BasBQ
Beef en Steak

Sneak peek (heatermeter V5)

Gilles zei:
JaapAap zei:
Is dit te vergelijken met een bbqguru cyberq wifi alleen een stuk voordeliger? Heb ook interesse. Komt er een bestellijst of iets dergelijks?
Kort antwoord; ja. Lang antwoord; zie de heatermeter (v4.2.x) introductie en deze website.

Duidelijk, dat is qua kosten ook een stuk aantrekkelijker dan de cyberq.
 
Geweldig om te zien hoeveel animo er al weer is en ik begrijp als geen ander hoe vervelend wachten op nieuwe speeltjes is :blush:, maar ik moet toch de verwachtingen even een beetje temperen.

De situatie op dit moment;

1) Er is nog geen concreet plan voor een nieuwe ronde heatermeters, maar uiteraard is de kans heel groot dat die er wel weer gaat komen. ;)
2) Ik heb 10 verbeterde printjes besteld, als die over een week of drie arriveren en als ze door mij productie rijp worden bevonden ga ik waarschijnlijk een nieuwe ronde opstarten. Mochten ze niet aan de verwachtingen voldoen komt er een nieuw ontwerp en die gaat weer door de zelfde molen totdat er een goede versie is.
3) Mocht er een nieuwe ronde komen dan komt er weer een apart draadje en een online bestelformulier.
4) Ik ga hoogst waarschijnlijk ook een thermokoppel versie maken, al wordt die wel iets duurder dan de normale versie.
5) De prijs van de HM zelf zal niet veel veranderen, de prijs van probes en blowers komt hoger te liggen ivm de zwakke euro.
6) Er valt nu dus nog niets te bestellen.
 
Ik wacht (on)geduldig af...
 
Piet,
Kan ik eventueel helpen met uitzoeken mbt welke thermokoppel gewenst is qua type, aansluiting enz. (Indien die versie er komt uiteraard
)
Vele handen maken licht werk.
Gr
Robbert
 
Het is niet nodig om een thermokoppel probe te gebruiken omdat het om het meten van de pit temperatuur gaat. Het enige wat belangrijk is, is dat het een k-type thermokoppel is en dat het temperatuurbereik groot genoeg is. Uiteraard wil je ook een beetje stevigheid, maar er is genoeg te vinden als je niet perse een probe wilt.

Dit zou een mooie oplossing zijn;

TC-K6A.jpg



Het connector probleem is opgelost, ik kan ze nu via via in de USA kopen voor een redelijke prijs.

 
Wauwwwwww

Wat een prachtig resultaat dreigt dit weer te worden
Ik kon de verleiding tot nu toe steeds weerstaan, maar ik denk dat ik nu wel mee ga
doen met ronde 5 als het mag.

Wat mooi dat je je kunde deelt Piet, top hoor.
 
Dit beloofd weer goed te worden.
Kan ik al reserveren ????? ;) :p B-)
 
Welke connectoren heb je nodig Noskos? Ik ben zelf bezig met de 4.2.4, net printje binnen uit de US.

Voor mijn werk heb ik veel contact met bedrijven die Thermokoppels maken en kan zelf connectoren /stekker- en steekverbindingen aanschaffen. Wellicht zijn er mogelijkheden?
 
Looney zei:
Welke connectoren heb je nodig Noskos? Ik ben zelf bezig met de 4.2.4, net printje binnen uit de US.

Voor mijn werk heb ik veel contact met bedrijven die Thermokoppels maken en kan zelf connectoren /stekker- en steekverbindingen aanschaffen. Wellicht zijn er mogelijkheden?

Het gaat om deze connectoren. Ik heb ze inmiddels gevonden voor 1/3 van de farnell prijs.  :D
 
Wat is die servobox waar ze het op tvwbb over hebben? Gebruik jij dat ook Piet? En komt dat ook bij v5 als optie?
 
Ik neem aan dat je dit bedoeld?

RDTCv3.3Box.jpg



De servo is een luchtklep die door de HM open of dicht gezet kan worden (in kleine stapjes), dit kan in combinatie met een blower of gewoon los.

Alle HM's vanaf 4.1 kunnen standaard een servo aansturen, de mijne dus ook ;).

Op het TVWBB zijn er een aantal mensen die hun HM gemodificeerd hebben zodat zowel de servo en de fan (standaard) maar ook de probe signalen via dezelfde kabel lopen. Om dan de probes aan te kunnen sluiten is de servobox nodig. Dit wordt niet door Bryan Mayland officieel ondersteund omdat het probe signaal daar een stuk slechter van kan worden en dit potentieel voor problemen kan zorgen. Ik ben het met hem eens dat dit onder "bad practice" valt en ik biedt het dus ook niet aan.



 
Jep, dat bedoel ik en bedankt voor de uitleg!
 
De nieuw printjes lijken het te doen. Ik zal morgen wat foto's plaatsen, ben nu te moe, het was een zware bevalling deze keer. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan