel iets oppikt.
 
Ik heb zelf de Signals (+ Billows) en ik ben er erg blij mee.
4 probes tegelijk gebruiken komt bij mij niet echt vaak voor, maar 1 omgevingsprobe en 2 kerntemperatuurprobes komt vaak zat voor.
Mijn woning is van 2006, dus aardig geïsoleerd, ik heb een wifi repeater in huis liggen, ongeveer 10 - 12m van het punt waar mijn Signals staat en dat gaat prima qua verbinding.
De accu is wat mij betreft ook meer dan prima.
De app wordt steeds stabieler en vollediger, maar ik denk dat er fabrikanten zijn met betere apps.
Voor mij werkt het echter OK.
 
zonder twijfel voor de signals + billows gaan.

Ik heb deze ochtend de Q aangestoken, douche genomen, dan de controller erin en een short rib erop.
Ik hou deze nu vanop het werk in het oog en als hij moet ingepakt worden whatsapp ik mijn vrouw even die van thuis uit werkt.

ik heb hem nu 2 jaar denk ik en nog geen seconde spijt gehad, moest ik morgen opnieuw 1 kopen, direct terug dezelfde.
Thermoworks hun klantendienst is ook top, zitten ook op facebook, reageren snel, blijven hun software/firmware updaten.
 
Ik hou deze nu vanop het werk in het oog en als hij moet ingepakt worden whatsapp ik mijn vrouw even die van thuis uit werkt.

Ik zit hier met een hele grote glimlach mee te lezen.

Goed afgericht. 😂
 
Ik heb de Smoke nu al een aantal jaar en hij heeft wat mij betreft maar één nadeel en dat is dat de ontvanger een ronde onderkant heeft waardoor je hem niet neer kan zetten.

Ik vind een losse ontvanger juist wel heel fijn.
Mijn review van de smoke staat hier op mijn blog: https://www.bbq-nl.com/thermoworks-smoke/

De signals/billows combinatie heb ik ook liggen maar om de eoa reden pak ik dus altijd de smoke.

Ik heb eigenlijk nooit meer dat twee voelers nodig. Als er meerdere dingen op de BBQ liggen gaat de voeler in het kleinste stuk. Op die manier zit ik altijd goed en niet met een wirwar van kabeltjes in mijn BBQ 😂
 
als ik op zolder zou gaan zitten, die ontvanger dan nog wel iets oppikt.
Dit is een goed punt. Ik werk op zolder 2 dagen in de week. Als ik hem dan in de gaten kan houden is wel een plus. die kans is groter als hij op wifi zit dan een ontvangertje ja..
ik heb hem nu 2 jaar denk ik en nog geen seconde spijt gehad, moest ik morgen opnieuw 1 kopen, direct terug dezelfde.
Thermoworks hun klantendienst is ook top, zitten ook op facebook, reageren snel, blijven hun software/firmware updaten.
Dit zijn de berichten die ik graag lees, Stijn. Daarom ook de opmerking dat ik geen inkbirds of weet ik t wat naar me toe geworpen krijg.
De Billows wil ik nog even laten voor wat t is. Ik vertrouw de Green Egg er wel op dat ik niet al te vaak heen en weer hoef te lopen.. het blijft een beetje de hobby natuurlijk.. Sterker nog, ik denk dat ik liever de Green Egg de baas laat zijn, dan de billows :censored: .
Maar mocht ik daar ooit anders over denken, is het wel praktischer dat ik nu de signal koop, ja.
Ik heb zelf de Signals (+ Billows) en ik ben er erg blij mee.
Thanks!
Ik heb eigenlijk nooit meer dat twee voelers nodig. Als er meerdere dingen op de BBQ liggen gaat de voeler in het kleinste stuk. Op die manier zit ik altijd goed en niet met een wirwar van kabeltjes in mijn BBQ 😂
Ja dit begrijp ik wel. Zelf heb ik bijvoorbeeld Vis EN Vlees liggen, dan is het lastiger met 1 voeler. Van de andere kant is een pit meter minder belangrijk omdat ik bijna altijd van de dome thermometer uit ga de laatste tijd..
De signals/billows combinatie heb ik ook liggen maar om de eoa reden pak ik dus altijd de smoke.
Het is het gemak denk ik van zo'n aparte jongen erbij pakken. Gewoon daar is je temp, niet een app openen etc. en volgens mij ben jij nog redelijk van het oude en gewone, als ik je in mag schatten :)

Juist door jouw Smoke review wil ik eigenlijk een thermoworks, dat gepaard met alle positieve geluiden zoals hierboven.


Bedankt allemaal tot nu toe, echt heerlijk om te zien dat er zo veel gelukkige gebruikers zijn.
 
Laatst bewerkt:
De Billows wil ik nog even laten voor wat t is. Ik vertrouw de Green Egg er wel op dat ik niet al te vaak heen en weer hoef te lopen.. het blijft een beetje de hobby natuurlijk.. Sterker nog, ik denk dat ik liever de Green Egg de baas laat zijn, dan de billows :censored: .
Maar mocht ik daar ooit anders over denken, is het wel praktischer dat ik nu de signal koop, ja.
@SandyMan het is niet omdat je de billows hebt dat je hem MOET gebruiken.
Je kan perfect sessies doen zonder billows, het is gewoon een extra zekerheid voor mij.
Zoals vandaag heb ik eigenlijk 2 keer 2 minuten naar de BGE gekeken.
Aansteken met de looflight
15 min later rookhout erin, gevulde eggspander erin en vlees erop.

Hij was zelfs nog lang niet op temperatuur toen ik thuis vertrok.
Als ik op het werk aankwam was hij net op temperatuur.
Doe ik dit dagelijks, nee, maar het is wel handig als het kan.
 
Het is sinds Corona niet zo relevant meer maar met WiFi kan je ook gewoon lekker boodschappen doen terwijl L&S lekker doorgaat 😛 Daarnaast ben ik ook wel erg benieuwd hoe goed die ontvanger werkt met de moderne isolatiebunkers genaamd nieuwbouw. Ik begrijp dat zelfs WiFi signalen zo'n huis nog amper verlaten dus ben wel benieuwd of, als ik op zolder zou gaan zitten, die ontvanger dan nog wel iets oppikt.

Daar kan ik maar 1 ding op zeggen: MESH
Sinds ik een Mesh netwerk heb, zijn alle wifi problemen van de baan. Ik heb tot in de laatste hoekjes van het huis perfecte wifi. Mijn tuin is nu niet zo heel groot, maar ik heb een set van 3 mesh, en je kan er gewoon bij kopen en op 2 min bijkomend installeren. Ze vormen allemaal samen 1 groot netwerk.
 
Daar kan ik maar 1 ding op zeggen: MESH
Sinds ik een Mesh netwerk heb, zijn alle wifi problemen van de baan. Ik heb tot in de laatste hoekjes van het huis perfecte wifi. Mijn tuin is nu niet zo heel groot, maar ik heb een set van 3 mesh, en je kan er gewoon bij kopen en op 2 min bijkomend installeren. Ze vormen allemaal samen 1 groot netwerk.
Oh maak je geen zorgen. Het netwerk bij mij thuis is geen probleem. Ik heb Ubiquiti door heel mijn huis hangen en in het nieuwe huis komt er ook in de tuin een AP😁 Ik maak mij meer zorgen om de RF verbinding die de smoke nodig heeft tussen buiten- en binnenunit. Dat was voor mij een argument om voor de WiFi versie te gaan.
 
Daar kan ik maar 1 ding op zeggen: MESH
Sinds ik een Mesh netwerk heb, zijn alle wifi problemen van de baan. Ik heb tot in de laatste hoekjes van het huis perfecte wifi. Mijn tuin is nu niet zo heel groot, maar ik heb een set van 3 mesh, en je kan er gewoon bij kopen en op 2 min bijkomend installeren. Ze vormen allemaal samen 1 groot netwerk.
Een mesh netwerk zorgt niet voor een verbeterde wifi buiten, maar goed om te horen dat je er tevreden over bent!
Ik zal eens kijken hoe de wifi is bij het ei, ik denk net niet.. maar dat is nog wel op te lossen door een extra accesspoint achterin huis, daar heb ik nog wel een loze leiding over volgens mij..

@mrooding grappig, hier ook UI hangen en staan.
Je gebruikt wel een VPN om dan de signal te vinden, denk ik? die gaat niet naar een cloud dienst ofzo he?
 
Zelf heb ik nu iets minder dan een jaar, denk ik, de Signal & Billows.
Zoals anderen al gelezen hebben, doet mijne nu al 2 sessies een beetje raar en geen idee waar het aan ligt. Mss toeval.

Voor de rest vind ik het een fantastisch toestel. Met verbinden met wifi gaf het wel wat problemen en na een update nogal gehad. Deze werkt alleen op 2,4GHZ terwijl ik thuis 2,4 en 5GHZ heb. En het kan zijn dat je de eerste keer echt die 5ghz ff moet afzetten zodat hij de 2,4ghz vindt.

Hij geeft de temperatuur ook niet in real time weer, maar dacht iets van om de 15 of 30 seconden dat hij de temp update in de app.

