BasBQ
Beef en Steak

Modular EGG Workspace

 
 

jokop

Pitmaster
Berichten
622
Na een jaar of 8 was ik wel een beetje uitgekeken op mijn zelfgemaakte meubel voor de BGE's en ben maar eens wat gaan snuffelen op het internet naar een mooi modulair systeem die ook door de schutting kan; We hebben nu ruim een jaar buren waardoor ik nog maar een meter looppad tussen mijn schutting/garage en hun schutting overhoud. Mijn huidige meubel zou die bocht ook nooit kunnen maken.

Met die mooie jubileum-aanbieding van BGE ben ik toch maar overstag gegaan en heb het modulaire tafelsysteem aangeschaft. Omdat ik ook een MM heb, heb ik er ook een expansion frame bij besteld.
Vandaag lekker in huis de boel in elkaar gezet en ik ben er superblij mee, al ben ik nog aan het nadenken hoe de MM verdiept in de tafel te krijgen; met 1.58m ben ik niet de langste en ik vind hem nu te hoog voor mij staan.
Mijn idee is om in het expansie frame een extra laag te (laten) maken, net boven de middelste insert. Daar kan dan de MM verdiept opstaan. Mooie afdekplaat er omheen en klaar.
Weet iemand of je aan dit frame een dergelijke constructie kan laten lassen oid? Ik had gelezen dat het frame bestaat uit gepoedercoat staal en aluminium. Totaal geen verstand van, dus misschien zeg ik wel iets geks...Ben benieuwd!

IMG_5605.jpeg


IMG_5603.jpeg


IMG_5600.jpeg


92598114-F960-40F7-ADBF-0A30DF5576F1.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Mooie setup! Kan de MM niet op de pootjes ernaast? Dan houd je 2 tafels over als werkruimte. Vinden wij erg fijn (ik heb ook deze keuken, maar dan met het hoekframe).

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Ziet er prachtig uit allemaal.
Zou er niet in gaan lassen dan beschadigd je de poeder coating.
Je zou een kruis frame er in kunnen maken bevestigd met hoek ijzers vast gezet met dikke popnagels.
Zo blijft de poeder coating intact.
 
Mooie setup! Kan de MM niet op de pootjes ernaast? Dan houd je 2 tafels over als werkruimte. Vinden wij erg fijn (ik heb ook deze keuken, maar dan met het hoekframe).

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Niet heel veel ruimte voor. En ik vind het gewoon mooier als ie in de tafel gebouwd is.


Ziet er prachtig uit allemaal.
Zou er niet in gaan lassen dan beschadigd je de poeder coating.
Je zou een kruis frame er in kunnen maken bevestigd met hoek ijzers vast gezet met dikke popnagels.
Zo blijft de poeder coating intact.
Ah, goede tip. Bedankt.
Interessant, dat vastzetten met popnagels. En die hoekijzers zouden dan het totale gewicht kunnen dragen?
 
hoekijzers zouden dan het totale gewicht kunnen dragen?
Je hebt ze in verschillende maten. De dikkere aanhouden. 3mm dik hoekijzer . Met popnagels van 5 mm . 3 per hoek moet voldoende zijn.
En testen, simpel weg er bovenop gaan staan 😄.
 
Laatst bewerkt:
Mooie setup :love:

Het blad van het kastje er uit en op het kastje zetten?
Als ik het op foto zie, zal de roosterhoogte dan niet veel verschillen met je L.
 
Ik blijf het schitterende keukens vinden. Hier toch maar weer eens porren op die overkapping en dan zsm die keuken belachelijk groot maken :ROFLMAO:
 
Mooi setje. Ik zou de wielen naar binnen draaien. Er bestaat ook nog een setje met asopvangbak. Maar die is best duur..
 
Dat ziet er gaaf uit zeg!
Mooie setje zo, lekker compleet!

Persoonlijk zou ik het zonde vinden in die dure, en mooie spullen te zagen.
Ik zou zelf denk ik een vlonder/traptrede maken voor die units over de gehele breedte.
Tot de onderkant van het laagste plankje bijvoorbeeld.
 
Mooie setup :love:

Het blad van het kastje er uit en op het kastje zetten?
Als ik het op foto zie, zal de roosterhoogte dan niet veel verschillen met je L.
vroeg ik mij ook af, het houten blad waar die nu op staat ( de minimax) kan die niet een verdieping zakken? zoals Stijn al zegt kom je even hoog uit als met de BGE L.
 
Mooie setup :love:

Het blad van het kastje er uit en op het kastje zetten?
Als ik het op foto zie, zal de roosterhoogte dan niet veel verschillen met je L.
Op zich een prima idee, maar ben bang dat het kastje het niet houdt helaas.
 
Dat ziet er gaaf uit zeg!
Mooie setje zo, lekker compleet!

Persoonlijk zou ik het zonde vinden in die dure, en mooie spullen te zagen.
Ik zou zelf denk ik een vlonder/traptrede maken voor die units over de gehele breedte.
Tot de onderkant van het laagste plankje bijvoorbeeld.
Ja, is ook wel zonde. Ik ben er ook nog niet over uit. Maar zo'n vlonder, tja. Het voelt toch een beetje als Roel van Velzen die een podium op het podium nodig heeft. En dat bedoel ik niet flauw. Wij hebben ons huis laten bouwen en hebben dus zelf kunnen bepalen hoe hoog ons aanrechtblad van de keuken is, daar hoefde we dus gelukkig geen oplossing voor bedenken.
Maar het meedenken wordt gewaardeerd en wie weet kom ik uiteindelijk toch wel uit met dit idee.
 
Ja, is ook wel zonde. Ik ben er ook nog niet over uit. Maar zo'n vlonder, tja. Het voelt toch een beetje als Roel van Velzen die een podium op het podium nodig heeft. En dat bedoel ik niet flauw. Wij hebben ons huis laten bouwen en hebben dus zelf kunnen bepalen hoe hoog ons aanrechtblad van de keuken is, daar hoefde we dus gelukkig geen oplossing voor bedenken.
Maar het meedenken wordt gewaardeerd en wie weet kom ik uiteindelijk toch wel uit met dit idee.
Ik snap dat het idee van een vlonder/traptrede raar aanvoelt.
Maar het is het gebruiksgemak wat telt lijkt me.
Misschien eens tekenen? Hoeft er niet heel raar uit te zien.

Succes met het vinden van een oplossing. Ben benieuwd waar je op uit komt.
 
Dat is wel een mooi tafeltje. Jammer dat die smaller is dan de tafels van BGE. BGE moet eigenlijk aan de slag met uitbreidingen voor de MM in het modulair systeem. Zou ook leuk zijn als ze de onderdelen van het accessory Pack apart zouden aanbieden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan