BasBQ
Beef en Steak

Mijn kamado is een Grill Bill

Hoe bevalt de grill bill tot nu toe? Ik heb voornemens om deze medio juli te bestellen.
Ik ben er heel tevreden mee. Temperatuur blijft mooi stabiel bij het low and slow. Waarschijnlijk was ik dat ook geweest met een KJ, Green egg of Bastard. Deze was qua prijs aantrekkelijker.
 
Heb net op hun website zitten neuzen. De pro ziet er wel heel gaaf uit alleen is de KJ classic 1 nu een stuk goedkoper incl d&c. Die moet er bij de pro nog bij.

Misschien maar eens gaan kijken in Eindhoven. Zou op de fiets kunnen gaan

Wat een keuze stress allemaal. Gelukkig heb ik nog even om er over na te denken.
 
Je moet wel de classic met de classic vergelijken , het verschil is dan €100 in het voordeel van grillbill , 30% korting op de d&c van grillbill dan heb je nagenoeg dezelfde setup en ben je ong. €920 kwijt.
En nee geen aandelen bij Grillbill😂 maar een tevreden bezitter van een Masterbuilt
 
Je moet wel de classic met de classic vergelijken , het verschil is dan €100 in het voordeel van grillbill , 30% korting op de d&c van grillbill dan heb je nagenoeg dezelfde setup en ben je ong. €920 kwijt.
En nee geen aandelen bij Grillbill maar een tevreden bezitter van een Masterbuilt

Daar moet je dan ook wel gelijk in geven. Maar dan moet er bij de grill bill nog een ash tray bij a €60,-
 
Je moet wel de classic met de classic vergelijken , het verschil is dan €100 in het voordeel van grillbill , 30% korting op de d&c van grillbill dan heb je nagenoeg dezelfde setup en ben je ong. €920 kwijt.
En nee geen aandelen bij Grillbill😂 maar een tevreden bezitter van een Masterbuilt
vergeet de garantie niet
die is ook wat waard, grillbill bied maar 10 jaar garantie. Je kan 10 jaar bijkopen maar dat kost 250 euro.
 
Heb net op hun website zitten neuzen. De pro ziet er wel heel gaaf uit alleen is de KJ classic 1 nu een stuk goedkoper incl d&c. Die moet er bij de pro nog bij.

Misschien maar eens gaan kijken in Eindhoven. Zou op de fiets kunnen gaan

Wat een keuze stress allemaal. Gelukkig heb ik nog even om er over na te denken.
Ik zou hem wel niet meteen op de fiets meenemen :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Hoe bevalt de grill bill tot nu toe? Ik heb voornemens om deze medio juli te bestellen.
Ik ben zeer tevreden over de Grill Bill. Met low and slow blijft de temperatuur zeer stabiel. Als het ff kan gaat ie aan.
 
Ik ben zeer tevreden over de Grill Bill. Met low and slow blijft de temperatuur zeer stabiel. Als het ff kan gaat ie aan.
Ik zit in dubio, een Grill Bill of een Grizzly Grill. Over beide lees ik verschillende positieve berichten v.w.b. prijs/kwaliteit. De Grizzly heb ik ervaren, mooie topvent en prettig scharnier. De Grill Bill ziet er super gaaf uit en lijkt qua afwerking net wat beter. Helaas is voor mij Eindhoven dik 2 uur rijden, om de Grill Bill te ervaren.

Hoe bevallen de topvent/margrietschijf en het scharnier bij de Grill Bill? De margrietschijf ziet er een beetje basic uit en het lijkt erop dat er water kan inregenen. De Grizzly heeft een mooi schoorsteentje met kap. Opent het deksel licht en kan deze eenvoudig op verschillende standen blijven staan? Dit viel mij positief op bij de Grizzly, een heel licht te openen deksel, lichter dan bijvoorbeeld bij the Bastard (uiteraard niet zo fijn als bij de KJ 3).

Het komt bij mij aan op 1 van deze 2 kamados. Hopelijk kunnen jullie mij met jullie adviezen helpen bij het laatste zetje in de goede richting.
 
Laatst bewerkt:
Beide prima BBQ’s. Grizzly Grill minder ervaring mee.

De Grill Bill wel echt gezien in actie, mooi apparaat en prima top vent, werkt gewoon goed. Ja er kan zo regen in ipv een KJ of een Bastard, maar goed zet je je speeltje in de regen?, nee.

Lid gaat ook makkelijk open, overigens mijn Bastard van 2020 gaat ook easy open, ja de KJ zijn hier de winnaars maar goed das in mijn optiek marginaal hoor, het is meer dat je daar in alle standen de lid open kan houden.

Ik zou toch even een ritje maken om de Grill Bill te checken, wat zijn die paar uurtjes extra, heb je meteen ook je gevoel bij beide Kamado’s.
 
GrillBill heeft ook in Uithoorn een punt waar je langs kunt om de kamado te zien en voelen.

Ben Zelf ernstig tevreden over de GrillBill. Ook qua accessoires goed uitgerust voor leuke prijs.


Trotse eigenaar van een prachtige Grill Bill
 
@kamphuisbert verschil tussen de kamado's lijkt me vrij beperkt, gebruik zal niet heel anders zijn. De topvent op de grill bill moet geen probleem geven al sta je in de stromende regen, die gaten zijn zo klein, daar valt niet snel een druppel in. Voordeel van de topvent van de grizzly is dat deze niet snel van positie zal veranderen als je de deksel open doet, de oude magrietschijf kan van positie veranderen als je niet oplet. Maar met een veerring schijnt dit prima te ondervangen zijn.

Wat overblijft is dan uiterlijk en garantie. Garantie bij de grill bill is 10 jaar, 20 jaar kan maar dat moet je bij kopen. Grizzly heeft tegenwoordig standaard 20 jaar garantie.
 
De margrietschijf verschuift bij een GrillBill niet, bij het openen van de klep. En regen is ook geen probleem.

Trotse eigenaar van een prachtige Grill Bill
 
Dank voor de meningen en adviezen! Samen met de al beschikbare info op dit forum heeft mij het zeker geholpen. Ik heb toch gekozen voor de Grizzly. Doorslaggevende factor: prijs. Met 20% korting en een VVV bon die nog ergens in een la lag heeft de Grizzly Grills Large mij 700 euro gekost. Moet wel bekennen dat ik de vormfactor en de stoere look van de Grill Bill mooier vind.

Linksom, rechtsom; als we maar mooie, lekkere en verrassende gerechten kunnen bereiden!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan