BasBQ
Beef en Steak

reversed sear Ribeye met braairub #3

bonkfc

Tondelzoeker
Berichten
20
Goedemorgen!

Van het weekend maar eens een Ribeye van 1,1 KG gemaakt voor mij en wat vrienden tijdens een eerste bbq sessie deze 'zomer'.
Geen gezeur maar gewoon een lekkere rook geur!

Ribeye1.jpg


De ribeye lekker ingerubt met Braairub #3

Ribeye2.jpg


Op de weber gegooid, met wat extra wijn chuncks, een heerlijke geur om en rondom de tuin!
Indirect gelegd tot ik een kerntemperatuur had van 45 graden.

Ribeye3.jpg


Na dat de kern 45 graden was, alle schuiven vol open en lekker afgrillen tot een kern van 52/53 graden.
Het mooi laten smelten!

Wij hebben in ieder geval genoten.
 
Zal zekers lekker geroken en gesmaakt hebben

Hoop dat er niet teveel vrienden waren of dat er nog wat bij geserveerd werd i.v.m. De 1.1 kg
 
Ribeye, heerlijk!! Heb jij ook iets van de rode wijn geproefd of alleen de eikensmaak? Ik heb namelijk altijd het idee dat ik de rode wijn vooral ruik maar niet terug proef in het vlees.
 
Ziet er een heerlijke ribeye uit, de rub zelf ken ik niet.
Chunks van wijnvaten staan hier ook hoog aangeschreven.
 
Ribeye, heerlijk!! Heb jij ook iets van de rode wijn geproefd of alleen de eikensmaak? Ik heb namelijk altijd het idee dat ik de rode wijn vooral ruik maar niet terug proef in het vlees.
De wijn smaak is maar een lichte smaak, maar vind ik juist heel erg prettig bij een goed stuk vlees, maar je hebt denk ik wel gelijk dat je de smaak niet duidelijk kunt proeven.
 
Zal zekers lekker geroken en gesmaakt hebben

Hoop dat er niet teveel vrienden waren of dat er nog wat bij geserveerd werd i.v.m. De 1.1 kg
Zeker, nog een tomahawk ( geen foto's van genomen ) en salades en angusburgers.
 
Lekkere steak en mooi cuission. Zo houd je die mannen wel zoet rond de Q.
 
Lekker hoor
Schuif maar door
Lust ik
 
Lekker man!!! Zal vast en zeker gesmaakt hebben.
 
Dit zullen de boys wel gelust hebben. Mooi stukje vlees en een mooie garing
 
Terug
Bovenaan Onderaan