BasBQ
Beef en Steak

Ooni Koda 12 (en 16)

Vandaag inkopen gedaan en kwam thuis met iets meer. Tocht gekozen voor de 12inch en het prijsverschil was goed voor de andere accessoires. Plus een lekker stukkie vlees en nog was ik goedkoper uit dan die 16inch.
Bekijk bijlage 34412
Vlees is niet voor de ooni maar dat gaat volgende week op de Q, stukje tri-tip.

Mooie aanwinst. Daar ga je veel plezier aan beleven.
De turning peel van Ooni vond ik erg aan de prijs. Die heb ik bij Ali besteld. Scheelde 40 euro.
 
Ook een prima BBQ.
Ik heb de mt 47 en was opzoek naar wat meer kamado achtigs vond de Summit veel waar voor zijn geld en had inmiddels een overkapping. Geen deur probleem.



Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Gelukkig zijn wij niet hetzelfde, en iedereen heeft zijn eigen voorkeur, begrijp me niet verkeerd, ik ben nog steeds stront jaloers.
Waar heb je hem uiteindelijk gekocht?

Misschien dan toch maar eens contact zoeken met de winkel......

Die turning peel ga je echt geen spijt van krijgen. Zo onwijs fijn om te gebruiken.

Wanneer ga jij nou overstag Sander? Helpt het als ik een pizza met pulled beef short rib laat zien die ik vandaag verorberd heb? Helaas niet echt gebeurd want ik heb geen foto's van toe ik gister tussen de meetings door short rib maakte maar ik probeer het toch 😜
PXL_20220128_171812528.jpg


En een half halfje rozemarijn/gorgonzola en salami voor de dochter. Daar krijg je toch direct een pizza glimlach van
PXL_20220128_170235476.jpg
 
Ok, ik ben om……

Ik had al interesse in een pizza oven maar kan er nu niet meer omheen.
Gaat naar 1 op de lijst. (Staat nu samen met de rotisserie).

Kijken wat de directie hier weer van vindt.
 
Die turning peel ga je echt geen spijt van krijgen. Zo onwijs fijn om te gebruiken.

Wanneer ga jij nou overstag Sander? Helpt het als ik een pizza met pulled beef short rib laat zien die ik vandaag verorberd heb? Helaas niet echt gebeurd want ik heb geen foto's van toe ik gister tussen de meetings door short rib maakte maar ik probeer het toch 😜Bekijk bijlage 34447

En een half halfje rozemarijn/gorgonzola en salami voor de dochter. Daar krijg je toch direct een pizza glimlach vanBekijk bijlage 34448
Ja ja Marc ik ben al aan 't mailen........
 
Ik wou dat ik Ooni aandelen had. Steenrijk was ik nu 😜
 
Gefeliciteerd met die mooie aankopen @Kazango 😃
Ik ben zelf ook wel blij met de turningpeel moet ik zeggen. Maar ieder zijn ding.
Vandaag ook mijn Pizza Porta kunnen verkopen, zit er ook aan te denken om een geperforeerde pizzaschep te kopen. Ik merkte wel dat er veel maismeel mee de oven inging wat dan weer als een malle ging branden.
Als het goed is, moet een geperforeerde schep voorkomen dat er maismeel van de pizzabodem meeschuift in de oven.
 
@jokop dat is een goede tip.
Werkt dat echt?
Ik moet zeggen dat ik er op de Summit geen last van heb. Niet in de mate dat er een maismeel brand ontstaat
Blijkbaar raak ik het maismeel kwijt als ik ze al stretchen door de lucht op mijn schep leg.
Maar ik heb nu een stukje rest RVS dat ik als pizzaschep gebruik.
Als ik er één koop dus een geperforeerde?

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Dit soort draadjes kan geen banner reclame tegen op trouwens.
Ik moet me echt beheersen om geen Ooni te kopen

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Wat je ook kan oefenen is het optillen van je deeg op je vuisten. Daardoor valt de meeste maismeel/semolina er vanzelf wel af. Het is tevens ook een prima stretch techniek. Niet de meest makkelijke maar als je oefent lijk je net een echt pizza bakker 😜

Als ik klaar ben met het uitduwen van het deeg, vlak voordat ik echt begin te draaien en stretchen, haal ik ook het meeste van de semolina onder het deeg weg (even optillen en wegvegen). Net genoeg zodat het deeg mooi blijft draaien op het oppervlakte maar niet zoveel dat je verbrande resten krijgt.
 
@mrooding dat is precies wat ik (met de nadruk op) probeer... ...
Gezien de hoeveelheid maismeel die dan op de keukenvloer ligt moet er minder aan de pizza zitten

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Dit soort draadjes kan geen banner reclame tegen op trouwens.
Ik moet me echt beheersen om geen Ooni te kopen

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Ik zou het gewoon doen….
 
Misschien kunnen de forum admins een disclaimer plaatsen dat het gevaar bestaat bij het volgen van sommige topics je voor hydrokorrels naar de Hornbach gaat en je met een Ooni thuis komt…. 😏

CA4E96D0-4F5E-46FA-9FEA-B0211E2972C6.jpeg
 
Misschien kunnen de forum admins een disclaimer plaatsen dat het gevaar bestaat bij het volgen van sommige topics je voor hydrokorrels naar de Hornbach gaat en je met een Ooni thuis komt…. 😏

🤣 of anders een knop om bepaalde topics te verbergen....... Ik zeg steeds tegen mezelf dat ik prima pizza's bak op m'n WMT en geen Ooni wil maar nu wil ik eigenlijk heel graag wel een Ooni :rolleyes: :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Ik probeer mij ook steeds in te houden om een Ooni te kopen, van de directrice krijg ik geen weerstand. Die roept meteen pizza als ik vraag wat we zullen eten, gelukkig kan ze andere BBQ gerechten ook waarderen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan