Vandaag was het de beurt aan het laatste stuk vlees uit mijn eerste online bestelling, de shortribs. Wow, wat een sensatie! Deze gaan in een volgende bestelling weer mee!
Gekozen voor de peper (3 el) en zout (2el) benadering, wel een eetlepel piment toegevoegd maar de PeZo overheerste nogal. Peper en zout, meer heeft dit vlees niet nodig
. Volgende keer wel wat minder maar het mocht de feestvreugde deze keer niet drukken! Twee blokken rookhout erbij van voormalig rode wijnvaten; top!
Het was een stuk van 1.6kg, om 9:00 ging het erop. +- 120 graadjes en op 68 graden ‘the stall’. Laatste lootjes gingen traag maar uiteindelijk de 92 graden om 17:30 bereikt. De ondertussen bijgelegde aardappels waren ook maar gaat dus wijn in het glad en smullen!
Ontvliezen:
Klaar voor de PeZo:
Klaar voor de start, af!
Enige tijd verder:
Nog een beetje later:
Klaar!
Maar er moeten ook vitaminen bij, dus zo het totaal:
Je ziet aan het botje wel hoe geslaagd deze run is geweest. Het had niet veel nodig of het vlees viel ervan af
. En ja, de vitaminen kwamen deze keer van het fornuis
Al met al: heerlijk vlees, naar onze smaak teveel PeZo maar supereenvoudig in de bereiding want ik hoefde er al die tijd praktisch niets aan te doen
!
Gekozen voor de peper (3 el) en zout (2el) benadering, wel een eetlepel piment toegevoegd maar de PeZo overheerste nogal. Peper en zout, meer heeft dit vlees niet nodig

Het was een stuk van 1.6kg, om 9:00 ging het erop. +- 120 graadjes en op 68 graden ‘the stall’. Laatste lootjes gingen traag maar uiteindelijk de 92 graden om 17:30 bereikt. De ondertussen bijgelegde aardappels waren ook maar gaat dus wijn in het glad en smullen!
Ontvliezen:

Klaar voor de PeZo:

Klaar voor de start, af!

Enige tijd verder:

Nog een beetje later:

Klaar!

Maar er moeten ook vitaminen bij, dus zo het totaal:

Je ziet aan het botje wel hoe geslaagd deze run is geweest. Het had niet veel nodig of het vlees viel ervan af

Al met al: heerlijk vlees, naar onze smaak teveel PeZo maar supereenvoudig in de bereiding want ik hoefde er al die tijd praktisch niets aan te doen