Zo ist……Persoonlijk denk ik dat de keramiek van alle kamado’s echt niet veel verschil maakt. Natuurlijk de afwerking kan verschillen maar de werking vind ik niet. Nu is bij de VX een andere manier gebruikt waardoor het geheel zwaarder is. Hoe dit zich in de toekomst houdt moet de tijd leren maar ik denk niet dat het minder goed is of minder lang meegaat.
Wat wel verschillend is hoe een leverancier omgaat met klachten. Als ik dat hier zo lees is hoe duurder hoe beter.
Wat in mijn ogen ook heel belangrijk is. Kan ik over 10 a 15 jaar nog gewoon een nieuw scharnier kopen of een passend rooster, kolenmand noem het maar op.
BGE mag dan niet zo innovatief zijn maar wat ze veranderen past ook op alle oudere modellen, vind ik best fijn. Bij andere merken staat er vaak een jaartal bij en is dat iets minder. Nu denk ik niet dat wanneer je een VX koopt er nog veel vernieuwd gaat worden en zal je over 15 jaar nog steeds een scharnier kunnen kopen.
Dit is ook de reden waarom ik eerder schreef dat je gewoon de Kamado moet kopen die jij het beste vindt.
Stel je koopt er een andere omdat iemand daar helemaal lyrisch over is en je vindt het naderhand toch niet zo fijn dan blijf je je daar altijd aan ergeren en dat sucks.
Een barbecue moet bij jouw passen, voldoen aan de gerechten die je maakt en de hoeveelheid bbq sessies goed aankunnen.
Dat iemand anders een andere keuze maakt is niet belangrijk, jij moet er blij mee zijn.
Een vriendin van mij vindt Basterd een geweldige kamado, maar mist de kracht om de deksel op te tillen. Die heeft dus een kamado Joe omdat die echt vederlicht is. Helemaal blij.
Een vriend van mij vindt het leuk om lekker worstjes en sateetjes te grillen, die heeft een Texas grill, helemaal blij mee.
Het mooie is dat het erom gaat dat jij blij bent met je eigen barbecue, dan gebruik je hem ook en geniet je het meeste. Daar draait het toch om.
En dat jij er blij mee bent ,