Het is al wel juni, maar ik heb dit vandaag gemaakt, dus dacht ik 'ik zet de resultaten er nog even bij'
Ik hoefde er niet veel voor in huis te halen, want bijna alle ingredi?nten stonden al in de kast (zelfs de mirin
). Dus eerst de tare gemaakt, hetgeen inderdaad niet zo moeilijk was. Het kon ook mooi terwijl de MOINKs de Q al bezig hield.
Het inkoken duurde best wel lang, maar ik wilde het in ieder geval ver genoeg ingekookt hebben dat het in een 1/2 conserven blikje paste, dat leek me wel makkelijk bij het dopen.
Ondertussen de MOINKs even soldaat gemaakt, was ook erg lekker :
Daarna dus de kip gegrild en de mie a la Dominique gemaakt (dat is helaas niet gebeurd). Toen het op het bord lag vroeg een huisgenoot of er geen foto gemaakt moest worden ?
Ja dus :
Wij hadden er nog wat boontjes bij gedaan, want we moeten ook wel groente eten
We vonden het best lekker, maar de kip was iets te ver gegaard en daardoor wat droog geworden (kipfilet). Ook het feit dat het even moest wachten tot de mie klaar was hielp niet echt. Hopelijk gaat dat de volgende keer beter, en gezien de reacties komt die volgende keer er wel. Voordeel is dat dit erg snel klaar is, want de tare staat al in de koelkast