BasBQ
Beef en Steak

Sneak peek (heatermeter V5)

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
Ik ben samen met iemand van het TVWBB bezig met het ontwerpen van een nieuw heatermeter printje. Het is de bedoeling dat deze wel compatibel is met de nieuwste generatie Raspberry PI's zodat we in ieder geval weer een tijdje voort kunnen.

Vanochtend kreeg ik de email van m'n printjes leverancier binnen dat de eerste serie prototype printjes klaar is en dat ze verzonden zijn.

17096-1.jpg


Nu nog twee weken wachten totdat ik de eerste kan gaan opbouwen. :-SS

Ik ga er niet vanuit dat dit printje al meteen foutloos werkt en er zullen zeker nog wel een of twee versies komen voordat alles productierijp is dus ga er maar vanuit dat het nog wel een paar maanden gaat duren voordat ik weer heatermeters ga bouwen. :(
 
Ik hou het in de gaten. Als je nog een tester nodig hebt... :p
 
Wat zijn op het eerste oog de noviteiten Piet?
 
Jappert zei:
Wat zijn op het eerste oog de noviteiten Piet?

Eigenlijk weinig waar je als gebruiker wat aan hebt.

Het grootste probleem met de oude print (HM4.2.4) is dat op termijn de originele RPI gaat verdwijnen en deze print niet op een RPI2 past. Verder wordt de nieuwe print en dus ook het kastje iets compacter. Als het goed is wordt deze ook sneller te assembleren voor mij omdat bijna alle componenten SMD uitvoeringen zijn. Het grote nadeel is dat SMD voor een amateur lastiger (eigenlijk vrijwel onmogelijk) te solderen is dus zelfbouw pakketjes in de oude vorm gaan er denk ik niet meer komen. 

De pieper komt te vervallen en waarschijnlijk ga ik ook de thermokoppel versie aanbieden.
 
Put me on the list! (Of loop ik te hard van stapel?)
 
bloemen voor die man  :)
 
Oh interessant!
Ik zit al een paar weken te zoeken naar een mooie bbq controller... Heb al een paar keer de PartyQ in m'n boodschappenmandje gedaan
maar hij is verder erg beperkt in de (eigenlijk ietswat overbodige, maar erg cool om te hebben) functies.
 
Termokoppel!! Vet!
Smd doe in een oven of kan dat ook met hittefohn?
Ik houd mij aanbevolen!
Vorige week voor mijn verjaardag donaties gevraagd voor de HM.  Het ligt klaar
 
Kan ik me bij deze al direct op de inschrijflijst zetten wanneer jij ze weer gaat maken  :D
 
Zal ik eerst eens een werkend prototype maken voordat we over inschrijflijsten gaan beginnen! ;)
 
Nou, dan wacht ik ook maar even (on)rustig af :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan