BasBQ
Beef en Steak

Tandoori chicken...

Alleen de kleuren zijn al heerlijk om te zien, mooie gerechten zo.
 
Goeiendag zeg, da's echt verblindend rood! Ik dacht dat het rood van mijn char siu al knallend was.
Ziet er echt heerlijk uit (het recept zelf zonder kleurstof ziet er ook al goed uit)

Ik hoop dat je handschoenen hebt gebruikt? Ik was 3 dagen na het gebruik van de zelfde kleurstof pas van de vlekken op m'n handen af.
 
Goeiendag zeg, da's echt verblindend rood! Ik dacht dat het rood van mijn char siu al knallend was.
Ziet er echt heerlijk uit (het recept zelf zonder kleurstof ziet er ook al goed uit)

Ik hoop dat je handschoenen hebt gebruikt? Ik was 3 dagen na het gebruik van de zelfde kleurstof pas van de vlekken op m'n handen af.
Haha ja met handschoenen inderdaad, anders ben je net een clown
 
Goede basmatirijst gebruiken.
Anderhalf uur van tevoren in lauw water voorweken.
Dan goed afspoelen, net zo lang tot 't water helder is, want al dat zetmeel zorgt ervoor dat de korrels gaan plakken naderhand. Daardoor blijven ze mooi.
En afkoken tot 't gaar is. Kan met afgepast water maar dat is door 't voorweken vrij lastig. Beter gewoon proeven tussendoor en afgieten.
Gaat vrij snel hoor, 6-7 minuten over 't algemeen. De korrel mag nog wel een bite hebben. En dan even laten staan in een pan met een deksel erop, even laten stomen nog, dan gaart ie nog ietsjes door.
Paar druppels gele kleurstof voor 't feestelijke effect en klaar ben je.
Bedankt voor de uitgebreide beschrijving!
 
Wat een lekkere kleurtjes. Dat ziet er feestelijk uit. Je maat mag blij zijn met een vriend als jou. Top
 
Hahaaaaa, die marinade heeft dezelfde kleur als mijn haarverf 🤣
 
Terug
Bovenaan Onderaan