BasBQ
Beef en Steak

Mijn kamado is een Grill Bill

 
 

Erik B71

Kooltjesharker
Berichten
244
Ik was op zoek naar een kamado en mijn oog viel op een Grill Bill. Deze was verkozen tot bbq van het jaar 2020 en had goede reviews. Ik ben naar Eindhoven gegaan om de kamado in het echt te bekijken. Hiervoor maakte ik een afspraak met de eigenaar Bobby. Deze nam uitvoerig de tijd om mij te woord te staan en tekst en uitleg te geven. Mijn keus was gemaakt. De kamado wordt compleet geleverd met een gietijzer rooster en hebt deflector. Ook de prijs gaf hierin de doorslag.
Tot nu toe geen spijt gehad. De temperatuur is goed te regelen en heb al diverse mooie gerechten weten te maken. ik ben zeer tevreden. Je kan de kamado zelf ophalen (krijg je een zak kolen) of Bobby komt hem zelf brengen en geeft je nog eens uitleg. Hij is simpel in elkaar te zetten.
Buiten de mooie resultaten vind ik hem zelf er erg stoer uitzien. Hij is glad en mat zwart.

A33EFBFD-DED2-4F2E-A977-60F80B8804A5.jpeg


32FAC515-3A09-4655-8E9F-7D9B9DABCFDF.jpeg
 
Mooie Q, op naar de foto’s dat tie aan’t werk is
 
Stoere Q. Veel succes ermee. Op naar de mooie foto's van de gerechten op de Q
En links op de foto (onder de grijze hoes)....
 
Echt een heel mooi exemplaar! Vind de Pro ook mooier met dat matte en gladde. en dan de combi met dat hout. Super!
 
Op dit moment heb ik deze ook in een winkelmandje staan. Is toch de best geteste BBQ onder de €1000 van 2020. Ik ben er nog niet helemaal uit echter. Bastard Urban Large is de tegenstander in mijn twijfelstrijd...

Volgens mij is het een vrij complete Q, maarrrrr...

Ik twijfel ook nog over wat extra accessoires zoals Devide&Conquer, kolenmand etc...

Zouden jullie deze adviseren?
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de devide en Conquer ideaal. Aan de ene kant indirect en aan de andere kant een halve maan gietijzeren rooster of grillplaat.
 
@Mr. T Laat je vooral niet teveel leiden door dit soort titels de beste van .....
Ik heb absoluut geen ervaring met de grill bill dus ga zeker geen uitspraken doen over de kwaliteit van de kamado. Maar de beste van is vaak niet meer dan een commerciële prijs die zelden echt objectief gekozen wordt.
In dit geval komt de prijs van justforkoks.nl/gadgetgear. Ik had er zelf nog nooit van gehoord, niet dat dit meteen een goeie graadmeter is, maar ik zou die prijs persoonlijk niet als een factor meenemen in de overweging.
 
Ik volg cold helemaal daarin ivm die titels. Ik heb heel wat kamado’s bekeken, en het is ongeveer wel allemaal hetzelfde. Scharniertje handers, handvat anders,... . Een aantal van die kamado’s van verschillende merken komt zelfs uit hetzelde fabriek in China. Zelf voor de KJ gekozen omwille het totaalpakket, prijs, service en garantievoorwaarden. Ik zit dan ook met een topdealer in BE.

Ik heb een paar maanden terug eens een discussie gehad met een dealer in Grill Bill op een reclamepost van hen waarin de beweerden de beste en voordeligste te zijn. Kerel heeft me daarna Pm’s zitten sturen en als ik de links gaf dat een vergelijkbare KJ goedkoper was, D&C erbij zat en de firebox uit losse delen bestond, krijg je antwoord dat je geen appelen met peren moet vegelijken en dat een firebox uit 1 stuk veeeeeel beter is, bla bla bla. Kwam erop neer dat er voor hem maar 1 goede kamado was :unsure: Al de andere merken was niks. Dan ben je in mijn ogen al geen goede verdeler.

Denk dat er geen slechte kamado’s zijn. Je moet gewoon kijken welke accessoires erbij zijn en wat de garantievoorwaarden zijn. Outr heeft bv heel mooie en goed geprijsde kamado’s, maar wel maar 2 jaar garantie bijvoorbeeld.

Vergelijk die verkiezing een beetje met ‘auto van het jaar’. Dat is nooit 2 x na mekaar hetzelfde merk of model. Dat dient enkel om een bepaald model een jaar in de bloemetjes te zetten. En dat is hier ook. Gewoon een merk onder de aandacht brengen. Buiten Green Egg, Kamado Joe, The Bastard, kent nu ook iedereen Grill Bill. Voila, meer concurrentie, beter voor ons :D
 
Ik vind de devide en Conquer ideaal. Aan de ene kant indirect en aan de andere kant een halve maan gietijzeren rooster of grillplaat.

Ik zou ook niet zonder die D&C willen. Maar die kun je wel altijd apart kopen en bij de andere merken ook gebruiken. Enkel moet je dan kijken of de prijs dan nog gunstig is in het totaalpakket.
 
@cold_as_ijs en @Free_ltd ongetwijfeld hebben jullie gelijk! Ik ben op dat vlak helemaal niet commercieel ingesteld en had het nog niet Op bekeken! Thanks!

Maakt de keuze niet gemakkelijker...

Urban bastard VS Grill Bill... Zucht...

To BBQ or not to BBQ is no question at all..
 
@cold_as_ijs en @Free_ltd ongetwijfeld hebben jullie gelijk! Ik ben op dat vlak helemaal niet commercieel ingesteld en had het nog niet Op bekeken! Thanks!

Maakt de keuze niet gemakkelijker...
emoji848.png


Urban bastard VS Grill Bill... Zucht...

To BBQ or not to BBQ is no question at all..
Ik kan je hier niet echt bij helpen, heb geen ervaring met de bastard of de grill bill.
Ik kan alleen wat algemene tips geven. Ik denk dat als je dit bedrag uitgeeft het belangrijk is dat de garantie en service gewoon goed is. Het zou vervelend zijn als je kamado scheurt na 5 jaar en het bedrijf niet meer bestaat. Daarnaast zit er echt verschil in de kwaliteit van het keramiek tussen de goedkope chinese kamado’s en bv KJ of BGE. Je betaald niet alleen voor de kleur en merk. Dat heeft ook impact op het gebruik, zei het maar beperkt.

hier wat meer tips:https://bbq-helden.nl/welke-kamado-kopen/
 
@cold_as_ijs en @Free_ltd ongetwijfeld hebben jullie gelijk! Ik ben op dat vlak helemaal niet commercieel ingesteld en had het nog niet Op bekeken! Thanks!

Maakt de keuze niet gemakkelijker...

Urban bastard VS Grill Bill... Zucht...

To BBQ or not to BBQ is no question at all..
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal ik weet alleen dat ik heel blij ben met mijn Grill Bill. Ik kreeg 30% korting op accessoires. Ik heb dus een hele complete kamado inclusief gietijzeren rooster, D&C, rotisseri, halve maan roosters en bakplaat voor gunstige prijs. ik vond het matte zwart vooral mooi. Maar ook ik heb lang getwijfeld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan