Gister schoonmoeders op bezoek. En die is nogal gek op spareribs. En ik ben de rotste niet, dus gister stond in het teken van ribs.
Bij de sligro in de morgen 4 mooie dik bevleesde ribs gehaald. Na het ontvliezen in de rub gezet. Ik heb zomaar wat bij elkaar gegooid.
Q stond al lekker op temperatuur, 115gr. Ribs erop met drie blokjes appelhout bij de kooltjes. Na drie uurtjes tijd om in te pakken.
Bij het inpakken wat roomboter, lichte bruine suiker en argavesiroop.
Nu de ribs liggen te stomen, is het tijd om de BBQ-saus voor te bereiden.
Tevens alvast wat crumble maken voor het dessert.
Aardappeltjes en een frisse salade horen er ook bij, deze dus ook in de bereiding
Inmiddels liggen de ribs zo'n 1,5 uur te stomen. Tijd om uit te pakken. Kern temperatuur zat na het uitpakken op 78gr.
Bij 85gr afgelakt, om vervolgens bij 90gr eraf te halen.
Daarna was het lekker smullen van een heerlijk gevuld bordje. Met ernaast een donker kasteelbiertje erbij.
En het dessert, ja die mocht er zeker ook zijn. Ananas door de suiker/kaneel mix heen en op de Q.
Gegrilde ananas met een stoofpeertje gereserveerd met een bolletje kaneelijs op een bedje
van een crumble afgetopt met pure chocolade schaafsel.
Bij de sligro in de morgen 4 mooie dik bevleesde ribs gehaald. Na het ontvliezen in de rub gezet. Ik heb zomaar wat bij elkaar gegooid.

Q stond al lekker op temperatuur, 115gr. Ribs erop met drie blokjes appelhout bij de kooltjes. Na drie uurtjes tijd om in te pakken.
Bij het inpakken wat roomboter, lichte bruine suiker en argavesiroop.

Nu de ribs liggen te stomen, is het tijd om de BBQ-saus voor te bereiden.

Tevens alvast wat crumble maken voor het dessert.

Aardappeltjes en een frisse salade horen er ook bij, deze dus ook in de bereiding

Inmiddels liggen de ribs zo'n 1,5 uur te stomen. Tijd om uit te pakken. Kern temperatuur zat na het uitpakken op 78gr.
Bij 85gr afgelakt, om vervolgens bij 90gr eraf te halen.

Daarna was het lekker smullen van een heerlijk gevuld bordje. Met ernaast een donker kasteelbiertje erbij.

En het dessert, ja die mocht er zeker ook zijn. Ananas door de suiker/kaneel mix heen en op de Q.

Gegrilde ananas met een stoofpeertje gereserveerd met een bolletje kaneelijs op een bedje
van een crumble afgetopt met pure chocolade schaafsel.