BasBQ
Beef en Steak

Mijn ribje was wat droog. Hoe los ik dat de volgende keer op?

Maar is dat echt een vereiste of heb jij zonder pekelen ook goede resultaten met de dikbevleesde ribbetjes?
Ik had laatst ook de dik bevleesde. Waren heerlijk en zeker niet droog. Zonder pekel.
 
@Wes007 wat is jou definitie van pekel?
Droog pekelen is altijd aan te raden, maar dit moet natuurlijk wel goed doen. In principe wil je de zout toevoegen los van je rub, maar ja de rub verkopers verkopen je liever duur keukenzout 😉. Reden hiervan is dat zout moet inwerken (vocht weer her opnemen en eiwit denatureren). Daarnaast is het voordeel dat je het zoutgehalte los kan regelen van de hoeveelheid rub. Dus voeg zout een dag van te voren toe, en vlak voor het de bbq op gaat even de rub erover (zonder zout).
 
@Wes007 wat is jou definitie van pekel?
Droog pekelen is altijd aan te raden, maar dit moet natuurlijk wel goed doen. In principe wil je de zout toevoegen los van je rub, maar ja de rub verkopers verkopen je liever duur keukenzout 😉. Reden hiervan is dat zout moet inwerken (vocht weer her opnemen en eiwit denatureren). Daarnaast is het voordeel dat je het zoutgehalte los kan regelen van de hoeveelheid rub. Dus voeg zout een dag van te voren toe, en vlak voor het de bbq op gaat even de rub erover (zonder zout).
Afgelopen weekend weer spareribs gemaakt. Dit keer gehaald bij de lokale poelier. Wat een feestje was dat 😁 en dat voor 7,95 per kilo. Voor mij niks anders meer.
 
Fijn dat je er van genoten hebt. (y)
 
Terug
Bovenaan Onderaan