Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Dat wordt draaien!!!!! :D
 
Gisteren ook in mijn handen gehad Bert (een van de betere boeken welke Martijn had liggen).
Dat het maar lekkere dingen mag brengen  :)

Mac
 
Ja, hier ook gedaan (behalve worst gekocht).
Ik was al voornemens een workshop te volgen bij Paul, maar het proeven en ff bijkletsen hebben er voor bijgedragen dat ik dat definitief ga doen.

Mac
 
Dat is ook een mooie Bert.
Eergisteren ook nog naar gezocht (ePub versie), maar nog niet aangeschaft. (maar die gaat er idd wel komen)  :)

Mac
 
Die staat hier ook nog op het lijstje, al is het maar voor de heb want ik heb geen plek om te drogen :(
 
Helaas is de ePub versie duurder dan de hardback.. .?? Heb er net even snel doorgebladerd en ziet er heel mooi uit, delen van vlees worden uitgelegd, knopen en ophangen, vol met recepten van pancetta tot Nduja en ik zag ook nog pizza en soep recepten staan. Ben een grote fan van de Italiaanse keuken, dus dit is een mooie aanvulling. Ga jullie op de hoogte houden, had me gisteren een buikdeel aangeschaft voor een pancetta.
 
Mac zei:
Ja, hier ook gedaan (behalve worst gekocht).
Ik was al voornemens een workshop te volgen bij Paul, maar het proeven en ff bijkletsen hebben er voor bijgedragen dat ik dat definitief ga doen.

Mac
Heb Paul ook mijn email adres gegeven voor een workshop droge worst maken.
De verse worst leek me een beetje de herhaling van de workshop van Martijn.

Heb je de schapenworst nog geproefd?
 
Die staat hier ook nog op het lijstje, al is het maar voor de heb want ik heb geen plek om te drogen :(
Dat probleem heb ik ook Dennis. (daarom kijk ik ook een beetje scheel (met 1 oog op zoek naar een wijnklimaatkast))
Paul (van Wils Vleesch), vertelde mij dat ik mij niet zo heel erg druk hoefde te maken over de temp, maar meer om een donker plekje te zoeken.
Door te veel licht wordt vet ranzig.

Morgen, of over 2 dagen, ga ik dan ook mijn Pancetta te drogen hangen in de kastenkamer, met het raam een stukje open, zodat ik een beetje in de buurt van de 15 gr kan komen.

@BertM
Ik heb van die lichte gekleurde worst geproefd, en die was heerlijk, maar of dat van een schaap kwam durf ik niet te bevestigen.
Ik ga ook idd voor de droge worst (daar komt volgens mij wat meer bij kijken dan bij de verse)

Mac
 
Was dat dan dat hele droge/ hele harde, dunne zwarte, kleine slanke worstje dan ?
Daar heb ik het kontje van gepikt toen niemand keek (Heb nou nog kramp in mijn kaken):D.
Was wel erg droog, en hard.

Mac
 
ik ook ga eindelijk aan de worstmakerij, heb er erg veel zin in





 
Zo Leo, profi bezig hoor.  B-)

Het lijkt wel een uitbraak van een nieuw virus  :D
(zullen vast geen medicijnen voor/ tegen zijn denk ik.

Mac
 
Terug
Bovenaan Onderaan