BasBQ
Beef en Steak

Sneak peek (heatermeter V5)

En? Werkt het?..
 
Het was lang wachten op de postbode die waarschijnlijk weer helemaal met de roeiboot uit China was komen varen. Maar goed, vanmiddag waren ze er dan en vol verwachting klopte mijn hart.

Erg mooi die witte printjes...
HM5.0%20SMD-1.jpg


Alle SMD onderdelen op de onderkant vast gesmolten.
HM5.0%20SMD-2.jpg


Alle SMD onderdelen op de bovenkant ook stevig vast.
HM5.0%20SMD-3.jpg


De hele onderkant klaar.
HM5.0%20SMD-4.jpg


Bovenkant ook klaar, zou het allemaal passen op de RPI? :-S
HM5.0%20SMD-5.jpg


Warempel het past :D    Nou ja, eigenlijk past het alleen als ik connector van de RPI wat kortwiek ~X(.
HM5.0%20SMD-6.jpg


Holkers zei:
En? Werkt het?..

Ja het werkt, maar ik moet alles nog wel even goed door testen en er een L&S sessie mee doen voordat zeker weet dat alles 100% is. De voortekenen zijn in ieder geval hoopvol.

HM5.0%20SMD-7.jpg


structor zei:
Nice Piet! Detail foto's worden gewaardeerd :D

U vraagt, wij draaien!  ;)
 
Bizar! Heerlijk herkenbaar dat "ongeduld" en meteen in elkaar zetten...
Is dit nu het design met thermokoppel.
Of is het modulair voor beide sensors?
 
robbertbbb zei:
Bizar! Heerlijk herkenbaar dat "ongeduld" en meteen in elkaar zetten...
Is dit nu het design met thermokoppel.
Of is het modulair voor beide sensors?

Dit is het ontwerp met zonder thermokoppel! ;)

Ik ga hier ook nog wel een TC (of combi) versie van maken in de toekomst, maar er zijn wat nadelen aan de TC versie waar ik eerst eens een ei over moet leggen voordat ik deze zelf ga produceren.
 
Mooi Piet!!!
 
Nice Piet, mooie pica's! Ik zit al tijden met een brakke controller te werken, iets met gebrek aan ambitie, dit werkt inspirerend.

Het lijkt mij nog wel eens leuk iets te doen met de ESP8266.
 
Super mooi piet!! Nu heb ik gisteren de bbq Guru binnen gekregen van rookoven.com. super strak ding, maar ik ga natuurlijk de wifi functionaliteit missen. Dus ik twijfel om toch voor de heatermeter te gaan. Als ik de pitviper en keramische adapter al heb, wat heb ik dan nog nodig voor de heatermeter (ik gok rasberry pi en 2 probes) en kan dat als totaalpakket worden aangeboden?

Werkt dit nieuwe model ook op een rasberry pi 1?
 
BertM zei:
Wat is het nadeel van een TC?
Zit zelf er aan te denken om iets te maken voor mijn droogkast en daar heb je een TC voor nodig.

Een TC als pit probe heeft(had) een aantal nadelen;

1) De heatermeter wordt een stuk duurder omdat de speciale connectoren die je nodig hebt bij een hele dure Amerikaanse webshop vandaan moeten komen. Ik heb tot nu toe geen goedkopere leverancier kunnen vinden.
2) De aanbevolen probes kunnen niet door de Gamma mod, dus dat is geen optie voor een groot deel van de gebruikers.
3) Productie was lastiger ivm SMD onderdelen, maar dat is nu geen issue meer.

Ik heb nu denk ik wel een oplossing voor punt 2, maar punt 1 blijft de spelbreker.


Voor een droogkast zijn er ook wel andere oplossingen dan een TC ;)
 
Ken je dat, dat je iets ziet wat je heel graag wilt hebben maar daar nog heel lang op moet wachten...  :( :D
 
Gilles zei:
Super mooi piet!! Nu heb ik gisteren de bbq Guru binnen gekregen van rookoven.com. super strak ding, maar ik ga natuurlijk de wifi functionaliteit missen. Dus ik twijfel om toch voor de heatermeter te gaan. Als ik de pitviper en keramische adapter al heb, wat heb ik dan nog nodig voor de heatermeter (ik gok rasberry pi en 2 probes) en kan dat als totaalpakket worden aangeboden?

Werkt dit nieuwe model ook op een rasberry pi 1?

Een blower en probes zijn optioneel dus je kunt gewoon een complete HM bestellen zonder blower.
Dit printje past ook op een RPI B. Ik weet alleen niet of er ooit een kastje voor die combinatie ontworpen gaat worden.
 
Nosmo zei:
Een TC als pit probe heeft(had) een aantal nadelen;

1) De heatermeter wordt een stuk duurder omdat de speciale connectoren die je nodig hebt bij een hele dure Amerikaanse webshop vandaan moeten komen. Ik heb tot nu toe geen goedkopere leverancier kunnen vinden.
2) De aanbevolen probes kunnen niet door de Gamma mod, dus dat is geen optie voor een groot deel van de gebruikers.
3) Productie was lastiger ivm SMD onderdelen, maar dat is nu geen issue meer.

Ik heb nu denk ik wel een oplossing voor punt 2, maar punt 1 blijft de spelbreker.


Voor een droogkast zijn er ook wel andere oplossingen dan een TC ;)
Piet,

Heb je een link naar die connectoren?
Tuurlijk zijn er voor een droogkast andere opties, maar het zou leuk zijn als je hetzelfde type voor meerdere toepassingen kunt krijgen.

Groeten,
Bert


 
Ik ben er uit, het witte printje gaat het niet worden, ondanks dat hij het uitstekend doet.

Dit wordt het nieuwe ontwerp;
HM5.0%20SMD%20COMBI%20V1.jpg


De grootste verbeteringen tov. de vorige versie is dat de joystick is vervangen door vier afzonderlijke knopjes. De joystick wordt al een tijdje niet meer gemaakt door de fabrikant en er is geen duidelijke vervanger voor. De voorraden beginnen op te raken en ze zijn niet of nauwelijks te verkrijgen, dit wordt in de toekomst alleen maar erger dus dan maar overstappen op iets anders. Ook is dit een gecombineerde thermokoppel/thermistor versie dus met ??n ontwerp kun je beide varianten maken.

Het ontwerp is inmiddels naar mijn internet Chinees gestuurd dus het grote wachten kan weer beginnen ;)
 
Cool & Spannend!

Vwb de LCD, zal die 1 vaste kleur keuze krijgen? En is deze eigenlijk backlit?

 
Is er al een inschatting van de nieuwe prijs?
 
Terug
Bovenaan Onderaan