BasBQ
Beef en Steak

The Bastard of Kamado Joe?

Vind het lastig om uiteindelijk te weten wat de beste keuze was. Iemand die een Grill Guru heeft gekocht en daarmee tevreden is weet niet of hij meer.plezier heeft van KJ of BGE.

Andersom weet iemand niet die alleen met een BGe of KJ heeft gewerkt of de meerprijs de moeite achteraf was.
Helemaal eens , maakt ook niet wat je hebt zolang je er blij mee bent . En het smaakt ook niks minder 😄.
Zie op de camping ook mensen met een camper van een ton en mensen met een tent van een paar honderd euro en ze hebben allebei even veel plezier .
 
Andersom weet iemand niet die alleen met een BGe of KJ heeft gewerkt of de meerprijs de moeite achteraf was.
Ik heb zowel een kJ 1 als een bge l en mm.
Persoonlijke zou ik altijd voor bge gaan, het is gewoon in orde, geen problemen. Bijkomende is de bge ook zuiniger met brandstof naar mijn gevoel en zijn de accessoires beter uitgedokterd.

Vandaag was ik er nog met vrouw over bezig dat de kJ toch ook wel goed is. Haar reactie, ik werk liever met de bge.
Gewoonte? Vroeg ik.
Neem, gebruik ze beiden weinig, maar werk liever met de bge was haar antwoord.
Het is mijn hobby en zij gebruikt de q's sporadisch.
 
Het gaat de Kamado Joe Classic I worden, vandaag de offerte ondertekend dus binnenkort leveringsafspraak maken :D Daarbij ga ik ook een workshop doen bij het bedrijf waar ik hem koop, die moet ook nog ingepland worden. Erg benieuwd en enthousiast dat ik nu de knoop doorgehakt heb :)

Binnenkort staat deze unit bij mij in de tuin!
Kamado-Joe-Classic-Joe.jpg



Iedereen die gereageerd heeft: bedankt voor alle tips en adviezen :D
 
Ik heb zelf een kolenmand gekocht voor de KJ classic 1 en het gietijzeren rooster onderin verwijderd voor de airflow. Wellicht een handige tip voor jouw Visca.
 
Ik heb zelf een kolenmand gekocht voor de KJ classic 1 en het gietijzeren rooster onderin verwijderd voor de airflow. Wellicht een handige tip voor jouw Visca.
Thanks! Ga het eerst even aankijken zonder. Waar heb je de kolenmand gekocht (mocht ik er toch één willen aanschaffen na verloop van tijd ;) )
 
Thanks! Ga het eerst even aankijken zonder. Waar heb je de kolenmand gekocht (mocht ik er toch één willen aanschaffen na verloop van tijd ;) )
ik had gekozen voor een kolenmand van KJ de DIVIDE & CONQUER haakt er op in zodat je in principe het geheel er in een keer uit haalt. Ik denk dat het bedrijf waar je de offerte hebt gevraagd het ook wel kan leveren. Wellicht erbij vragen ipv korting?
 
Ik heb zelf ook de originele van KJ, het nadeel is wel dat je de platesetters redelijk precies op die haken moet leggen.
 
Ik wacht er sowieso nog mee, voor ik die aanschaf doe, dus als ik het mis kijk ik tegen die tijd wel even welke het moet worden :)
 
Ik wacht er sowieso nog mee, voor ik die aanschaf doe, dus als ik het mis kijk ik tegen die tijd wel even welke het moet worden :)
Ik zou gaan voor de Kickash basket voor de KJ.
Past perfect en het is gewoon handig dat je dat mandje er los uit kunt halen. Mij lijkt het juist niet handig dat deze aan je divide & conquer vast zit.

Ps. Gefeliciteerd met je aankoop 😁
 
Ik zou gaan voor de Kickash basket voor de KJ.
Past perfect en het is gewoon handig dat je dat mandje er los uit kunt halen. Mij lijkt het juist niet handig dat deze aan je divide & conquer vast zit.

Ps. Gefeliciteerd met je aankoop 😁
D&C zit niet echt vast, klein slagje draaien en je tilt het er zo uit zonder mandje.
Ik zie er zelf ook het nut niet van in om d&c plus mand er in 1 keer uit te tillen. Nooit gedaan in de paar jaar dat ik ‘m heb.
Mand til ik er los uit, even schudden om as en kleine zooi eruit te laten vallen in de kamado.
Ik gebruik de ogen van de mand alleen om de plate setters erop te leggen. En dat is iets wat denk ik niet kan met de kick ash basket?
 
Als je de scheiding gebruikt in de kolenmand, doe je dat alleen voor direct grillen of heeft dat ook nut bij Low and Slow?
 
gefeliciteerd met je aankoop, ik denk dat er na de discussie heel wat mensen benieuwd zijn naar je ervaringen!
 
gefeliciteerd met je aankoop, ik denk dat er na de discussie heel wat mensen benieuwd zijn naar je ervaringen!

Thanks! Ik zal er nog wel een keer een verslag met foto's van tikken, als ik hem een beetje fatsoenlijk ingewijd heb :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan