BasBQ
Beef en Steak

Schweinehaxe

JoDk

Tondelzoeker
Berichten
15
Omdat vandaag de vloer er uit ging moest natuurlijk ook de hele benedenverdieping leeggehaald worden. In de voorraadkast vind je dan een zakje zuurkool en via ons genootschap daar dan weer het juiste stukje vlees bij.

Vanwege de herrie en rotzooi die het maakt zijn de kinderen door opa en oma opgehaald om daar hun schoolwerk te doen. Nu wonen zij tegen/op de Duitse grens en kunnen dus ook makkelijk aan een stukje schweinehaxe komen..winwin voor mijn vrouw mij dus.

Met de kruiden die voor handen waren een rub gemaakt, het vlees ingesmeerd en daarna een uur of zes op de barbecue. 2 blokjes kersenhout en een constante temperatuur van iets meer dan 100 graden op de thermometer.
De zuurkool met een schepje appelmoes ook een uurtje mee laten opwarmen en daarna heerlijk gegeten.
Gelukkig kan ik beter koken dan foto's maken (althans, mijn camera lag nog op zolder en mocht vanwege de egaline niet meer naar binnen) want het vlees en de zuurkool was heerlijk.

Nu weer eens verder speuren op dit forum om ideeën voor morgen op te doen.

Fijne avond voor een ieder.
20210202_205641.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi dat je kastjes aan het doorspitten was en dan Schweinehaxe laten bezorgen
Lekker gegeten dus
 
Oh die is idd echt lekker! Fijn zo'n opa en oma.
 
altijd vervelend, zo een verbouwing. maar dit is geen straf
ziet er goed uit
 
Ziet er goed uit. Zag laatst bij de slager hieltjes liggen. Is dat hetzelfde stuk als schweinhaxe?
 
Ziet er goed uit. Zag laatst bij de slager hieltjes liggen. Is dat hetzelfde stuk als schweinhaxe?
Zou moeten, zijn zoveel verschillende namen voor dit stukje vlees. Ik heb me ooit eens laten vertellen dat het per bereidingswijze een andere naam heeft.
 
Je ziet het hier niet vaak voorbij komen, maar het is een heerlijk stuk vlees. Moet ik ook weer eens maken. Ziet er heerlijk uit, bedankt voor de inspiratie!
 
Mooi, ziet er goed uit en lekker eten tijdens een verbouwing maakt de ellende een beetje goed toch.
 
Dat is niet geheel vervelend zo. In Duitsland hebben ze vaak mooie stukken in de supermarkten liggen. Als je er nog eens komt is krustenbraten een echte aanrader. Heerlijk winters gerecht wat prima op de Q kan.
 
Mag gelukkig niet klagen nee, alleen even afwachten wat die geplande -/-12° volgende inhoud, dan wil Ik liever niet buiten zijn om te koken. Kan natuurlijk voor een week PP maken, maar om nou een hele week niks anders dan dat te eten..ach, waarom ook niet!
En heb nog niet eerder gehoord van krustenbraten, maar na een rondje google komt die zeker een keer er op, dank je wel!
 
Mag gelukkig niet klagen nee, alleen even afwachten wat die geplande -/-12° volgende inhoud, dan wil Ik liever niet buiten zijn om te koken. Kan natuurlijk voor een week PP maken, maar om nou een hele week niks anders dan dat te eten..ach, waarom ook niet!
En heb nog niet eerder gehoord van krustenbraten, maar na een rondje google komt die zeker een keer er op, dank je wel!

Miss haal je hier wat inspiratie uit.


Als ik dit zo weer terug lees ben ik geneigd in de wagen te stappen en naar Duitsland te rijden
 
  • Leuk
Waarderingen: JoDk
Terug
Bovenaan Onderaan