Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

@Structor
Ik vind het zonde om de WSM te gebruiken, terwijl ik een prachtig Ei heb staan. (dus gebruik ik deze ook niet echt vaak)

Maar sinds ik lid ben van South West BBQ Dreams, kan ik deze mooi gebruiken om te oefenen tijdens de bijeenkomsten, en natuurlijk met de wedstrijden (of met koud rook sessies)
(Volgend weekend is mijn eerste oefensessie met het team, dus mag de WSM gaan doen waar deze voor gemaakt is)

Het Ei is voor mij helaas niet te vervoeren (door de grootte en gewicht)

Ik heb ook destijds getwijfels of ik de WSM, of de OTG weg moest doen, maar wat ik met de OTG kan, kan ook met het Ei (en de WSM had ik ook nog maar net)
Ben iig blij, dat ik de WSM hebt gehouden. (koud roken gaat naar mijn beleving ook prettiger met de WSM)

Zo, nu weer ontopic voor de modereters ingrijpen  ;)

Mac zei:
Koud roken gaat naar mijn beleving ook prettiger met de WSM.

Die snap ik niet...

Dennis, omdat de WSM small (in verhouding) en hoog is (de rook gaat immers omhoog), heb ik het id, dat de rook beter in aanraking met het voedsel komt onderweg naar boven.

Met het grote Ei, zal het er meer langs gaan, of ik moet het rooster afdekken met alu folie, om het meer te sturen.

Maar goed dat is mijn theorie  ;)

Mac

De rook vult toch gewoon de ruimte? ;)

Hier mijn WSM47 met 3 wielen van www.wielenoutlet.nl
1x geremd wiel, 2 x ongeremd.  (hoogte wielen 75mm, breedte 22mm)
Totale kosten inclusief verzenden was Euro 17,16

wielonderwsm_zps9adfaa09.jpg

wielen3stuks_zpse7ce7169.jpg

wielmetschoen_zps7ace5012.jpg

Dennis sssst, hij wil er geen afstand van doen en dan heb je altijd redenen nodig ....
Pfff, thx Structor (ik geloof het zelf nu ook  :D )

Mooie wieltjes Redfox (dat rijd(t) een stuk beter denk ik)
Wij zijn goed bezig  :)

Mac

Ziet er gelikt uit. Waar komen die wieltjes vandaan. Bij de Gamma hebben ze alleen wielen met vierkante platen waar dan ook weer 4 bouten en moeren in moeten.
Verder, zijn dat de originele voetsteunen? En wat is het doel van de schaal onder de wsm? Die zit er bij mij niet op. De mijne is inmiddels 12 jaar oud.

welke bouten en moeren heb je gebruikt redfox?

@ Big-T: bij Karwei heb ik een zakje M10 x 25mm RVS bouten en moeren (8 setjes voor Euro 2,69) gekocht en bij de Gamma 4 RVS veerringen M10.

Vandaag bij Intratuin in Halsteren (21.000 m2 overdekt van de in totaal 64.000m2 perceel oppervlak) tegen een paar flesjes sauce aangelopen die ik niet kon laten staan....
De BBQ afdeling aldaar is mega-groot, ik schat in zo'n 250-300m2!
Is (of was) de sauce uit de grootste Sweet Baby Ray's fles van de foto niet een "standaard sauce" van Noskos voor de babybackribs?
Op de route naar de uitgang nog tegen een Zuid-Afrikaanse sauce aangelopen, te proeven in combinatie met tortilla's......zie ook de leuke tekst op de dop i.v.m. schudden voor gebruik  :)

2xbbqsaus_zpse1d26fbd.jpg

chutney1_zpsad5344af.jpg

chutney2_zpsea2a73bb.jpg

chutney3_zps86fd8dd7.jpg

De bbq afdeling in Halsteren is dit jaar verdubbeld t.o.v. vorig jaar.
Weber afdeling is zeer uitgebreid en ze hadden vorige week nog niet eens alles binnen zij de verkoper. heb er een weberboek en een Koreaanse bbqschaal voor het gourmetsysteem gescoord.ik ging voor de wok maar die was uitverkocht. En die chutney is super bij een kerrie gerechtje.

ate8amud.jpg

Vandaag ff naar Antwerpen gereden om The American Foodstore te bezoeken. Ik had me de winkel wat groter voorgesteld, maar al met al hebben ze een redelijk assortiment. Het viel ons op dat je wel op de datums moet letten aangezien sommige producten wel erg tegen de houdbaarheids datum zaten.
Flesjes saus in de aanbieding waren nog van 2012, dus ff opletten.
Hier de opbrengst van onze rondje door de winkel

DSC02033_DxO.jpg

Vandaag kwamen in de koffer van een collega uit USA nog wat Q-toys voor me binnen:

1. De Superpeel t.b.v. easy handling van pizza's  (goede timing, want DPR 2.0 heb ik a.s. weekend ook)
2. Weber's Real Grilling  ($ 7,97 2e hands, maar in nieuwstaat)
3. RVS deurtje voor WSM47  ( $22,- bij cajunbandit, niet direct noodzakelijk maar wel mooi)
4. 2 rollen heavy duty Reynolds wrap (dikke alu folie)

USAcadeaus_zps29153e5b.jpg

Mooie spulletjes Geert!

@ structor: ja jezelf af en toe kietelen is prima.....en toch heb ik mijn DigiQ DX2 in NL en niet in USA besteld  ;)

Terug
Bovenaan Onderaan