BasBQ
Beef en Steak

Short ribs

 
 
 

Bubbeltje

Kooltjesharker
Berichten
216
9FD6C799-4CDA-42B9-B4F0-6139EF96DF02.jpeg

73FF56E5-1EF3-480F-AA5A-3C642ECC46F8.jpeg

87F97601-9AE3-4C56-A603-497420C7A13E.jpeg

38D9D6A1-A3F8-4C01-81CC-76233FC38F43.jpeg

Vandaag voor het eerst short ribs gemaakt. Had wat problemen om mijn Wesco op de goede temperatuur te houden en op een gegeven moment heb ik ervoor moeten kiezen om het laatste stukje garing in de oven te doen want de temperatuur van het vlees zakte ipv omhoog te gaan. Smaak was goed, ga ze zeker nog eens maken. Erbij een gevulde puntpaprika en aardappelblokjes. Als toetje panna cotta met aardbeiencoulis.
 
Lekker maaltje zeg.
Ook die puntpaprika is lekker he
 
Lekker stuk vlees. Ziet er goed uit. Balen dat de Q niet mee wilde werken. Dat het vlees iets daalt in temp heb ik al eens meer gehoord. Miss dat het op dat moment meer vocht uit gaat persen en daardoor wat afkoelt. Miss wel het mommelt om het stuk in te pakken.
 
Qua temp van de q bleef die wel goed dan?

Verder ziet 't er keurig uit hoor! En als het vlees de rooksmaak maar heeft opgepikt dat is toch hel belangrijkste.
 
Het vlees is mooi terug getrokken. Inpakken is een betere oplossing dan de oven 😉
 
Dit had ik ook gelust en dan een lekker toetje na niks mis mee


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Het vlees is mooi terug getrokken. Inpakken is een betere oplossing dan de oven 😉
Ik had hem ingepakt terwijl de temperatuur zakte, de bbq wilde gewoon niet meewerken 😣. Zal de volgende keer wat meer de tijd nemen 😉.
 
Bij mij zag het er gisteravond zo uit. Na bijna een hele dag (10 uur) op ca 100-110 graden waren ze klaar.
Ook ik had dat de temperatuur uiteindelijk iets leek te dalen van 92 naar 89 graden.
Buitenkant was me iets te hard, volgende keer ga ik de short ribs inpakken. Vlees was wel erg lekker.
B6350043-C481-4C80-8AD1-ABA84AF0CAC6.jpeg
 
Ondankbare je tegenslagen ziet het er heerlijk uit! Machtig stuk vlees 🍖vind ik het. Moet altijd denken aan de Flinstones bij het zien van deze ‘dinosaurus’ botten

@Biebieque die van jou ziet er ook top uit👌🏼
 
Ziet er heerlijk uit! Dit stuk vlees staat ook op mijn verlanglijstje 😋
 
Bij mij zag het er gisteravond zo uit. Na bijna een hele dag (10 uur) op ca 100-110 graden waren ze klaar.
Ook ik had dat de temperatuur uiteindelijk iets leek te dalen van 92 naar 89 graden.
Buitenkant was me iets te hard, volgende keer ga ik de short ribs inpakken. Vlees was wel erg lekker.
Bekijk bijlage 17504
Mooie rookring 👍🏼. Ik had het in slagerspapier ingepakt. Werd gewaarschuwd dat het anders te droog zou worden, maar had genoeg vet om eigenlijk nog wel wat langer zo op de bbq te liggen. Ga hem zeker nog eens maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan