BasBQ
Beef en Steak

Moelleux euh zachte chocolade cake?

 
 

Bookie

Kooltjesharker
Berichten
188
IMG_9985 (1).jpg



Met een fout in de dichting van mijn nieuwe Weber Summit en hierdoor niet wil doven wou ik de gebruikte kolen ook niet verloren laten gaan. Daarom dacht ik, laten we even een chocoladedessert maken. Een Mouilleux ! Eerlijkheid is belangrijk, de mijne was net niet lopend, daarom ook geen moneyshot van de lopende zwarte 'lava'. Stap 9 is de boosdoener geweest!

Benodigdheden voor 2 personen:
- 50 gr. chocolade
- 55 gr. boter
- 1 volledig ei
- 1 eigeel
- 50 gr. suiker
- 25 gr. patisseriebloem
- Snuifje zout

IMG_9990.jpg

(de chocolade ontbreekt op de foto)

1. Smelt de chocolade samen met de boter op een zacht vuurtje

2. Meng het volledig ei met de dooier samen met de suiker

3. Zeef de bloem op de geklopte eieren met de suiker en klop dit op tot een glad, klontervrij beslag

4. Schenk het mengsel van de gesmolten chocolade bij het veslag. Roer dit goed en doe hier een snuifje zout bij. Vandaag heb ik wat 'zot' gedaan en de zoutmolen met Himalayazout even laten draaien (geen meerwaarde)

5. Giet het beslag in een spuitzak en laat dit een paar uur in de koelkast opstijven
IMG_9992.jpg

(mijn DIY spuitzak - If it works it aint stupid!)

6. Breng de BBQ op een temperatuur van 210 °c

7. Wrijf de binnenzijde van de serveerring goed in met boter en bestrooi dit goed met bloem. Als je hier wat te snel door gaat kan deze blijven plakken erna

IMG_9993.jpg

(Als je dit goed hebt gedaan komt deze er goed af)

8. Je plaatst de ring best op een bakpapiertje en giet de ring voor 2/3. Dit zal nl. wat uitzetten tijdens het bakken.

9. Bak deze 8 - 10 minuten op 210 graden (laat dit nu het probleem zijn geweest, een +/-minuutje te lang dus deze was niet lopend meer)

10. Serveer met ijs, fruit, wat je maar wil.

Smakelijk !
IMG_9985.jpg


Bron voor recept: https://dagelijksekost.een.be/gerechten/moelleux-van-chocolade-die-altijd-lukt (ironisch; vandaag niet!)
 
Mooie eitjes. Hahaha.

Ziet er evengoed lekker uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hans
Mooi! En ziet er smakelijk uit :)
Mis alleen een bbq? :D
 
Dappere poging, en als het lekker is geweest ben je toch gewoon winnaar?!
 
Ziet er heerlijk uit. Jammer van de fout in de dichting. Gaat Weber hier nog iets aan doen?
 
Mooi recept, bedankt voor het delen. Heb je ook een foto van het gerecht op de barbecue?
 
Mooi cakie gemaakt
Had toch wel een open gesneden foto bij gekund ook al loopt het zwarte goed er niet uit zoals gewenst 😉
 
lekker hoor
smaak is het belangrijkste vind ik.
had graag geproefd
 
Geen foto van de BBQ, deze gaat naar de asbak, deze mag daarom ook niet meedoen aan de fotowedstrijd, lees ook de regels, 1 ervan citeer ik hieronder.

- De foto moet deze maand door jezelf zijn gemaakt en het gerecht moet van de barbecue komen.

Mocht je nog bewijs hebben dat deze van de Barbecue komt dan graag een PM dan plaatsen we hem terug. en mag je meedoen om die felbegeerde Camerasticker te krijgen
 
Geen foto van de BBQ, deze gaat naar de asbak, deze mag daarom ook niet meedoen aan de fotowedstrijd, lees ook de regels, 1 ervan citeer ik hieronder.

- De foto moet deze maand door jezelf zijn gemaakt en het gerecht moet van de barbecue komen.

Mocht je nog bewijs hebben dat deze van de Barbecue komt dan graag een PM dan plaatsen we hem terug. en mag je meedoen om die felbegeerde Camerasticker te krijgen
Heb daarnet nog eens gekeken maar helaas geen foto als hij op de Q was... zal hieraan zeker denken de vorige keer !
 
Heb daarnet nog eens gekeken maar helaas geen foto als hij op de Q was... zal hieraan zeker denken de vorige keer
Zo zonde, jammer.
Gelukkig heeft Frits je topic verplaatst van de asbak naar recepten.;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan