BasBQ
Beef en Steak

Surf and Turf

BQBart

Tondelzoeker
Berichten
4
Mijn keuze is gemaakt ben de bbq en hierbij mijn eerste Surf en Turf op de nieuwe Grill Bill.
Op ceder hout gerookte zalm met dille en zest van een citroen.
Hele kip na een brine van 3 uur gerookt met een rub van “chicken shit” ( grill Bill’s favoriete;)) de tweede kip in een marinade van sojasaus kurkuma korianderzaad knoflook komijn en chilipeper na 3 uur op 120 graden met wat eiken hout gerookt.
Op 65 beide kippetjes eraf en nog even direct gegrild voor het krokante korstje tot de 70 graden.
De zalm ging er al bij 55 graden af. De gegrilde groenten ( courgette, tomaat, komkommer, paprika met wat olie incl salie, oregano, rozemarijn).
Het was wel even een dingetje vwb timing tussen de kip en de zalm. Maar de zalm heeft gewonnen en mocht er als eerste af waarna de kip nog even de hitte mocht voelen. Het geheel kwam zeer mals van de bbq en het was still aan de tafel :) .
De chicken shit was rub was iets wat te zout als rub maar is wel helemaal op
Helaas geen foto van het resultaat op de tafel want het was al op voor ik de kans kreeg een foto te maken
Al met al een Bourgondies avondje.
IMG_1430.jpg

IMG_1416.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ziet er goed uit zeg! Dat belooft wat voor de toekomst 😋
 
Mooie volle bak, dat zal gesmaakt hebben. Met hoeveel man hebben jullie genoten ?
 
Was niet veel vrij rooster meer over, jullie zullen genoten hebben
 
Roosteroppervlak is goed benut. Lekker uitgebreide en verschillende smaken.
Dit zal toppie gesmaakt hebben.
 
Dank voor jullie reacties, met 5 volwassen en twee tieners de buikjes rond gegeten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Zelf durf ik zo een uitgebreide sessie niet aan ivm temperaturen en combinatie. Dus petje af.
 
Is niet al te lastig als je de bbq temp wat lager houdt op circa 120 gr heb je alle tijd om de vis er eerst af te halen en warm te houden waarna nog even de tijd heb om de kip door te laten garen en afvoer grillen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan