BasBQ
Beef en Steak

Nieuw hier

yelle

Tondelzoeker
Berichten
9
Goedemorgen allemaal,
Ik ben nieuw hier en zal me kort voorstellen; ik ben Yelle en na een tijdje meelezen hier me toch maar even aangemeld.

Ik ben twee jaar geleden begonnen op een Weber Spirit E-220 (gas, jaja), maar heb deze week een Kamado gekocht. Ben erg blij met de Bastard Urban Large. Nog een beetje stoeien met temperatuurbeheersing. Gisteren alvast voor de eerste keer even opgestookt tot 250, om de laatste lijmresten weg te branden. Het afkoelen duurde wel lang. Nog een paar uur zo tussen de 100 en 50 graden blijven hangen. Je merkt echt de kracht van het keramiek.

Ben wel benieuwd welke thermometer jullie gebruiken? Ik ben wel geneigd te gaan voor de Smoke.
 
Welkom Yelle!

die rest warmte kun je mooi gebruiken om deserts mee te bereiden. 😉
 
Welkom Yelle.
Keramiek houdt warmte lang vast, een kamado die je laat doorschieten in temperatuur, krijg je niet meteen terug naar een lagere temperatuur, ook iets om rekening mee te houden.
Zelf maak ik gebruik van een Thermoworks Signals in combinatie met Billows (vooral voor langere en low&slow sessies) voor het snelle werk maak ik gebruik van een Thermapen MK4 (sedert kort is er voor deze een opvolger op de markt Thermapen One).
Ik hoorde ook al veel goeds vertellen over Inkbird thermometers, deze zijn iets minder prijzig.
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
Smoke gebruiker hier. Heb de Signals ook liggen maar meestal heb ik genoeg aan twee voelers.
 
Welkom Yelle.
Keramiek houdt warmte lang vast, een kamado die je laat doorschieten in temperatuur, krijg je niet meteen terug naar een lagere temperatuur, ook iets om rekening mee te houden.
Zelf maak ik gebruik van een Thermoworks Signals in combinatie met Billows (vooral voor langere en low&slow sessies) voor het snelle werk maak ik gebruik van een Thermapen MK4 (sedert kort is er voor deze een opvolger op de markt Thermapen One).
Ik hoorde ook al veel goeds vertellen over Inkbird thermometers, deze zijn iets minder prijzig.
Dank allemaal! Ik gebruik inderdaad al de Thermapen One. Ik ga de genoemde opties eens even bekijken :)
 
Welkom bij het genootschap 😁
 
Welkom bij het genootschap

De eerste stoei partij erop zitten 😉
 
Welkom bij ons gezellige clubje.
Zelf gebruik ik de meater plus (voor t spit) en inkbird voor de normale sessie. Bevalt prima. Nadeel vd inkbird is dat hij niet in de cloud kan. Als ik bv met de hond uitga kan ik temp niet controleren. Dat kan met de meater wel via oude telefoon in de buurt en dan via de 2e telefoon bij me.
 
Terug
Bovenaan Onderaan