BasBQ
Beef en Steak

Short ribs geïnspireerd door Aaron Franklin

 

Doomedahab

Sprokkelaar
Berichten
47
Ik las dat Aaron Franklin zijn short ribs eigenlijk nooit inpakt tijdens de Cook, dus vond ik dat wel een leuk experiment.

Ter gelegenheid van de verjaardag van mijn vrouw hadden we afgelopen vrijdag wat eters, dus een goede aanleiding om de short ribs die ik al een poosje in de vriezer had liggen te gebruiken.

Rub van zwarte peper, zout, een snufje paprikapoeder, een snufje knoflook poeder. Kamado op 130 graden, met een paar blokjes Hickory. 5 uur later was het al klaar, wat toch een uur eerder was dan verwacht. Er was dus genoeg tijd om het vlees mooi 1,5 uur te laten rusten. We hebben heerlijk gegeten :). Je zou zeggen dat ik dus ook genoeg tijd had om ook een kiekje op de kamado te maken, maar dat ben ik dus vergeten, excuus, ik hoop op clementie van de mods ;)

IMG20220804200350.jpg
IMG20220804201359.jpg





IMG20220805182321.jpg
 
Helaas, geen foto van het gerecht op de barbecue, dus verplaatst naar de Rookkamer. Je weet dat je het niet in het goede deel postte. Waarom doe je het dan toch? Levert ons weer onnodig werk op :rolleyes:

Ribjes zien er trouwens heerlijk uit :)
 
Ziet er heerlijk uit, zou ik zonder foto van de bbq ook gerust willen proeven.
 
Helaas, geen foto van het gerecht op de barbecue, dus verplaatst naar de Rookkamer. Je weet dat je het niet in het goede deel postte. Waarom doe je het dan toch? Levert ons weer onnodig werk op :rolleyes:

Ribjes zien er trouwens heerlijk uit :)
Ik was me niet bewust van het feit dat de rookkamer dan de juiste plek is, dus vandaar. Ik knoop het in m'n oren!

Dank je voor de complimenten :)
 
Ik maak ze ook het liefst zonder inpakken, dan is de bark zo lekker crunchy. Mooie ribben hoor, die laatste foto is echt om te watertanden 🤤
 
Ik was me niet bewust van het feit dat de rookkamer dan de juiste plek is, dus vandaar. Ik knoop het in m'n oren!

Dank je voor de complimenten :)
Er zijn al meerdere berichten van je om dezelfde reden verplaatst… we zien alles 😉
 
Gisteren heb ik zelf ook voor het eerst short ribs gemaakt. Deze zien er ook fantastisch uit! Ik zie een rookrand, dus ik geloof wel dat hij de kamado van binnen gezien heeft. Maar regels zijn regels, en onze forumleiding is streng, doch rechtvaardig ;)
 
Ik hou van die dingen!

Had je nog een lekker rookhoutje gebruikt? Heb je zoveel tijd voor dat mooie vlees op de barbecue en dan vergeet je een fotootje te maken? Het was vast heel gezellig!
 
Laatst bewerkt:
En hoe lang doe je dan over een sessie?
Hangt af van de temperatuur, maar meestal een uurtje of 6,7.
Hier een recente poging. Door en door mals en sappig met krokant korstje.
IMG_20220619_185634.jpg
IMG_20220619_185215.jpg
 
Hangt af van de temperatuur, maar meestal een uurtje of 6,7.
Hier een recente poging. Door en door mals en sappig met krokant korstje.
Bekijk bijlage 43492Bekijk bijlage 43493
Valt goed mee dan. Ik had laatst wagyu short ribs gemaakt en hebben effectief 9u op de Q gelegen en dan nog een uurtje rusten. Maar ik had deze wel in folie ingepakt. Dus ging er vanuit dat het langer zou duren. https://www.bbqgenootschap.nl/threads/wagyu-short-ribs.31053/

Ik heb nog een kleintje in de diepvriezer liggen van iets Iers en dus mss ga ik eens proberen zonder inpakken.

Thanx.
 
Terug
Bovenaan Onderaan