BasBQ
Beef en Steak

Tagliata di manzo van flat iron

 
 

Brownie

Sprokkelaar
Berichten
42
Gisteren stond één van m'n favoriete snelle vlees stukken op het menu, de Italiaanse klassieker Tagliata di manzo van de flat iron met balsamico siroop, rucola melange en parmezaan.

Bij de Sligro een Ierse flat iron gescoord. Klein beetje bij getrimd en nog wat restjes zeem weg geneden. Vervolgens met grof zeezout ingewreven.

IMG_20210124_192113.jpg


M'n starter ondertussen vast warm laten draaien in de Weber en de balsamicoazijn met suiker laten inkoken.

IMG_20210124_192159.jpg

IMG_20210124_192118.jpg


De rucola grof gesneden(vind ik lekkerder) en parmezaan geraspt. Daarna kort de Flat iron 4 min per kant gegrild op 200gr.

IMG_20210124_194932.jpg

IMG_20210124_195148.jpg
IMG_20210124_195822.jpg


IMG_20210124_200008.jpg
Smaakte weer top! Een simpel maar heerlijk gerecht. En wat is zo'n flat iron heerlijk mals. Hier thuis zijn wij er fan van!
 
Laatst bewerkt:
wauw ! dat heb je echt goed gemaakt ! het water loopt me in de mond !
en de parmezaanse kaas maakt het helemaal af ! ;)
 
Dat zou ik geen straf vinden als dat op tafel wordt gezet.

Mooi stukje vlees. Welk ras was het? Graangevoerd?
 
Ziet er goed uit! Hoe is de kwaliteit vlees?
 
Wil geen partypooper zijn, maar het is Tagliata :p

Nog meer voornaam, is dat het ook mijn favoriet is. Zelfs als in in Toscane ben, dan ligt dat op restaurant op een week 2 a 3 x op mijn bord.

Heerlijk gewoon.
 
Deze gaat op de planning voor volgende week. Met gegrilde groene asperges en knoflookpasta
 
fantastisch. ziet er super goed uit zeg.
 
Heerlijk, dit blijft toch een van mijn favoriete stukken vlees.
 
Zelf rasp ik de kaas nooit, maar neem ik van die plakjes die ik dan tussen de sneetjes steek. De combinatie van al deze smaken, maakt het af. In Toscane weten ze wel wat lekker is.
 
Die Italianen weten wel wat lekker is en het mooiste is "less is more" dit kan ik echt iedere week eten, mijn complimenten voor de heerlijke foto's :love: een glaasje Chianti erbij en het is perfect.
 
Heerlijk stukje vlees zo, en een geweldig mooi cuisson. Dat zal zeker en vast smullen geweest zijn.
Dit lust ik ook wel
 
ik heb zo'n zelfde stuk iron steak in de vriezer liggen. dit is een gouden tip! ziet er fantastisch uit.
ga ik dit weekend ook proberen
 
Tjongejonge wat ziet dit er lekker uit, kon m niet, nu wel en huppakee op mijn lijstje hoor! Er moet dus wel kaas op begrijp ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
 
En dan te bedenken dat ik dit laatst een stuk bij de Sligro zag liggen en ik dacht wat moet ik daar dan mee.. Spijt nu.. Wat een plaatjes zeg!

Ga deze ook zeker doen
 
Flat iron is echt heerlijk, mooi gerecht!
 
Terug
Bovenaan Onderaan