Ik krijg op mijn apple watch notificaties door, maar door de beginpost, zie ik nu pas dat er ook een app is. Die staat erop bij mij, maar had ik nooit geopend :ROFLMAO: Ga ik de volgende keer eens doen.

Wat mij betreft, ik zou hem zo opnieuw kopen. Heb er nu wat minder goede ervaringen mee, maar ben er nog niet aan uit waar dit aan ligt.
 
Een mesh netwerk zorgt niet voor een verbeterde wifi buiten, maar goed om te horen dat je er tevreden over bent!
Ik zal eens kijken hoe de wifi is bij het ei, ik denk net niet.. maar dat is nog wel op te lossen door een extra accesspoint achterin huis, daar heb ik nog wel een loze leiding over volgens mij..

@mrooding grappig, hier ook UI hangen en staan.
Je gebruikt wel een VPN om dan de signal te vinden, denk ik? die gaat niet naar een cloud dienst ofzo he?

Ik heb zelf de Signal (nog) niet maar voor zover ik weet ondersteunt de Signals een cloud oplossing. Ik durf niet te zeggen of die ook zonder cloud werkt maar dan wordt het wel een stuk minder praktisch als je buiten de deur bent.

@SandyMan https://www.ui.com/unifi/unifi-ap-outdoor/ en klaar is kees
 
Zelf heb ik nu iets minder dan een jaar, denk ik, de Signal & Billows.
Zoals anderen al gelezen hebben, doet mijne nu al 2 sessies een beetje raar en geen idee waar het aan ligt. Mss toeval.

Voor de rest vind ik het een fantastisch toestel. Met verbinden met wifi gaf het wel wat problemen en na een update nogal gehad. Deze werkt alleen op 2,4GHZ terwijl ik thuis 2,4 en 5GHZ heb. En het kan zijn dat je de eerste keer echt die 5ghz ff moet afzetten zodat hij de 2,4ghz vindt.

Hij geeft de temperatuur ook niet in real time weer, maar dacht iets van om de 15 of 30 seconden dat hij de temp update in de app.

Ik krijg op mijn apple watch notificaties door, maar door de beginpost, zie ik nu pas dat er ook een app is. Die staat erop bij mij, maar had ik nooit geopend :ROFLMAO: Ga ik de volgende keer eens doen.

Wat mij betreft, ik zou hem zo opnieuw kopen. Heb er nu wat minder goede ervaringen mee, maar ben er nog niet aan uit waar dit aan ligt.

Jammer dat hij alleen op 2.4 werkt. Dat geeft zoals je zelf omschrijft vaak wel geklooi met devices die voor de rest op 5Ghz zitten. Zelfde gezeik met de Logitech Harmony Hub en Anova Sous Vide :/
 
Een mesh netwerk zorgt niet voor een verbeterde wifi buiten, maar goed om te horen dat je er tevreden over bent!
Ik zal eens kijken hoe de wifi is bij het ei, ik denk net niet.. maar dat is nog wel op te lossen door een extra accesspoint achterin huis, daar heb ik nog wel een loze leiding over volgens mij..

@mrooding grappig, hier ook UI hangen en staan.
Je gebruikt wel een VPN om dan de signal te vinden, denk ik? die gaat niet naar een cloud dienst ofzo he?

Zoals ik vermeld kan je perfect buiten een punt hangen. Bij mij hangen ze alle 3 binnen in een 3-hoeksopstelling. Beneden staat het punt aan de voorgevel en de BBQ staat aan de achtergevel en mijn huis heeft dikke volle muren van 30cm zonder isolatie tussen. Maar ik heb geen punt nodig buiten.

Ik heb in de tijd met meerdere routers gewerkt in allerlei opstellingen, maar merkte met bepaalde toestellen (foon, laptops, tablets) dat deze soms twijfelden tussen beide routers en dan moest ik wifi op het toestel ff af zetten en terug aan zodat hij toch eentje zou kiezen. Sinds die mesh is het 1 groot netwerk en twijfelt hij nooit meer.

Moest ik in de tuin minder goed ontvangst hebben gehad, zou ik meteen eentje bijgekocht hebben en deze nog onder het afdak geplaatst hebben.
 
Jammer dat hij alleen op 2.4 werkt. Dat geeft zoals je zelf omschrijft vaak wel geklooi met devices die voor de rest op 5Ghz zitten. Zelfde gezeik met de Logitech Harmony Hub en Anova Sous Vide :/
Dat was in het begin wat zoeken omdat ik de wifi niet aan de praat kreeg, maar via goegeloe vond ik dan de oplossing. Ik heb dat een maandje terug nog eens opnieuw moeten doen omdat hij maar niet wilde verbinden. Mss door een update, geen idee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan