BasBQ
Beef en Steak

The Bastard of Kamado Joe?

Geld speelt in mijn geval inderdaad een rol. De enige features waarom ik een KJ 2 zou overwegen zijn de hinge en de top vent. Ik kan ook nog eens kijken of er ergens een showroommodel of tweedehands KJ 2 te vinden is.
Voor die topvent moet je het juist niet doen, die bladerd alleen maar af. Ik heb uiteindelijk om de topvent van kj1 gevraagd om die ellende niet meer te hebben.
Ik vind de kj1 een leuke voor zijn prijs.
Mocht je echter veel meer willen/kunnen besteden, dan zou ik eerder naar BGE of Primo kijken dan naar de kj3, maar dat is mijn mening.
 
Laatst bewerkt:
Bij KJ staat het letterlijk in de voorwaarden.
Ah ja, en ik lees het nu ook bij The Bastard. Goede om rekening mee te houden. Er worden ook veel nieuwe Bastards aangeboden op Marktplaats, voor en stuk minder dan in de winkel, dat zijn dan zeer waarschijnlijk geen dealers en dus heb je geen garantie.. Goed opletten geblazen dus
 
Ah ja, en ik lees het nu ook bij The Bastard. Goede om rekening mee te houden. Er worden ook veel nieuwe Bastards aangeboden op Marktplaats, voor en stuk minder dan in de winkel, dat zijn dan zeer waarschijnlijk geen dealers en dus heb je geen garantie.. Goed opletten geblazen dus
Nooit via zulke kanalen kopen. Ofwel bij een betrouwbare webwinkel ofwel een fysieke winkel.
 
Overigens is het standaard antwoord voor mensen met een budget op deze site Weber 57.
Haha. Dat kan ik me indenken. Ik heb een Weber MTP57 en die bevalt prima. Ik wil wel een kamado, maar ik kan het voor mezelf nog niet helemaal goedpraten. 🤣
Tot nu toe ben ik blij met m’n Webertje.
 
Nooit via zulke kanalen kopen. Ofwel bij een betrouwbare webwinkel ofwel een fysieke winkel.
Dat is me duidelijk inmiddels :) Ik ga vrijdagmiddag ergens kijken naar Bastards en Joes, kijken wat de verschillen zijn en welke mijn voorkeur heeft/krijgt. En daarna wacht ik tot het seizoen voorbij is voor showroom modellen of evt nog wat langer voor Black Friday aanbiedingen. En tot die tijd dus flink sparen 😁

Er is hier geen topic waar aanbiedingen/acties gemeld worden of wel?
 
Haha. Dat kan ik me indenken. Ik heb een Weber MTP57 en die bevalt prima. Ik wil wel een kamado, maar ik kan het voor mezelf nog niet helemaal goedpraten. 🤣
Tot nu toe ben ik blij met m’n Webertje.

Ik heb een Weber 57 die ook prima bevalt maar ik heb nu een paar keer bij bekenden in de praktijk een kamado in actie gezien en dat heeft mij toch wel over de streep getrokken.
 
Dat is me duidelijk inmiddels :) Ik ga vrijdagmiddag ergens kijken naar Bastards en Joes, kijken wat de verschillen zijn en welke mijn voorkeur heeft/krijgt. En daarna wacht ik tot het seizoen voorbij is voor showroom modellen of evt nog wat langer voor Black Friday aanbiedingen. En tot die tijd dus flink sparen

Er is hier geen topic waar aanbiedingen/acties gemeld worden of wel?
Dit heb ik ook gedaan en toen gekozen voor de KJ classic 3. Vond 'm persoonlijk mooier en dat deksel bedienen een stuk fijner. Accessoires zijn van KJ een stuk duurder wel.

Vrouwlief zei: je kunt wachten op een korting of 'm nu kopen en er het seizoen al plezier aan beleven. De reden ook dat ik hem dus nu al heb gekocht. 2000 euro is niet niks... Dus ik snap goed dat de Bastard een valide optie is. De Classic 1 viel voor mij af, ik miste daar al die innovatie.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 Pro met Tapatalk
 
Dit heb ik ook gedaan en toen gekozen voor de KJ classic 3. Vond 'm persoonlijk mooier en dat deksel bedienen een stuk fijner. Accessoires zijn van KJ een stuk duurder wel.

Vrouwlief zei: je kunt wachten op een korting of 'm nu kopen en er het seizoen al plezier aan beleven. De reden ook dat ik hem dus nu al heb gekocht. 2000 euro is niet niks... Dus ik snap goed dat de Bastard een valide optie is. De Classic 1 viel voor mij af, ik miste daar al die innovatie.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 Pro met Tapatalk
Mijn vriendin bezigt ook dat soort teksten maar ik red me nog wel een tijdje op mijn Weber, dan ga ik liever wat extra tijd nemen om me te oriënteren en te wachten op een mooie aanbieding.
 
Dit heb ik ook gedaan en toen gekozen voor de KJ classic 3. Vond 'm persoonlijk mooier en dat deksel bedienen een stuk fijner. Accessoires zijn van KJ een stuk duurder wel.

Vrouwlief zei: je kunt wachten op een korting of 'm nu kopen en er het seizoen al plezier aan beleven. De reden ook dat ik hem dus nu al heb gekocht. 2000 euro is niet niks... Dus ik snap goed dat de Bastard een valide optie is. De Classic 1 viel voor mij af, ik miste daar al die innovatie.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 Pro met Tapatalk
Ik had hetzelfde. We gingen plantjes kopen en bij de Intratuin bleek de Bastard VX in de aanbieding (ik wist dat oprecht niet). Toen zei mijn vrouw.. koop dat ding nu, want anders ben je aan het sparen om het verschil van deze korting te betalen.
Dus zonder voorbereiding zoals vervoer om hem direct mee te nemen zo'n mannetje aangesproken. Die man keek ons zeer verbaasd aan met een blik van "kopen jullie nu zomaar ineens een bbq van rond de 2000 euro? En hoe ga je die nu meenemen dan?"
Hij was compleet flabbergasted
 
ik me af hoe duurzaam de mat-zwarte laag op de Urban Bastard is? In de winkel werd mij verteld dat dit een extra coating is die over de emaille wordt aangebracht. Iemand ervaring?
De Urban lak laag voelt zeer degelijk aan. Ik weet niet of het tijdens het bakken van de keramische delen is meegenomen, of later aangebracht. Maar tot nu toe geen problemen mee. Er zat bij mij ook een lak reparatie setje bij. Klein flesje met lak om bij te tippen.

Wat ik klein nadeeltje vind van de Urban kleur is dat het vrij ruw is, dat maakt het schoonmaken wat lastiger. Maar dat ruwe is ook logisch, daarom is ie zo mooi mat.
Ik heb zeker geen spijt van die urban kleur. Hij valt alleen niet op naast m’n lelijke rode kj big joe.
 
  • Haha
Waarderingen: Rdj
Ik stond zelf een tijd terug ook voor die keuze en heb een KJC gekocht, bevalt prima. Pluspunten zijn het divide en conquersysteem, dat gebruik ik heel vaak, en de asla, ik zou geen Kamado zonder kopen. Minpunt vind ik het onderstel. Ik moet hem voor gebruik verplaatsen en als ik nu zou moeten kiezen werd het een KJC3. De garantie vervalt volgens mij voor een tweede hands. Overigens is het standaard antwoord voor mensen met een budget op deze site Weber 57.
of Weber summit kamado s6/e6??
 
De Weber Summit Kamado bevalt mij ook erg goed. Ik heb een Kamado Joe classic 1 gehad, maar de Weber vind ik toch wel de summit.
 
Nogmaals dank voor alle reacties! Ik ben vanmiddag bij een winkel (Kolenboertje in Enter) langsgegaan waar ze een aardig aantal modellen Kamado verkopen van BGE, Monolith en Kamado Joe. Na een leuk gesprek met de adviseur en kijken, voelen, aanraken, nog meer kijken en nog meer voelen, ben ik er wel aardig over uit dat ik met een KJC 1 uitstekend uit de voeten kan. De meerprijs voor een KJC 2 is het me niet waard omdat 1) de topvent van de 2 gevoeliger is voor slijtage/afbladering, 2) het verschil in hinge voor mij weinig impact zal hebben en 3) je met een verhoogd extra rooster ook op meerdere niveaus kan koken op de 1. In deze winkel waren ze overigens ook zeer gedecideerd, zij beschouwen The Bastard als middensegment merk en verkopen deze dan ook niet.

Ik ben er nu wel voor 99% zeker van dat het een Joe wordt. Of ik hem bij de winkel waar ik geweest ben koop of ergens anders, dat weet ik niet. Ik vond het gesprek/advies wel erg prettig en online lees ik ook niets dan lof over ze.
 
  • Leuk
Waarderingen: Beun
Nogmaals dank voor alle reacties! Ik ben vanmiddag bij een winkel (Kolenboertje in Enter) langsgegaan waar ze een aardig aantal modellen Kamado verkopen van BGE, Monolith en Kamado Joe. Na een leuk gesprek met de adviseur en kijken, voelen, aanraken, nog meer kijken en nog meer voelen, ben ik er wel aardig over uit dat ik met een KJC 1 uitstekend uit de voeten kan. De meerprijs voor een KJC 2 is het me niet waard omdat 1) de topvent van de 2 gevoeliger is voor slijtage/afbladering, 2) het verschil in hinge voor mij weinig impact zal hebben en 3) je met een verhoogd extra rooster ook op meerdere niveaus kan koken op de 1. In deze winkel waren ze overigens ook zeer gedecideerd, zij beschouwen The Bastard als middensegment merk en verkopen deze dan ook niet.

Ik ben er nu wel voor 99% zeker van dat het een Joe wordt. Of ik hem bij de winkel waar ik geweest ben koop of ergens anders, dat weet ik niet. Ik vond het gesprek/advies wel erg prettig en online lees ik ook niets dan lof over ze.
Goede keuze 😉 Ook fijn dat je het nu even hebt bekeken. Waarom zou je hem niet bij deze winkel halen?
 
Ik had met de KJC1 dezelfde insteek als jou, Visca. Maar eerder ook omdat ik niet wist of ik het veel ging gebruiken. Voorgaand had ik een gasBBQ die 5 x per jaar werd gebruikt. Maar eens de Kamado en deelname op dit forum, ging er een nieuwe wereld open. Achteraf gezien heb ik het gevoel dat ik beter voor de KJC2 was gegaan. ZEker afgelopen Black Friday kostte deze maar €100 meer dan dat ik 2 jaar eerder voor de KJC1 had betaald.

Dat scharnier vind ik ook wel een dingetje. Maar ook de fiberglass gasket met sluitklep vooraan. Zelf heb ik het originele al vervangen door een fiberglass, maar omdat er geen sluitklep aan zit, moet je er toch ff iets aanhangen. Zo hing ik er een bloempot aan :ROFLMAO: Ook kun je de gaskets niet tegelijk vervangen, want dan blijft hij gewoon open staan. Bij de KJC2 houdt die sluitklep het netjes op mekaar.

Maar ben nog steeds blij met de KJC1 hoor. Heb er 1,5 jaar terug nog een KJ Junior bij gekocht.
 
Goede keuze 😉 Ook fijn dat je het nu even hebt bekeken. Waarom zou je hem niet bij deze winkel halen?
Yes, en fijn dat ze duidelijk konden uitleggen en eerlijk adviseerden, de adviseur gaf, zonder dat ik een voorkeur had genoemd, zelf aan de topvent en gasket van fiberglass van de KJC II minder fijn te vinden. Kwam op mij als zeer eerlijk over in ieder geval.

Het blijft echter een flinke uitgave en ik geef momenteel al zat uit dus dat is wel een item. Niet dat ik het niet kan betalen maar als er ergens een actie is waardoor hij 20% goedkoper is, dan ga ik zwaar twijfelen denk ik. Deze winkel doet pertinent niet aan korting, ze geloven niet in prijsvechten en kiezen er voor de levering luxer/completer te maken door de Kamado bij je thuis te brengen en monteren, er meteen 15kg hoogwaardig houtskool en aanmaakwokkels (of hoe die dingen heten) en als klap op de vuurpijl een workshop bij te geven.

