BasBQ
Beef en Steak

Spaak-, Oer-, of Pig Wings; Allemaal lekker

 
 
 
 

Peter64

Gerijpt
Berichten
4.644
Gisteren een onbedwingbare behoefte om weer eens oerhammetjes te maken. Ik had nog Livar hammetjes van 250 gr. in de diepvries.
Hammetjes in de eigen gemaakte dry rubbie gezet. (rub volgens recept van https://bbq-helden.nl/recepten/oerhammetjes-met-mosterdsaus/)
Dit tezamen met een carolina mustard sauce volgens het recept van Noskos. (https://www.bbq-nl.com/carolina-mustard-sauce/).
De BGE op 110 C. gebracht. Hammetjes indirect laten roken tot een temperatuur van 70 C. (dikke 2h)

IMG_6234.jpg


IMG_6235.JPG


IMG_6238.JPG


Daarna de hammetjes ingepakt in folie met carolina mustard sauce
Hammetjes verder laten garen tot een kerntemp. van 95 C. voor 30 minuten.
Uitpakt, ff laten rusten en ingesmeerd met de mustard saus.
Ondertussen de BGE naar 220 C. gebracht voor het bakken van wat aardappeltjes. De hammetjes nog ff gegrild voor 15 minuten.

IMG_6240.JPG


IMG_6241.jpg

Daarbij nog een louisiana coleslaw gemaakt.

IMG_6242.JPG
IMG_6244.JPG


Ut waas dus weer lekker.
Ik heb nog wat van deze hammetjes. Volgende keer ga ik ze nog iets verder door garen.
 
Ziet er heel lekker uit. Ik heb het alleen nog maar gemaakt met bbq saus maar met deze mosterd saus is het denk een stuk beter!
 
Schone botjes!

Lekker hoor.

Waarom de volgende keer verder doorgaren?

Een nachtje pekelen doet ook wonderen bij die hammetjes.
 
Wow dat ziet er lekker uit, met die Carolina mosterd saus was het vast helemaal fantastisch.
 
Schone botjes!

Lekker hoor.

Waarom de volgende keer verder doorgaren?

Een nachtje pekelen doet ook wonderen bij die hammetjes.
Dag @Zzzjon . Wat laat uit de diepvries gehaald om nog te pekelen. En ik heb eigenlijk te qeinig kennis van pekelen.
Heb je een voorstel.

Vlees was goed gaar. Had nog iets meer ala spareribs mogen zijn. Wellicht gaat dit niet door de spierstuctuud van de kuit.
 
Peter, ziet er lekker uit. Zelf heb ik de ervaring dat het te droog was. Bij jou zeker niet. Ik moet er wel bij zeggen dat ik ze nooit gepekeld heb. Daar moet ik toch maar eens inverdiepen
 
Dag @Zzzjon . Wat laat uit de diepvries gehaald om nog te pekelen. En ik heb eigenlijk te qeinig kennis van pekelen.
Heb je een voorstel.

Vlees was goed gaar. Had nog iets meer ala spareribs mogen zijn. Wellicht gaat dit niet door de spierstuctuud van de kuit.

Ik heb ze wel eens gepekeld en gestoofd.
Holbewoners eten

Dan zijn ze zo gaar dat het bot eruit valt.

Dit was een recept van beef & steak.
Recept

Je zou ze op deze manier kunnen pekelen en dan de verdere bereiding hetzelfde houden als je nu hebt gedaan.
 
Ik heb ze wel eens gepekeld en gestoofd.
Holbewoners eten

Dan zijn ze zo gaar dat het bot eruit valt.

Dit was een recept van beef & steak.
Recept

Je zou ze op deze manier kunnen pekelen en dan de verdere bereiding hetzelfde houden als je nu hebt gedaan.
Ik ga hier eens mee aan de slag. Zijn de hoeveelheden zout etc recht evenredig met het gewicht aqn hammetjes. ?
Jammer dat ik geen kleine kinderen meer thuis heb. Levert toch wat extra werk....uuhhhhh handjes op.
 
Ja, je kunt bij bovenstaand recept uitgaan van circa 4x 350 gram.
 
prima bordje eten Peter. niks mis mee.
pekelen zou ik ook doen met deze hammetjes. Deze hammetjes zijn ook ideaal om zoiets eens uit te proberen.
succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan