Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik ben een Zeeuw, dus het woord kopen geeft bij mij al angstreacties. Zonder gekheid, ik probeer het zoveel mogelijk bij elkaar te scharrelen. Wat kersenhout van opa die een kersenboom heeft gezaagd, wat eik en appel uit het hout hok van de open haard, wat druif van een druiven plant die in mijn tuin stond. En dan nog wat turf gekocht bij VuurenRook.nl. Rookmot heb ik pas ook voor het eerst aangeschaft, een deel bij de Sligro en een deel bij vuurenrook.
Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
Inderdaad, let dan wel op dat het nog een jaar of twee moet drogen
Of even zoeken op marktplaats. Je vind bijvoorbeeld zo een m3 appelhout voor 40-60 euro.
Die zakjes zijn leuk, maar arbeidsintensief, commercieel en hierdoor in verhouding duur.
Dat maakt voor rookhout niet zoveel uit, althans dat is mijn ervaring. Maar zodra je wat hebt liggen, dan heeft de rest de tijd te drogen.Inderdaad, let dan wel op dat het nog een jaar of twee moet drogen
Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
Koop ik ook. Zijn kleine zakjes met veel keus. Als ik van elk type dat in dat pakket zit een m3 moet gaan zoeken, ben ik wel ff verder en ligt de tuin vol![]()
Bedankt Hans, dit doet mij herinneren dat ik mijn pruimenboom nog goed moet snoeien
Koop ik ook. Zijn kleine zakjes met veel keus. Als ik van elk type dat in dat pakket zit een m3 moet gaan zoeken, ben ik wel ff verder en ligt de tuin vol![]()
Thanks, maar moet ook nog een noot snoeien bij schoonmoeders.....ik heb nog notelaar liggen als je wil wisselen tegen pruimen![]()
Bedankt Hans, dit doet mij herinneren dat ik mijn pruimenboom nog goed moet snoeien.
Gebruik je zoveel soorten?
Je zou het ook kunnen delen.
Het scheelt misschien dat ik ook hout voor de houtkachel en buitenhaard nodig heb en dus niet kijk op een kuubje meer of minder.
Heb uitsluitend voor het roken appel en kersen liggen en binnenkort dus ook pruimen.
Precies, op die manier heb ik ook mijn appelhout gehaald. Kers komt bij opa uit de tuin en peer krijg ik binnenkort waarschijnlijk via een collega. Ik vraag me alleen af of het de moeite waard is om naar appel peer en kers ook nog andere fruitsoorten op voorraad te leggen.Hier wordt (tot op heden) geen rookhout gekocht.
Rondvragen en iedereen laten weten wat je wil, en er is altijd wel iemand die moet snoeien of zo.
Eikenhout is hier sowieso geen probleem aangezien enkele jaren geleden een joekel van een eik hier uit de voortuin is gehaald
En hier bij ons zijn een redelijk aantal fruittelers. Daar ging ik in het begin gewoon langs en vroeg om snoeihout of een gerooide boom.
Nu ondertussen heb ik een fruitboertje leren kennen die regelmatig vraagt of ik nog appel of peer wil hebben(soms ook nog welk ras
)
Terwijl ik voor pak 'em beet 5 jaar rookhout heb liggen (eik, appel, peer en kers)
Wel alles zelf zagen en klieven natuurlijk, en af en toe een mooi stukje vlees of vis van de bbq geven om de relatie te ondersteunen.
@NonSens Bij jullie heb je ook veel fruittelers. Ik zou gewoon langsrijden en aanbellen. Vragen staat vrij.
Een paar dikke takken, of een stammetje, en je kan er weer ff tegen.