BasBQ
Beef en Steak

Short Ribs numero 2

 

TomPLZ

Sprokkelaar
Berichten
48
Goedeavond BBQ medemens.

Nog even een korte rapportage van mijn tweede run met Short Ribs van afgelopen zondag. Na het weekend ervoor in de sneeuw gestaan te hebben om een ribroast te reverse searen, was het dit weekend met het betere weer tijd voor low en slow.

De eerste keer waren mijn short ribs wat droog (matige kwaliteit vlees) en dit keer had ik een mooi stuk schots "prime" beef met wat meer marbeling.

Helaas ben ik vergeten een foto te maken voor die de BBQ op ging, maar wel een plaatje van dat ie er net op lag.

Op het 17 jaar oude beestje met een snake van ecobrasa met wat hickory hout:
WhatsApp Image 2021-02-24 at 22.03.19.jpeg


Vervolgens een bark gecreëerd door de combinatie van zout, peper, knoflookpoeder en natuurlijk de rook:
WhatsApp Image 2021-02-24 at 22.03.19 (1).jpeg


Na circa 3,5-4 uur ingepakt en in de folie verder gegaard.

De run verliep heel stabiel tussen de 110-115C (gemeten met de Meater+). Na een uur of 6 in totaal op de Q de ribs een klein uurtje laten rusten en vervolgens uit de verpakking gehaald:

WhatsApp Image 2021-02-24 at 22.03.20.jpeg


Om hem vervolgens aan te snijden:
WhatsApp Image 2021-02-24 at 22.03.21.jpeg


Waarna het smikkelen kon beginnen (door onder andere een trotse kok):
WhatsApp Image 2021-02-24 at 22.03.21 (1).jpeg


Geserveerd met een frisse salade met kool, sla, komkommer, augurk, een sjalotje en een frisse dressing met o.a. dille.

Wat mij betreft zeer geslaagd. Geen enkele tegenslag gehad, echt een top run :cool:

Op naar de volgende!
 
geslaagde run, dat kan niet missen.
mooie run met een lekker gerecht. helemaal goed.
en zo zie je maar weer, op zo'n oude weber. Koesteren dat ding
 
Mooi ribbetjes geworden, ziet er goed uit
 
Dat ziet er prima niks mis mee smullen


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 
Heerlijk. Ik heb pas ook een vergelijkende test gedaan tussen de goedkopere en duurdere short ribs. De meerprijs voor prime is fors, maar je merkt het zeker wel.
Ziet er alvast zalig uit!
 
Dat zien er heerlijk sappige beefribs uit. Dat moet zeker smullen geweest zijn.
 
Dat ziet er goed uit! En altijd fijn dat er geen tegenslag is geweest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan