BasBQ
Beef en Steak

Sparerib sunday!

 

Robsteady

Kooltjesharker
Berichten
106
Voor de eerste keer sparerib low&slow!
Gister voorbereid, in de rub gezet en overnight in de koelkast laten staan.

700g rib van Keurslager Gossens, T-rex original BBQ rub, Appel chunks en appelsap.

Volgens de 3-2-1 methode maar ga het 2-2-1 doen aangezien het slechts 1 rib is die niet gigantisch dik bevleest is.

Eerste kiekjes:
13B548F2-BD2B-48E4-8103-3FD2B643891E.jpeg
04458CC9-AC52-4044-9BF3-DC3B30A7CCAA.jpeg
 
Dat zal smullen worden! De volgende keer gaan er vast meer ribs op!!
 
Gekke vraag, maar waarom ribrek voor 1 rib terwijl je er 3 plat kunt leggen?

Ik heb het vermoeden dat dit een test run is om binnen zeer korte tijd het hele rek te kunnen vullen,..
 
Ik heb het vermoeden dat dit een test run is om binnen zeer korte tijd het hele rek te kunnen vullen,..
Als t er meerdere worden sowieso👍 Allereeste keer ribs op de Kamado dus nog veel te leren😉
 
Heerlijk!

En met ribben kun je alle kanten uit, ander rub, andere saus. Of helemaal niks. 😋😋😋
 
Heerlijk. Met die rubs kun je eindeloos gaan. Enerzijds qua rubs zelf en anderzijds de combo van dry en wet rubs.
 
Dat ziet er goed uit. wat vond je wat minder aan deze rub aangezien je volgende keer een andere gaat proberen?
 
Goed werk. Ik huo wel van een ribbeltje.
 
Dat ziet er goed uit. wat vond je wat minder aan deze rub aangezien je volgende keer een andere gaat proberen?
Thanks, was ook goed te pruimen voor eerste keer! Dit is de enige rub die ik tot nu toe geprobeerd heb. Gekocht op aanraden van de verkoper bbq speciaalzaak. Niet vies maar zou hem niet nogmaals kopen. Mag wel wat ‘natuurlijker’. Tips zijn uiteraard welkom😎
 
Ah helder, nou er valt gelukkig nog genoeg te proeven en zelf te maken qua ribs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan