BasBQ
Beef en Steak

Porc Belly Burned Ends

 
 

The Butcher

Vuurmaker
Berichten
56
Vandaag voor het eerst Burned Ends van buikspek klaargemaakt op de Weber MT. Op zich goed gelukt, alleen vond ik het niet zo'n geschikt stuk spek ervoor. Dit was van de broekkant, en ik denk als je de gepelde kant hebt, waar de ribben gezeten hebben dat ie wat malser zal zijn. De grootste hitte was uit de Weber vandaan, dus kon ik ook niet genoeg de BBQsaus karameliseren. Dit is overigens al de 3e keer dat ik problemen ondervind met de Kokosbriketten die ik gebruik. Voorheen had ik de Weberbriketten, waarmee ik de temperatuur moeiteloos 10 tot 11 stabiel kon houden. Dat is me met de Kokosbriketten van de Welkoop nog niet gelukt, dus de volgende zak word er weer één van Weber.
Echter was de smaak prima, spek was lekker zacht geworden, dus semi-geslaagd voor de eerste keer.

IMG_20200927_174157.jpg


IMG_20200927_173931.jpg


IMG_20200927_124007.jpg


IMG_20200927_122805.jpg
 
Dat ziet er prima uit. volgende keer wel foto's in de andere volgorde zetten. :p

Ik heb ze nog maar 1 x gemaakt met frikandellen, maar mss volgende keer ook eens met een buikspek doen. Heb er nog eentje van 2kg liggen en twijfel tussen dit of parijs buikspek te maken.
 
Moet ik ook nog eens een keer doen, fijn hoor

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Dat ziet er prima uit. volgende keer wel foto's in de andere volgorde zetten. :p

Ik heb ze nog maar 1 x gemaakt met frikandellen, maar mss volgende keer ook eens met een buikspek doen. Heb er nog eentje van 2kg liggen en twijfel tussen dit of parijs buikspek te maken.
Die lijkt me ook wel lekker inderdaad. Ik vond de Burned Ends erg lekker, maar wel zoet. En dan eet het snel tegen vind ik. En wat mijn vrouw ook al zei aan tafel....omdat ik die saus ook al toepas op de spareribs en Pulled Porc, gaat het gauw allemaal hetzelfde smaken. Tijd om dus wat met kruiden en specerijen te gaan experimenteren.
 
Pork belly burnt ends zijn geweldig lekker. Een beste run om ze te maken. En ze zijn in een handomdraai op hahaha. Dit moet iig smullen geweest zijn.

Experimenteer eens met het zelf maken van BBQ-saus. Wat voor mooie kruiden rub je ook toepast. Als je saus heel sterk is bepaald die grotendeels je smaak. Dat geld natuurlijk ook voor ribs en de eind saus in je PP.
 
Zien er goed uit, op naar de volgende run
 
Laatst bewerkt:
die zien er erg mooi uit, mooi kleurtje, lijkt wel op: Babi Pangang meets Char Siu.
 
Lekker hoor Butcher, Tip van Flip, probeer eens Ecobrasa kokos briketjes, die zijn echt top!
 
Terug
Bovenaan Onderaan