Ik ga er minstens een week niets mee doen en als het dan nog zo vast in mijn hoofd geroest zit ga ik wellicht mijn eigen idee van wachten tot na het seizoen/op black friday overboord gooien.
Dikke kans dat ik dus volgende week een KJC 1 bestel 😂
 
Yes, en fijn dat ze duidelijk konden uitleggen en eerlijk adviseerden, de adviseur gaf, zonder dat ik een voorkeur had genoemd, zelf aan de topvent en gasket van fiberglass van de KJC II minder fijn te vinden. Kwam op mij als zeer eerlijk over in ieder geval.

Het blijft echter een flinke uitgave en ik geef momenteel al zat uit dus dat is wel een item. Niet dat ik het niet kan betalen maar als er ergens een actie is waardoor hij 20% goedkoper is, dan ga ik zwaar twijfelen denk ik. Deze winkel doet pertinent niet aan korting, ze geloven niet in prijsvechten en kiezen er voor de levering luxer/completer te maken door de Kamado bij je thuis te brengen en monteren, er meteen 15kg hoogwaardig houtskool en aanmaakwokkels (of hoe die dingen heten) en als klap op de vuurpijl een workshop bij te geven.

Ik ga er minstens een week niets mee doen en als het dan nog zo vast in mijn hoofd geroest zit ga ik wellicht mijn eigen idee van wachten tot na het seizoen/op black friday overboord gooien.
Dikke kans dat ik dus volgende week een KJC 1 bestel 😂
Haha oké, het kan zeker wel wat schelen om te wachten tot na het seizoen. Hoeveel was deze KJC1 bij deze winkel? Ik meen dat iemand op dit forum hem laatst voor € 899,- heeft gezien.
 
Ik had met de KJC1 dezelfde insteek als jou, Visca. Maar eerder ook omdat ik niet wist of ik het veel ging gebruiken. Voorgaand had ik een gasBBQ die 5 x per jaar werd gebruikt. Maar eens de Kamado en deelname op dit forum, ging er een nieuwe wereld open. Achteraf gezien heb ik het gevoel dat ik beter voor de KJC2 was gegaan. ZEker afgelopen Black Friday kostte deze maar €100 meer dan dat ik 2 jaar eerder voor de KJC1 had betaald.

Dat scharnier vind ik ook wel een dingetje. Maar ook de fiberglass gasket met sluitklep vooraan. Zelf heb ik het originele al vervangen door een fiberglass, maar omdat er geen sluitklep aan zit, moet je er toch ff iets aanhangen. Zo hing ik er een bloempot aan :ROFLMAO: Ook kun je de gaskets niet tegelijk vervangen, want dan blijft hij gewoon open staan. Bij de KJC2 houdt die sluitklep het netjes op mekaar.

Maar ben nog steeds blij met de KJC1 hoor. Heb er 1,5 jaar terug nog een KJ Junior bij gekocht.

Ik heb een Weber die ik vrij veel gebruik, hij gaat zometeen weer aan ;) Maar een keer zelf met een Kamado spelen en hem vaker in actie zien heeft me toch wel over de streep getrokken.

Heel eerlijk, dat scharnier vond ik wel wat toevoegen maar het prijsverschil met de KJC 1 rechtvaardigd dat niet voor mij. Het gasket is volgens mij persoonlijk, de adviseur gaf aan dat zij die van fiberglass juist minder vind. Ik ga het wel meemaken als ik de 1 uiteindelijk bestel, die gasket kan ik altijd nog vervangen. Het sluiten is wel een dingetje trouwens, misschien toch nog eens terug om daar goed naar te kijken, of ie bij hun in de showroom wel goed sluit want dat moet je niet hebben, dat er lucht kan ontsnappen.

Hoe bedoel je dat van de gaskets niet tegelijk kunnen vervangen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan